






24 lutego 2021 r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Opatowa. W przetargu wpłynęło 7 ofert. Obwodnica Opatowa powstanie w ciągu drogi ekspresowej S74 i drogi krajowej nr 9. [...]




[...]


Rozmowa z Sebastianem Lewińskim szefem Działu BHP, oraz Jakubem Kuligiem, kierownikiem Zespołu ds. Wdrożenia BIM z firmy Warbud SA.[...]


Jakie działki są najbardziej poszukiwane? Popyt na grunty inwestycyjne wciąż jest bardzo duży. Działki poszukiwane są głównie pod inwestycje magazynowe, mieszkaniowe oraz nieduże projekty handlowe typu retail park.[...]


W ramach kontraktu Soletanche zaprojektuje i wykona następujące zadania: posadowienie kładki dla pieszych oraz przyszłego zadaszenia peronów. Zrealizuje poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną niezbędną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Najważniejszym zadaniem będzie wykonanie ściany tunelu dla pieszych oraz podziemnego przystanku tramwajowego. [...]
Postęp prac przy budowie mostu tymczasowego w Ścinawie
Dobiegają końca prace przy montażu podpór mostu tymczasowego. Zaawansowanie prac przy podporach wynosi w tej chwili 95%. Wykonane zostały także ścianki szczelne służące jako przyczółki mostu tymczasowego.


Wykonawca rozpoczął budowę nasypu drogowego, który będzie stanowił dojazd do mostu od strony Ścinawy.
W najbliższych dniach rozpocznie się wykonywanie ław podłożyskowych oraz ścianek żwirowych na przyczółkach tymczasowych. W przypadku poprawy warunków atmosferycznych będzie kontynuowana budowa nasypu od strony Ścinawy jak i Wołowa oraz rozpocznie się przygotowywanie platformy montażowej wraz ze stanowiskiem do nasuwania mostu tymczasowego. W dalszej kolejności wykonane zostaną przęsła stalowe z typowych elementów składanych.
Uruchomienie mostu tymczasowego i objazdu planowane jest w II kwartale 2021 r. W czasie budowy mostu tymczasowego nadal będzie funkcjonowała wprowadzona w tym roku organizacja ruchu na istniejącym moście w Ścinawie, która polega na wprowadzeniu ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną oraz ograniczeniu dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów ciężarowych do 15 t. Celem tej zmiany jest ograniczenie negatywnego wpływu ciężkich pojazdów na aktualny stan techniczny obiektu.
Po uruchomieniu objazdu istniejący most w Ścinawie zostanie zamknięty dla ruchu i rozpocznie się jego remont, który będzie obejmował:
- remont podpór,
- rozbiórkę nawierzchni i płyty pomostowej,
- wymianę skorodowanych elementów konstrukcji stalowej,
- wykonanie nowej żelbetowej monolitycznej płyty pomostowej,
- wykonanie izolacji,
- wykonanie nawierzchni,
- zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej przęseł,
- naprawę balustrad mostu,
- wymianę dylatacji,
- wymianę elementów odwodnienia.
Wartość całości zadania to ok. 28 mln zł. Planowany termin zakończenia remontu mostu to przełom II i III kwartału 2022 r.
Tekst: GDDKiA O/Wrocław
Zdjęcie: Łukasz Kapanowski
W najbliższych dniach rozpocznie się wykonywanie ław podłożyskowych oraz ścianek żwirowych na przyczółkach tymczasowych. W przypadku poprawy warunków atmosferycznych będzie kontynuowana budowa nasypu od strony Ścinawy jak i Wołowa oraz rozpocznie się przygotowywanie platformy montażowej wraz ze stanowiskiem do nasuwania mostu tymczasowego. W dalszej kolejności wykonane zostaną przęsła stalowe z typowych elementów składanych.
Uruchomienie mostu tymczasowego i objazdu planowane jest w II kwartale 2021 r. W czasie budowy mostu tymczasowego nadal będzie funkcjonowała wprowadzona w tym roku organizacja ruchu na istniejącym moście w Ścinawie, która polega na wprowadzeniu ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną oraz ograniczeniu dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów ciężarowych do 15 t. Celem tej zmiany jest ograniczenie negatywnego wpływu ciężkich pojazdów na aktualny stan techniczny obiektu.
Po uruchomieniu objazdu istniejący most w Ścinawie zostanie zamknięty dla ruchu i rozpocznie się jego remont, który będzie obejmował:
- remont podpór,
- rozbiórkę nawierzchni i płyty pomostowej,
- wymianę skorodowanych elementów konstrukcji stalowej,
- wykonanie nowej żelbetowej monolitycznej płyty pomostowej,
- wykonanie izolacji,
- wykonanie nawierzchni,
- zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej przęseł,
- naprawę balustrad mostu,
- wymianę dylatacji,
- wymianę elementów odwodnienia.
Wartość całości zadania to ok. 28 mln zł. Planowany termin zakończenia remontu mostu to przełom II i III kwartału 2022 r.
Tekst: GDDKiA O/Wrocław
Zdjęcie: Łukasz Kapanowski

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.