Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Powołanie Polsko-Litewskiej Grupy Infrastrukturalnej

10 lutego br. PKP Polskie Linie Kolejowe oraz LTG Infra (litewski zarządca infrastruktury kolejowej) podpisali list intencyjny dotyczący powołania Polsko-Litewskiej Grupy Infrastrukturalnej.



 
Obie spółki będą współpracować przy poprawie jakości połączeń kolejowych oraz realizacji projektów transgranicznych, w tym modernizacji trasy Rail Baltica.

Na zorganizowanej 10 lutego wideokonferencji przedstawiciele zarządów obu spółek podpisali list intencyjny dotyczący współpracy i powołania Polsko-Litewskiej Grupy Infrastrukturalnej.

W spotkaniu uczestniczyli: prezes Zarządu PLK Ireneusz Merchel, dyrektor generalny LTG Infra Karolis Sankovski oraz członek Zarządu i dyrektor ds. operacyjnych PLK Witold Słowik.

- Współpraca między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a LTG Infra układa się bardzo dobrze. Planujemy rozwijać i wzmacniać te relacje w ramach Polsko-Litewskiej Grupy Infrastrukturalnej. Nasze działania przełożą się na poprawę jakości komunikacji kolejowej pomiędzy Polską a Litwą. Kolej, najbardziej ekologiczny środek transportu, będzie coraz lepiej pełniła kluczową rolę w komunikacji międzynarodowej –
mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

- Serdecznie dziękuję Prezesowi Ireneuszowi Merchel, który zawsze wspiera nasze wspólne działania i prezentuje profesjonalizm najwyższego szczebla. Dobra współpraca naszych spółek jest istotna dla rozwoju infrastruktury kolejowej nie tylko Polski czy Litwy, ale i całego regionu, zwłaszcza pod kątem Europejskiego Zielonego Ładu, którego kluczowym elementem jest kolej –
mówi Karolis Sankovski, dyrektor generalny LTG Infra.

Powołana Grupa będzie współpracować na rzecz poprawy komunikacji kolejowej pomiędzy Polską a Litwą. Działania dotyczą m.in. wymiany doświadczeń i informacji przy modernizacji Rail Baltica, współdziałania w kwestii rozwoju połączeń transgranicznych, w tym wdrażania rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych oraz wprowadzania systemu ERTMS. Ponadto obaj zarządcy infrastruktury będą dalej wzmacniać współpracę w zakresie udostępnienia i utrzymana linii kolejowych.

Działania dla sprawnych podróży na Rail Baltica


Podczas rozmów podsumowano także współpracę PLK – LTG Infra w 2020 r. oraz zaplanowano priorytety współpracy na rok 2021. Kluczowe są kwestie związane z prowadzoną modernizacją Rail Baltica. Podczas spotkania przedstawiciele obu spółek omówili m.in. kwestie w zakresie ujednolicenia wymagań technicznych dla systemów na Rail Baltica na terytorium Polski i Litwy. Dla zapewnienia sprawnej i bezpieczniej jazdy, systemy kolejowe po stronie polskiej i litewskiej muszą być ze sobą kompatybilne. Dzięki współpracy zarządców linii, przejazdy pociągów przez granicę polsko-litewską będą się odbywać w sposób płynny i niezakłócony. Przejście graniczne w Trakiszkach jest jedynym kolejowym przejściem granicznym na granicy polsko-litewskiej, a zatem jedynym łączącym sieć kolejową Litwy i pozostałą części Unii Europejskiej.

Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Szymon Grochowski




Reklamy
GEO-Instruments Geobrugg Soletanche Porr Keller Optem Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję