YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów 2018-12-14
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



Powstanie nowoczesne Centrum Komunikacyjne w Zakopanem

Wyremontowane budynki dworca PKP w Zakopanem, parking typu Park and Ride oraz nowoczesne centrum komunikacji kolejowej i autobusowej. Natomiast w Kuźnicach centrum przesiadkowe przy dolnej stacji kolejowej na Kasprowy Wierch. Wszystko po to, aby mieszkańcy i turyści mogli przemieszczać się szybciej i bardziej komfortowo, a otoczenie zyskało ciekawe, dobrze wkomponowane w przestrzeń obiekty.
Autor: Beata Jezioro-Sowa



Oba projekty wymagały połączenia ze sobą kilku rodzajów komunikacji: drogowej, rowerowej i kolejowej. Centrum Komunikacyjne w Zakopanem będzie skupi i łączy różnorodne środki transportu takie jak kolej, autobusy miejskie, busy, taksówki, autobusy dalekobieżne, parking typu P&R, rowery, w tym elektryczne, ułatwiające poruszanie się po górzystym terenie aż do Kuźnic. Oprócz wspomnianego wcześniej parkingu dla rowerów powstanie także trzypoziomowy parking samochodowy typu Park and Ride, na którym kierowcy będą mogli zostawić auto i przesiąść się do pociągu. Aby usprawnić ruch wokół dworca kolejowego zostaną przebudowane prowadzące do niego ulice. Dworzec autobusowy dla komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej będzie zlokalizowany wzdłuż dworca kolejowego i budynku dawnej przychodni. Natomiast dworzec autokarowy dla pojazdów dalekobieżnych pasażerowie znajdą na północ od dworca. Wysłużone i zniszczone budynki dworca PKP zostaną odpowiednio przebudowane i wyremontowane. - Zabytkowy budynek dworca kolejowego zostanie odnowiony i przekształcony w wielofunkcyjny obiekt, który będzie wizytówką miasta i regionu – mówi Piotr Knez, autor projektu. Obok dworca turyści odnajdą także postój taksówek i zatokę „kiss and ride”.

W Kuźnicach natomiast będzie można skorzystać z kolejki linowej na Kasprowy Wierch, rowerów elektrycznych, wyjść pieszo na szlak, dojechać autobusem miejskim, busem, dorożką lub zjechać na nartach. Przede wszystkim  pasażerowie nie będą już marznąć i moknąć czekając na autobus, ponieważ przystanki będą na poziomie -1. Tam też będzie można kupić bilety na komunikację miejską i  sprawdzić rzeczywisty rozkład jazdy autobusów. Zwolennicy alternatywnych środków komunikacji na górze znajdą dorożki. Przestrzeń dla pieszych zaplanowano w miejscu dzisiejszego postoju taksówek i busów. Nie zapomniano również o rowerzystach. To właśnie dla nich powstanie droga rowerowa łącząca Kuźnice z Dworcem PKP w Zakopanem oraz parking dla rowerów typu Bike and Ride, który również będzie bezpośrednio połączony z parkingiem rowerowym przy Dworcu PKP w Zakopanem. Na zlikwidowanym parkingu dla busów powstaną miejsca postojowe, na których będzie można się zatrzymać, aby kogoś odebrać z dworca lub pożegnać się przed podróżą. - Projekt przygotowaliśmy tak, aby uporządkować ruch komunikacji lokalnej oraz miejskiej, zwiększyć bezpieczeństwo i  zmniejszyć emisję spalin – tłumaczy Piotr Knez z Urba Architects, pracowni, która przygotowała projekt.

- Chcemy, aby dworzec w Zakopanem był wizytówką miasta, dlatego ta inwestycja jest dla mnie priorytetem. W Kuźnicach natomiast bardzo ważne jest uporządkowanie komunikacji tak, aby turyści mogli być przyjmowani w komfortowych warunkach i właśnie dlatego powstanie tu centrum przesiadkowe –
przekonuje burmistrz Leszek Dorula. Prace rozpoczną się w przyszłym roku a zakończą do 2021 r.

Wartość inwestycji to 52 miliony złotych, z czego aż 33 miliony udało się Zakopanemu pozyskać z Funduszy Europejskich.

Planowana jest także modernizacja linii kolejowej Kraków – Zakopane. Nowością będzie kursujące  między Nowym Targiem a Zakopanem wahadło, czyli pociąg odjeżdżający o stałych porach tylko na tej trasie.

Wizualizacja: Urba Architects Sp. z o.o.





Reklamy
Keller Aarsleff PAM MPWiK Kraków Soletanche Amago Sitech Budimex
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję