Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Decyzja środowiska dla obwodnicy Koźmina Wlkp.
GDDKiA uzyskała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Koźmina Wielkopolskiego w ciągu DK15. Decyzja ta zatwierdza przebieg obwodnicy i pozwala na ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




Forum Budownictwo w Polsce 2021-10-07
[...]


Inżynierowie planiści na wagę złota
Rozmowa z Agnieszką Zdunek, kierownik zespołu ds. szalunków, i Andrzejem Jastrzębskim, kierownikiem zespołu ds. metodologii w Dziale Planowania i Harmonogramów/Orchestra firmy Warbud SA.[...]


Koszty materiałów w budownictwie inżynieryjnym rosną szybciej
Dynamiczne wzrosty cen materiałów budowlanych i niepewność dotycząca dalszego rozwoju sytuacji zwiększają poziom ryzyka na rynku budowlanym i inwestycyjnym. Coraz trudniej przygotowywać oferty na generalne wykonawstwo, szczególnie w wypadku dużych i długotrwałych inwestycji. Inwestorzy mają też utrudnione zadanie pod kątem kosztorysowania budowy w swoich projektach. Kluczową kwestią jest zdiagnozowanie i oszacowanie najbardziej prawdopodobnego scenariusza dalszego rozwoju sytuacji.[...]


Złożono wniosek o wydanie ZRID dla drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica
Spółka Mostostal Warszawa zakończyła ważny etap przygotowań do budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica: złożyła wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).[...]



Powstanie nowy most na Regalicy w Szczecinie

13 września PKP Polskie Linie Kolejowe i Wody Polskie podpisały umowę na budowę nowego mostu na Regalicy w Szczecinie. Inwestycja warta jest ok. 300 mln zł. Planowane zakończenie inwestycji to koniec 2023 r.



  Wizualizacja: Wody Polskie, www.plk-sa.pl
Budowa nowego mostu kolejowego na Regalicy w Szczecinie to inwestycja Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie, przy ścisłej współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Prace zostaną zrealizowane w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Wartość inwestycji to ok. 300 mln zł, z czego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przedsięwzięcie ok. 140 mln zł.

Nowy most powstanie w sąsiedztwie dotychczasowej, jednotorowej przeprawy, która zostanie wyłączona z eksploatacji i częściowo rozebrana. Prace uwzględnią zalecenia konserwatora zabytków, zgodnie z którymi zachowane zostaną elementy mechanicznych urządzeń - ok. 17 m ruchomego przęsła zwodzonego, znajdujące się od strony Międzyodrza.

Dzięki inwestycji pociągi sprawniej pojadą nowym mostem kolejowym, o stalowej konstrukcji kratownicowej i żelbetowych podporach. Długa na ok. 300 m przeprawa będzie mieć dwa tory z siecią trakcyjną. Umożliwi zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 90 km/h.

Zwiększy się przepustowość mostu na ważnej linii kolejowej Wrocław – Szczecin. Tzw. Nadodrzanką będzie mogło przejechać więcej pociągów. Zapewniona zostanie lepsza oferta przewozowa i dogodniejsze warunki przewozu towarów koleją – ekologicznym środkiem transportu.

Lepsze podróże zapewni także modernizacja stacji Szczecin Podjuchy, na której przebudowany zostanie układ torowy. Pasażerowie zyskają wyższy peron, który ułatwi wsiadanie do pociągów. Dla oczekiwanego komfortu będą m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Planowane jest czytelne oznakowanie. Na przystosowanym do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się peronie przewidziano antypoślizgową nawierzchnię z wypukłą fakturą, pomocną osobom niewidomym.

Projekt „Usprawnienie trwałego połączenia kraju z portem w Szczecinie: budowa mostu kolejowego nad Regalicą” finansowany jest z kredytu udzielonego przez Bank Światowy, instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) oraz budżetu państwa. Prace – zgodnie z podpisaną 13 września 2021 r. umową – przeprowadzi firma Budimex S.A. Nowy most powstanie do końca 2023 r.

W trakcie prac utrzymany zostanie ruch kolejowy. Po przygotowaniu przez wykonawcę z PLK oraz przewoźnikami szczegółowego harmonogramu robót, ustalona zostanie organizacja przejazdów pociągów.

Poza zwiększeniem możliwości kolei w regionie, inwestycja ma strategiczne znacznie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Zwiększy ochronę przeciwpowodziową w stolicy Pomorza Zachodniego oraz zapewni sprawniejszą żeglugę i możliwość skuteczniejszej pracy lodołamaczy. Prace zwiększą prześwit mostu, którego konstrukcja zostanie wyniesiona na ok. 6,2 m nad lustro wody.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Ecol Unicon Porr Keramo Keller Soletanche Geobrugg SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję