






Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Powstaną nowe przystanki kolejowe w Wielkopolsce
PLK wybudują nowe przystanki w Białężycach i Patrzykowie. W Słupcy zmodernizowane zostaną perony. Inwestycje realizowana będą w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.


Nowe przystanki w Patrzykowie (gmina Kramsk, linia nr 3 Warszawa – Poznań) i Białężycach (gmina Września, linia nr 281 Oleśnica – Chojnice), a także zmodernizowane perony w Słupcy (linia nr 3 Warszawa – Poznań) zapewnią dobry dostęp do kolei i oczekiwane warunki podróży. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły kolejny przetarg na prace z rządowego Programu Przystankowego. Mieszkańcy wielkopolskich miejscowości skorzystają z efektów inwestycji w 2023 r.
W Patrzykowie nowy przystanek zapewni dogodne dojazdy pociągiem m.in. do Konina i Koła. Będzie zbudowany przy skrzyżowaniu torów z drogą do miejscowości Żrekle.
W Białężycach pociągi w stronę Wrześni lub Jarocina zatrzymają się w pobliżu fabryki samochodów.
Na każdym z nowych przystanków będą odpowiednio wysokie perony. Podróżni dzięki temu łatwo wsiądą do pociągów. Przewidziano m.in. wiaty, ławki, jasne oświetlenie i gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się pochylnie zapewnią dogodny dostęp do kolei. Będą także ścieżki naprowadzające. Dojazd i korzystanie z kolei ułatwią nowe parkingi w pobliżu przystanków i stojaki rowerowe.
W Słupcy niższe perony zostaną zastąpione przez nowe – dłuższe i wyższe. Dogodne dojście na pociąg umożliwi przebudowane przejście podziemne. Będą windy. Oświetlenie LED zapewni łatwe korzystanie z podróży po zmroku. Przewidziano nowe wiaty, ławki i tzw. „spoczniki”.
„Program Przystankowy” zwiększy dostęp do kolei w Wielkopolsce
W Wielkopolsce „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” obejmuje 13 stacji i przystanków na liście podstawowej (m.in. Piła Fabryczna, Koźmin Wielkopolski, Krotoszyn). Już ogłoszono przetarg na opracowanie projektu i modernizację peronów w Książnie, Miłosławiu i Orzechowie.
Celem przedłożonego przez Ministra Infrastruktury „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. Na ten cel przeznaczono 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane m.in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów. W programie uwzględniono 355 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
W Patrzykowie nowy przystanek zapewni dogodne dojazdy pociągiem m.in. do Konina i Koła. Będzie zbudowany przy skrzyżowaniu torów z drogą do miejscowości Żrekle.
W Białężycach pociągi w stronę Wrześni lub Jarocina zatrzymają się w pobliżu fabryki samochodów.
Na każdym z nowych przystanków będą odpowiednio wysokie perony. Podróżni dzięki temu łatwo wsiądą do pociągów. Przewidziano m.in. wiaty, ławki, jasne oświetlenie i gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się pochylnie zapewnią dogodny dostęp do kolei. Będą także ścieżki naprowadzające. Dojazd i korzystanie z kolei ułatwią nowe parkingi w pobliżu przystanków i stojaki rowerowe.
W Słupcy niższe perony zostaną zastąpione przez nowe – dłuższe i wyższe. Dogodne dojście na pociąg umożliwi przebudowane przejście podziemne. Będą windy. Oświetlenie LED zapewni łatwe korzystanie z podróży po zmroku. Przewidziano nowe wiaty, ławki i tzw. „spoczniki”.
„Program Przystankowy” zwiększy dostęp do kolei w Wielkopolsce
W Wielkopolsce „Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” obejmuje 13 stacji i przystanków na liście podstawowej (m.in. Piła Fabryczna, Koźmin Wielkopolski, Krotoszyn). Już ogłoszono przetarg na opracowanie projektu i modernizację peronów w Książnie, Miłosławiu i Orzechowie.
Celem przedłożonego przez Ministra Infrastruktury „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. Na ten cel przeznaczono 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane m.in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów. W programie uwzględniono 355 lokalizacji w całej Polsce. Na liście podstawowej są 173 lokalizacje, a na liście rezerwowej 182.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.