Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Powstanie trzeci pas A4 w Małopolsce

Obie jezdnie autostrady A4 na odcinku węzeł Balice – ulica Kąpielowa o długości 17 km zostaną poszerzone o trzeci pas, a węzły Kraków Balice i Kraków Skawina zostaną rozbudowane.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Dodatkowo zaplanowano budowę nowych obiektów inżynierskich oraz rozbiórkę istniejących.

- Autostrada A4 pełni bardzo ważną funkcję dla Małopolski, a jednocześnie stanowi południową obwodnicę dla Krakowa. Już dziś duże natężenie ruchu na tym odcinku powoduje, że trasa wyczerpała zaplanowaną przepustowość. Rozbudowa A4 na odcinku, na którym kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku jest niezbędna, podobnie jak całego ciągu od polsko-niemieckiej granicy do Tarnowa –
powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

A4 na tym odcinku została wybudowana w latach 1986-1995 w przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z pasami awaryjnymi w każdym kierunku.

Węzeł Kraków Balice II


Węzeł Kraków Balice II stanowi połączenie drogi wojewódzkiej nr 774 z autostradą A4 w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska i w miejscu skrzyżowania A4 z przyszłą „Trasą Balicką”.

Rozbudowa tego węzła pozwoli na podjęcie przez Zarząd Dróg Wojewódzkich, Miasto Kraków i zarządcę lotniska prac przygotowawczych dotyczących przebudowy układu drogowego oraz modernizacji Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice.

Węzeł Kraków Skawina

Węzeł Kraków Skawina stanowi połączenie drogi krajowej nr 44 (ulica Skotnicka w Krakowie) z autostradą A4. Duże natężenie ruchu przekłada się na powstawanie niebezpiecznych zatorów na autostradzie na odcinku od węzła Kraków Południe do węzła Kraków Skawina. Jezdnie autostrady A4 zostaną rozbudowane o trzeci pas ruchu, a droga krajowa nr 44 będzie miała po dwa pasy ruchu.

W ramach inwestycji zaplanowano dobudowę trzeciego pasa ruchu dla każdej jezdni A4 oraz przebudowę 29 obiektów inżynieryjnych: 7 mostów i 22 wiaduktów. Rozbudowane zostaną dwa węzły, a trzy przebudowane (m.in. pasy wyłączenia i włączenia, łącznice). Przewidziano ponadto wykonanie urządzeń ochrony środowiska, budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych, dróg dojazdowych, a także przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej i wykonanie elementów wyposażenia drogi: barier, oznakowania, systemu zarządzania ruchem.

Ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej przewidziano na styczeń 2022 r. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie decyzji środowiskowej, co jest planowane w 2024 r. Zatem prace modernizacyjne na Południowej Obwodnicy Krakowa ruszą po tym, jak zostanie oddane do ruchu północne ekspresowe obejście miasta.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/




Reklamy
Soletanche Porr SG Pam GEO-Instruments Keller Optem Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję