






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Powstanie nowy przystanek kolejowy Oława Zachodnia
Dzięki inwestycji PLK z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” nowy przystanek Oława Zachodnia za dwa lata zwiększy dostęp do kolei.


Podróżni korzystający z kolei w Oławie i na trasie Wrocław - Oława – Brzeg – Opole zyskają dodatkowy dostęp do pociągów. Będzie nowy przystanek Oława Zachodnia między Lizawicami a Oławą. Czas przejazdu do Wrocławia zajmie ok. 25 min. Przystanek przewidziano koło dużego osiedla mieszkaniowego im. Jakuba Sobieskiego. Podróżni korzystający z przystanków na trasie Wrocław – Opole, Opole Wrocław mają codziennie do dyspozycji około 50 pociągów regionalnych.
- Dzięki inwestycjom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” – takim jak budowa przystanku Oława Zachodnia, zwiększa się dostępność kolei w województwie dolnośląskim. Poprawa dostępu do pociągów w całym kraju i dla wszystkich podróżnych powoduje, że mieszkańcy chętniej wybiorą kolej w codziennych i okazjonalnych podróżach. Na realizację programu polski rząd przeznaczył miliard złotych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
- Nowy przystanek Oława Zachodnia, który PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbudują dzięki „Rządowemu programowi budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” będzie istotnym ułatwieniem i zachętą do podróży koleją z Oławy do Wrocławia i w kierunku Opola. Podobne realizacje w obszarze aglomeracji i na liniach kolejowych w całym kraju zwieszają rolę kolei, jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy przystanek w Oławie Zachodniej będzie miał dwa perony. Ich wysokość pozwoli pasażerom na łatwe i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zostanie zamontowane oświetlenie, pozwalające na bezpieczne korzystanie z kolei także w nocy. Ustawione zostaną wiaty i ławki. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Obok przystanku zaplanowano przejście podziemne, które ułatwi komunikacje między peronami.
Zgodnie z umową na projekt i budowę, mieszkańcy będą mogli skorzystać z dodatkowego dostępu do kolei, z peronów Oławy Zachodniej, za 24 miesiące. Wykonawcą jest firma INFRAKOL Sp. z o.o. Sp.k.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Dzięki inwestycjom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” – takim jak budowa przystanku Oława Zachodnia, zwiększa się dostępność kolei w województwie dolnośląskim. Poprawa dostępu do pociągów w całym kraju i dla wszystkich podróżnych powoduje, że mieszkańcy chętniej wybiorą kolej w codziennych i okazjonalnych podróżach. Na realizację programu polski rząd przeznaczył miliard złotych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
- Nowy przystanek Oława Zachodnia, który PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbudują dzięki „Rządowemu programowi budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” będzie istotnym ułatwieniem i zachętą do podróży koleją z Oławy do Wrocławia i w kierunku Opola. Podobne realizacje w obszarze aglomeracji i na liniach kolejowych w całym kraju zwieszają rolę kolei, jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy przystanek w Oławie Zachodniej będzie miał dwa perony. Ich wysokość pozwoli pasażerom na łatwe i bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zostanie zamontowane oświetlenie, pozwalające na bezpieczne korzystanie z kolei także w nocy. Ustawione zostaną wiaty i ławki. Podróże ułatwi czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładami jazdy. Obok przystanku zaplanowano przejście podziemne, które ułatwi komunikacje między peronami.
Zgodnie z umową na projekt i budowę, mieszkańcy będą mogli skorzystać z dodatkowego dostępu do kolei, z peronów Oławy Zachodniej, za 24 miesiące. Wykonawcą jest firma INFRAKOL Sp. z o.o. Sp.k.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.