YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Podpisano umowę na budowę S61 Ełk Południe – Wysokie
19 lipca 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16. [...]

XXVI Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


6 megatrendów będzie miało największy wpływ na kształt globalnej gospodarki
Momentami przełomowymi w historii ludzkości było wynalezienie maszyny parowej, żarówki i komputera, a potem internetu. Obecnie czynników, które mogą mieć równie znaczący wpływ na gospodarkę i społeczeństwo jest znacznie więcej. Są to automatyzacja i  robotyzacja, internet rzeczy czy sztuczna inteligencja. Eksperci firmy doradczej Deloitte wskazali sześć megatrendów, które w najbliższych latach zmienią oblicze polskiej i światowej gospodarki. To  przemysł 4.0, model gospodarki o obiegu zamkniętym, zrównoważone finanse, rynek talentów, „srebrna ekonomia” oraz elektromobilność.[...]


Powstanie kolejowy tunel średnicowy w Łodzi
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za 1,3 mld zł netto na budowę tunelu średnicowego – nowego połączenia Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Będą dogodne wyjazdy pociągiem z centrum miasta na główne trasy kolejowe. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki i szybkie przejazdy w mieście. Inwestycja zostanie zakończona w grudniu 2021 r.[...]



Powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania w Kobyłce

Nowy tunel i wiadukt drogowy nad torami zapewnią lepszą komunikację w Kobyłce. Inwestycja kolejowa PLK podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.



W Kobyłce powstaną dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej - DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a kierowcy oraz piesi zyskają szybsze i bezpieczniejsze trasy pomiędzy dzielnicami miasta.

- Kobyłka to kolejne miejsce, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wybudują bezkolizyjne obiekty. Skorzystały już na tym m.in. miejscowości na trasie Warszawa-Trójmiasto, na linii Kraków-Rzeszów m.in. w Tarnowie, a także Poznań czy Łódź. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji w miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe –
mówi Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Obecnie opracowywane są projekty wiaduktu i tunelu w Kobyłce. PLK wspólnie z samorządem Kobyłki wybrały najkorzystniejsze warianty budowy. Koszt przedsięwzięcia to ponad 31 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm PW Banimex Sp. z o.o. oraz AZI-BUD Sp. z o.o. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2019 r.

- To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców Kobyłki. To nie tylko mniej korków w mieście, ale i wzrost bezpieczeństwa oraz sprawniejszy ruch kolejowy na trasie z Warszawy w stronę Białegostoku. Dobra współpraca z PLK zaowocowała wypracowaniem najlepszych wariantów budowy tunelu i wiaduktu w naszej miejscowości –
mówi Robert Roguski, burmistrz Kobyłki.


Łochów, Jasienica, Topór – także bezkolizyjnie z koleją


Budowa wiaduktu i tunelu drogowego w Kobyłce realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne-Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne” i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W ramach tego projektu wybudowane zostaną także bezkolizyjne skrzyżowania w: Zielonce, Tłuszczu, Mokrej Wsi, Toporze, Łochowie i w Małkini oraz bezpieczne przejścia pod torami w Jasienicy i Łochowie. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecnie modernizacje linii kolejowych.

Autor: Magdalena Janus, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
Sitech DCS Loyd Budimex Uponor Mosty Polskie PAM Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję