YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Otwarto oferty na budowę dwóch odcinków S7 w Małopolsce
19 października br. nastąpiło otwarcie ofert na realizację odcinków III oraz II drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego-Kraków. Na dwa odcinki wpłynęło w sumie 16 ofert. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Infrastruktura Podziemna Miast 2017, 25-26.10.2017, Wrocław 2017-10-25
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Polskie Stowarzyszenie Technologii Bezwykopowych oraz Podkomitet Budownictwa Podziemnego Polskiego Komitetu Geotechniki zapraszają do wzięcia udziały w XIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Infrastruktura Podziemna Miast 2017, która odbędzie się w dniach 25-26 września 2017 roku na Politechnice Wrocławskiej.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Jaka hala – stalowa czy murowana?
Hale stalowe z roku na rok wypierają hale budowane w technologii tradycyjnej, żelbetowo-murowanej, co całkowicie odmienia rynek hal, który jeszcze kilkanaście lat temu był zdominowany przez ten drugi rodzaj realizacji. Co różni te dwa obiekty? W co warto inwestować i na co warto zwracać uwagę?[...]



Powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania w Kobyłce

Nowy tunel i wiadukt drogowy nad torami zapewnią lepszą komunikację w Kobyłce. Inwestycja kolejowa PLK podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.



W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej - DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a kierowcy oraz piesi zyskają szybsze i bezpieczniejsze trasy pomiędzy dzielnicami miasta.

- Kobyłka to kolejne miejsce, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wybudują bezkolizyjne obiekty. Skorzystały już na tym m.in. miejscowości na trasie Warszawa-Trójmiasto, na linii Kraków-Rzeszów m.in. w Tarnowie, a także Poznań czy Łódź. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji w miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe –
mówi Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Obecnie opracowywane są projekty wiaduktu i tunelu w Kobyłce. PLK wspólnie z samorządem Kobyłki wybrały najkorzystniejsze warianty budowy. Koszt przedsięwzięcia to ponad 31 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm PW Banimex Sp. z o.o. oraz AZI-BUD Sp. z o.o. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2019 r.

- To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców Kobyłki. To nie tylko mniej korków w mieście, ale i wzrost bezpieczeństwa oraz sprawniejszy ruch kolejowy na trasie z Warszawy w stronę Białegostoku. Dobra współpraca z PLK zaowocowała wypracowaniem najlepszych wariantów budowy tunelu i wiaduktu w naszej miejscowości –
mówi Robert Roguski, burmistrz Kobyłki.


Łochów, Jasienica, Topór – także bezkolizyjnie z koleją


Budowa wiaduktu i tunelu drogowego w Kobyłce realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne-Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne” i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W ramach tego projektu wybudowane zostaną także bezkolizyjne skrzyżowania w: Zielonce, Tłuszczu, Mokrej Wsi, Toporze, Łochowie i w Małkini oraz bezpieczne przejścia pod torami w Jasienicy i Łochowie. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecnie modernizacje linii kolejowych.

Autor: Magdalena Janus, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
SSAB Mosty Polskie DCS Amago BASF Strabag Budimex AARSLEFF
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję