






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie w Międzyrzecu Podlaskim
Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie w Międzyrzecu Podlaskim zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na linii Terespol – Łuków – Siedlce.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie z miastem Międzyrzec Podlaski, dotyczące wspólnej realizacji dwupoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego w nad linią Warszawa – Terespol (LK2).
- Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Międzyrzecu Podlaskim to jeden z elementów przebudowy układu komunikacyjnego w mieście. Połączenie wiaduktu z nową obwodnicą poprawi jakość podróży w regionie – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wiadukt drogowy zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Kościuszki, co zwiększy sprawność i bezpieczeństwo w ruchu pociągów. Kierowcy skorzystają z nowej jezdni po jednym pasie w każdą stronę bez konieczności postoju przed rogatkami. Dla pieszych i rowerzystów zostanie przygotowany chodnik i ścieżka rowerowa.
- Istotnym efektem inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest zwiększanie bezpieczeństwa. Taki będzie również rezultat budowy skrzyżowania kolejowo-drogowego w Międzyrzecu Podlaskim. Prace zapewnią również sprawniejszą komunikacje kolejową i drogową – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Polskie Linie Kolejowe będą partycypowały w kosztach realizacji inwestycji do 9 mln zł, w zakresie robót na terenie kolejowym oraz likwidacji przejazdu w poziomie szyn. Inwestycja PLK finansowana będzie ze środki własnych.
Wiadukt nie tylko zapewni bezpieczny przejazd nad linią kolejową, ale będzie częścią planowanej obwodnicy miasta. Ruch samochodów ciężarowych przejdzie poza centrum Międzyrzeca.
Wiadukt będzie budowany w systemie „Projektuj i buduj”. Do końca 2023 r. PLK planuje pozyskać pozwolenie na budowę. Roboty rozpoczną się w IV kwartale 2023 r. Zakończenie inwestycji i oddanie wiaduktu do użytku planowane jest w 2024 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Międzyrzecu Podlaskim to jeden z elementów przebudowy układu komunikacyjnego w mieście. Połączenie wiaduktu z nową obwodnicą poprawi jakość podróży w regionie – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wiadukt drogowy zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Kościuszki, co zwiększy sprawność i bezpieczeństwo w ruchu pociągów. Kierowcy skorzystają z nowej jezdni po jednym pasie w każdą stronę bez konieczności postoju przed rogatkami. Dla pieszych i rowerzystów zostanie przygotowany chodnik i ścieżka rowerowa.
- Istotnym efektem inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest zwiększanie bezpieczeństwa. Taki będzie również rezultat budowy skrzyżowania kolejowo-drogowego w Międzyrzecu Podlaskim. Prace zapewnią również sprawniejszą komunikacje kolejową i drogową – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Polskie Linie Kolejowe będą partycypowały w kosztach realizacji inwestycji do 9 mln zł, w zakresie robót na terenie kolejowym oraz likwidacji przejazdu w poziomie szyn. Inwestycja PLK finansowana będzie ze środki własnych.
Wiadukt nie tylko zapewni bezpieczny przejazd nad linią kolejową, ale będzie częścią planowanej obwodnicy miasta. Ruch samochodów ciężarowych przejdzie poza centrum Międzyrzeca.
Wiadukt będzie budowany w systemie „Projektuj i buduj”. Do końca 2023 r. PLK planuje pozyskać pozwolenie na budowę. Roboty rozpoczną się w IV kwartale 2023 r. Zakończenie inwestycji i oddanie wiaduktu do użytku planowane jest w 2024 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.