Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



PPMT ma nowe pojazdy do szybkich prac na liniach kolejowych

Szybkie i sprawne prace przy sieci trakcyjnej oraz lepsze utrzymanie linii kolejowych zapewnią trzy nowoczesne pojazdy zakupione przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowego.



  Zdjęcie: Marcin Zubalski, PPMT, www.plk-sa.pl
Dzięki dokapitalizowaniu od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. spółki zależne mogą się zaopatrzyć m.in. w najnowocześniejsze maszyny do robót torowych oraz w urządzenia do prac przy sieci trakcyjnej. Ze środków z dokapitalizowania oraz ze środków własnych Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. podpisało umowę na dostawę trzech pojazdów dwudrogowych oraz dwóch przyczep dwudrogowych (do jazdy po torze i drodze) za kwotę prawie 25 mln zł. Maszyny zostaną dostarczone w I połowie 2024 r.

Zakupione przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. pojazdy będą najbardziej zaawansowanymi pojazdami dwudrogowymi w Polsce. Wykorzystywane będą do prac związanych z budową i modernizacją sieci trakcyjnej. Dwa pojazdy dwudrogowe zostaną wyposażone w urządzenia niezbędne do budowy sieci trakcyjnej, m.in. platformę roboczą, żuraw, korektor położenia sieci trakcyjnej oraz pantograf pomiarowy. Dodatkowo, możliwe będzie wykorzystanie pojazdów do montażu fundamentów palowych do sieci trakcyjnej. Trzecia z maszyn dwudrogowych zostanie wyposażona w system do demontażu i montażu sieci trakcyjnej.

- Dokapitalizowanie spółek zależnych od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwala na zwiększenie ich potencjału w zakresie utrzymania i modernizacji drogi kolejowej. Przede wszystkim możliwy będzie dynamiczny rozwój w branży energetyki kolejowej. Spółki zyskają większą samodzielność w procesie inwestycyjnym oraz sukcesywne będą mogły przejmować usługi utrzymaniowe, które są obecnie zlecane podmiotom zewnętrznym –
powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Maszyny pozwolą na zwiększenie efektywności prowadzonych robót – wzrost tempa realizacji prac i poprawę jakości sieci trakcyjnej. Zastosowanie maszyn dwudrogowych do palowania, montażu konstrukcji wsporczych i osprzętu, pozwoli na realizację prac na sieci trakcyjnej nawet w miejscach, w których nie powstał jeszcze układ torowy. Dodatkowym atutem pojazdów dwudrogowych jest możliwość szybkiej zmiany kolejności maszyn na szlaku, co w znacznym stopniu pozwoli usprawnić prace.

Nowoczesny sprzęt dla szybszych i wydajniejszych prac


Zakupione pojazdy dwudrogowe są uzupełnieniem parku maszynowego Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego sp. z o.o. Od lutego 2022 r. na sieci kolejowej pracuje dwudrogowa, gąsienicowo-szynowa palownica, przy pomocy której montowane są konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Maszyna wyposażona jest w moduł CFA. To specjalna technologia, w której przy pomocy wiertła wykonuje się kilkumetrowy otwór w ziemi, do którego wtłoczony zostaje beton. Po wypełnieniu otworu betonem, umieszcza się w nim zbrojenie, które wzmacnia konstrukcję fundamentu. Technologia CFA wykorzystywana jest w miejscach, w których nie ma możliwości montażu fundamentu palowego. Nowa palownica jest maszyną dwusystemową, może wbijać fundamenty palowe zarówno z toru kolejowego, jak i z gruntu. To pierwsza dostawa specjalistycznego sprzętu w ramach programu dokapitalizowania spółek zależnych od PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość maszyny to ponad 5 mln zł.

Pierwsze prace w terenie przy użyciu nowej palownicy odbyły się na trasie Sosnowiec Dańdówka – Katowice Muchowiec – Panewnik oraz na linii Ostrołęka – Chorzele. Maszyna będzie również wykorzystana w drugiej połowie roku na trasie Glincz – Kartuzy.

Spółka Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. zwiększa również potencjał techniczny i rozwija działalność w branży elektroenergetycznej; w ubiegłym roku podpisała umowy na dostawę dwóch pociągów regulacyjno-montażowych. Dostawa pojazdów planowana jest w bieżącym roku. Ponadto, również w ubiegłym roku zawarła umowę na dostawę ciężkiego pociągu do prac przy sieci trakcyjnej. Termin realizacji zamówienia to 2023 r. Wartość obydwu umów wynosi łącznie 34,6 mln zł.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
SG Pam Keller Soletanche GEO-Instruments Geobrugg Porr Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję