YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowe stacje w Koninie, Kutnie i Łowiczu
Widać efekty prac na linii kolejowej Poznań – Warszawa. W Koninie i Łowiczu budowane są nowe perony. Na szlakach, po demontażu starych elementów toru i sieci trakcyjnej położono nowe podkłady i szyny. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”, 11-12.01.2018, Kraków 2018-01-11
W dniach 11-12 stycznia 2018 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Budownictwo – Infrastruktura – Górnictwo pt. „Monitoring, profilaktyka i zabezpieczanie infrastruktury budowlanej na terenach górniczych i pogórniczych”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


STRABAG wybudował drogę S7 Rychnowo – Olsztynek
STRABAG zakończył budowę ponad 11-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Rychnowa do Olsztynka, udostępniając tym samym trasę, stanowiącą przedłużenie wcześniej oddanego fragmentu drogi Ostróda Płd. – Rychnowo o długości 8,8 km. Realizację inwestycji wykonawca rozpoczął w kwietniu 2015 r. Zadanie o wartości 388,5 mln zł brutto wykonano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.[...]



Powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania w Kobyłce

Nowy tunel i wiadukt drogowy nad torami zapewnią lepszą komunikację w Kobyłce. Inwestycja kolejowa PLK podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.



W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej - DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a kierowcy oraz piesi zyskają szybsze i bezpieczniejsze trasy pomiędzy dzielnicami miasta.

- Kobyłka to kolejne miejsce, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wybudują bezkolizyjne obiekty. Skorzystały już na tym m.in. miejscowości na trasie Warszawa-Trójmiasto, na linii Kraków-Rzeszów m.in. w Tarnowie, a także Poznań czy Łódź. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji w miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe –
mówi Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Obecnie opracowywane są projekty wiaduktu i tunelu w Kobyłce. PLK wspólnie z samorządem Kobyłki wybrały najkorzystniejsze warianty budowy. Koszt przedsięwzięcia to ponad 31 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm PW Banimex Sp. z o.o. oraz AZI-BUD Sp. z o.o. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2019 r.

- To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców Kobyłki. To nie tylko mniej korków w mieście, ale i wzrost bezpieczeństwa oraz sprawniejszy ruch kolejowy na trasie z Warszawy w stronę Białegostoku. Dobra współpraca z PLK zaowocowała wypracowaniem najlepszych wariantów budowy tunelu i wiaduktu w naszej miejscowości –
mówi Robert Roguski, burmistrz Kobyłki.


Łochów, Jasienica, Topór – także bezkolizyjnie z koleją


Budowa wiaduktu i tunelu drogowego w Kobyłce realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne-Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne” i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W ramach tego projektu wybudowane zostaną także bezkolizyjne skrzyżowania w: Zielonce, Tłuszczu, Mokrej Wsi, Toporze, Łochowie i w Małkini oraz bezpieczne przejścia pod torami w Jasienicy i Łochowie. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecnie modernizacje linii kolejowych.

Autor: Magdalena Janus, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Strabag SSAB Amago Budimex AARSLEFF Mosty Polskie BASF DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję