






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Powstaną nowe przystanki na kolejowej zakopiance
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę przystanków Bańska Niżna i Poronin Misiagi na linii Chabówka – Zakopane. Inwestycje są współfinansowane ze środków UE w ramach POIiŚ.


Na kolejowej zakopiance między Chabówką a Zakopanem zwiększy się dostęp do kolei. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę dwóch przystanków w Bańskiej Niżnej i Poroninie w ramach projektu realizowanego na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
Przystanek Bańska Niżna będzie w rejonie Term Gorący Potok. Możliwy będzie dojazd koleją – transportem ekologicznym i konkurencyjnym względem samochodów, do kompleksu basenów termalnych.
Przystanek Poronin Misiagi, to dodatkowa, dogodna dla mieszkańców i turystów lokalizacja nowego miejsca zatrzymań pociągów.
Na nowych przystankach przewidziano perony o wysokości zapewniających wygodne wsiadanie do pociągów. Będą wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Odpowiednie oświetlenie zapewni komfort w podróży po zmierzchu. System pasów ostrzegawczych i pól uwagi ułatwi komunikację pasażerom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przy nowych obiektach przewidziano stojaki rowerowe.
Dostępniejsza kolej, wygodniejsze podróże
Kolejowa zakopianka zmienia się dla pasażerów i zapewnia coraz lepsze podróże pociągiem. To efekt inwestycji PLK na liniach Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Już 20 zmodernizowano stacji i przystanków na trasie między Skawiną a Zakopanem. Podróżni zyskali dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Budowa kolejnych przystanków w Bańskiej Niżnej, w Poroninie oraz w Rzozowie i Woli Radziszowskiej zwiększy dostępność i komfort podróżnych.
Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. Skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Przystanek Bańska Niżna będzie w rejonie Term Gorący Potok. Możliwy będzie dojazd koleją – transportem ekologicznym i konkurencyjnym względem samochodów, do kompleksu basenów termalnych.
Przystanek Poronin Misiagi, to dodatkowa, dogodna dla mieszkańców i turystów lokalizacja nowego miejsca zatrzymań pociągów.
Na nowych przystankach przewidziano perony o wysokości zapewniających wygodne wsiadanie do pociągów. Będą wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Odpowiednie oświetlenie zapewni komfort w podróży po zmierzchu. System pasów ostrzegawczych i pól uwagi ułatwi komunikację pasażerom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przy nowych obiektach przewidziano stojaki rowerowe.
Dostępniejsza kolej, wygodniejsze podróże
Kolejowa zakopianka zmienia się dla pasażerów i zapewnia coraz lepsze podróże pociągiem. To efekt inwestycji PLK na liniach Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Już 20 zmodernizowano stacji i przystanków na trasie między Skawiną a Zakopanem. Podróżni zyskali dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Budowa kolejnych przystanków w Bańskiej Niżnej, w Poroninie oraz w Rzozowie i Woli Radziszowskiej zwiększy dostępność i komfort podróżnych.
Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. Skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.