Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Powstaje kolejowy bajpas na trasie Poznań – Szczecin

W marcu pociągi na trasie Poznań – Szczecin pojadą 400 m bajpasem - tymczasowym torem i wiaduktem niedaleko Krzyża Wielkopolskiego. Dzięki specjalnemu rozwiązaniu PLK zapewni podróże bez przesiadek.



 
W okolicy Krzyża Wielkopolskiego pociągi pojadą ponad 400 m, tymczasowym objazdem na nasypie ziemnym wzdłuż modernizowanej linii kolejowej Poznań – Szczecin. Wykorzystana będzie konstrukcja stalowa nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Takie rozwiązanie umożliwi sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny – Szczecin Główny. Nowa, mocniejsza przeprawa z oddzielnymi konstrukcjami dla każdego toru, na lata zapewni bezpieczne przejazdy pociągów.

- Przy modernizacji linii kolejowych szukamy najlepszych sposobów, by podróżnym zapewnić wygodny przejazd, a wykonawca mógł realizować inwestycje. Czterystumetrowy kolejowy bajpas koło Krzyża Wielkopolskiego to nietypowe rozwiązanie, które umożliwi realizację projektu na linii Poznań – Szczecin, ważnej krajowej i międzynarodowej trasie –
powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu ds. realizacji inwestycji.

Dzięki kolejowemu bajpasowi zapewnione będą podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim bez konieczności przesiadek do zastępczej komunikacji autobusowej. Wykonawca będzie kontynuował prace.

Bajpas – za komunikację zastępczą


Z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu, m.in. koparek i walców, kończy się budowa korpusów nasypów bajpasu – tymczasowego przejazdu. Do wykonania wysokich na ok. 8,5 m budowli ziemnych zużyto ponad 18 tys. ton ziemi. W lutym na placu budowy będą stalowe elementy belki, dźwigary oraz pomosty technologiczne. Powstanie konstrukcja o rozpiętości ok. 30 metrów i wadze ok. 117 ton.

Tymczasowa budowla kolejowa, nasyp kolejowy, nawierzchnia torowa, sieć trakcyjna i konstrukcja nośna oraz infrastruktura towarzysząca będzie gotowa w marcu. Po zakończeniu przebudowy obecnego obiektu na linii Poznań – Szczecin bajpas zostanie rozebrany, a pociągi pojadą po zmodernizowanym wiadukcie kolejowym.

Coraz lepsze podróże między Poznaniem a Szczecinem


Na modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. linii Poznań – Szczecin podróżni zyskali już lepszy dostęp do kolei z nowych, wyższych peronów na 14 stacjach i przystankach, m.in. w Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Szamotułach, Choszcznie, Reptowie i Szczecinie (Zdunowie). Przebudowane perony są przystosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Na antypoślizgowej nawierzchni osobom niewidzącym i niedowidzącym pomagają ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Komfort podróży zwiększają wiaty, ławki, jasne oświetlenie. W podobnym standardzie, na całej trasie, przebudowane zostaną perony w 32 miejscowościach.

Pociągi korzystają już z nowego toru z siecią trakcyjną oraz nowoczesnych urządzeń sterowania m.in. między Poznaniem a Kiekrzem, Szamotułami a Pęckowem, Dolicami a Kolinem oraz Słonicami i Choszcznem. Prace postępują m.in. na odcinkach Miały – Drawski Młyn, Drawiny – Dobiegniew i Dobiegniew – Bierzwnik.

Nawet 50 min krócej z Wielkopolski na Pomorze Zachodnie


Realizowane prace umożliwią zwiększenie prędkości pociągów na trasie do 160 km/h. Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń podróż między Poznaniem a Szczecinem zajmie poniżej 2 godzin. Linia kolejowa zostanie przystosowana do przejazdu większej liczby składów dalekobieżnych i regionalnych, co poprawi ofertę przewozową. Zapewnione będą lepsze warunku przewozu towarów częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska do Pomorza Zachodniego.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”, wartego ok. 4,1 mld zł. Jedno z największych przedsięwzięć w ramach Krajowego Programu Kolejowego jest współfinansowane w kwocie ok. 1,8 mld zł z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest do końca 2022 r.

Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Łukasz Brylowski




Reklamy
GEO-Instruments Soletanche Porr SG Pam Geobrugg Keller Optem Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję