Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Powrót pociągów na linie Kraków Bonarka – Bielsko-Biała

Od 7 listopada pasażerowie znów pojadą pociągiem z Bielska-Białej do Krakowa. PLK za 129 mln zł przygotowują trasę Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała. Projekt jest współfinansowany w ramach RPO Województwa Małopolskiego.



  Zdjęcie: Sebastian Stanek, www.plk-sa.pl
Wykonany zakres prac pozwala od 7 listopada na bezpośrednie połączenia pociągiem z Krakowa Bonarki do Bielska-Białej, bez zastępczej komunikacji autobusowej. Podróżni w Barwałdzie Średnim skorzystają z nowego peronu w dogodniejszej dla mieszkańców lokalizacji.

PLK kończą pierwszą fazę robót przy budowie mijanki w Barwałdzie Średnim. Gotowy jest peron. Przebudowano tor wraz z siecią trakcyjną. Wykonawca wybuduje drugi tor mijanki. Obok będzie peron. Kontynuowane będą roboty związane z montażem wiat, ławek, tablic informacyjnych.

Przystanek w nowym miejscu – docelowo z dwoma peronami, zwiększy dostępność i zapewni lepszą obsługę pasażerów. Na przystanku przewidziano wiaty, ławki i tablice informacyjne oraz oznakowanie. Perony będą dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Mijanka usprawni przejazdy na jednotorowej trasie


Mijanka w Barwałdzie Średnim, to dodatkowy tor o długości blisko 1 km. Takie rozwiązanie stworzy warunki do mijania się pociągów na jednotorowej trasie Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała. Zwiększy się przepustowość linii - przewoźnicy zyskają możliwość do uruchamiania dodatkowych połączeń z Krakowa na Podbeskidzie.

Dostępniejsze przystanki, krótsze podróże


Celem inwestycji PLK na linii Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała (nr 117) jest zapewnienie atrakcyjnych podróży z Małopolski na Podbeskidzie. W połowie przyszłego roku planowane są krótsze o kilkanaście minut podróże z Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorona do Wadowic. Na odcinku Wadowice – Andrychów zwiększy się prędkości pociągów z 40 do 80 km/h.

Zrealizowano już prace między Wadowicami a Andrychowem. Dostęp do kolei zwiększył nowy przystanek Wadowice Osiedle Podhalanin. Lepszy komfort podróżnym zapewniają zmodernizowane perony na stacji Andrychów i przystankach w Choczni, Choczni Górnej, Inwałdzie. Bezpieczeństwo zwiększają prace na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

Prace prowadzone są w ramach projektu za 129 mln zł: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 117 odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Wadowice – granica województwa” (Etap I). Ich zakończenie zaplanowano na czerwiec 2022 r.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
 




Reklamy
GEO-Instruments Optem Soletanche Porr Keller Geobrugg SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję