YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oddanie do ruchu A2 w. Lubelska – obwodnica Mińska Mazowieckiego
14 sierpnia 2020 r. kierowcy pojadą autostradą A2 pomiędzy węzłem Lubelska a początkiem obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Nowy odcinek pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy ze starej DK2 pomiędzy węzłem Halinów a Mińskiem Mazowieckim. [...]

S2 Południowa Obwodnica Warszawy




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 14-16.09.2020, Rawa Mazowiecka 2020-09-14
[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Branża morskiej energetyki wiatrowej czeka na nowe przepisy
W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, a prąd z pierwszych farm wiatrowych ma popłynąć ok. 2025 roku.[...]


Ruszyła modernizacja stacji Warszawa Zachodnia
7 lipca 2020 r. Budimex SA podpisał umowę na wykonanie dwóch przedsięwzięć – przebudowę stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizację podziemnego przystanku tramwajowego. Zadania mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22. To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r.[...]



Postęp prac na linii Katowice Ligota – Tychy

Na linii kolejowej nr 142 Katowice Ligota – Katowice Kostuchna – Tychy wymieniono już 12 km torów, sieć trakcyjną i 11 rozjazdów. Inwestycja PLK warta 50 mln zł poprawi ofertę dla przewoźników towarowych.



Linia kolejowa nr 142, fot. PKP PLKW ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. „Inwestycja na linii nr 142 Katowice Ligota – Tychy” wymieniono rozjazdy w rejonie posterunku odgałęźnego Mąkołowiec (2 szt.), stacji Tychy (5 szt.), stacji Katowice Kostuchna (3 szt.) i posterunku Katowice Ochojec (1 szt.). Jest już ponad 12 km nowych torów i 5 km sieci trakcyjnej. Kolejne 8 km przygotowane jest do montażu. W najbliższym czasie zakończą się prace na odcinku Tychy Mąkołowiec – Tychy.

Wykonawca przygotowuje się do remontu 7 przejazdów kolejowo-drogowych, co m.in. zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty obejmą też tory i sieć trakcyjną oraz 5 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukt nad DK81 w Katowicach Ligocie i most nad rzeką Mleczną w Katowicach. Dzięki pracom prędkość pociągów wzrośnie dwukrotnie z 40 do 80 km/h. Zakres projektu obejmuje także remont budynku posterunku w Katowicach Ochojcu.

Pociągi pojadą szybciej i bezpieczniej


Po zakończeniu prac pociągi towarowe skorzystają z nowych możliwości. Ruch towarowy w Katowickim Węźle Kolejowym z północy i południa będzie kierowany z pominięciem stacji Katowice, głównie na linię nr 142, czyli przez Katowice Ligotę – Katowice Ochojec – Katowice Murcki – Katowice Kostuchnę – Tychy Mąkołowiec – Tychy. Dzięki temu odciążona będzie linia łącząca Katowice z Tychami (nr 139), a to zwiększy przepustowość – czyli będzie mogło pojechać więcej pociągów.

Linia 142 stanowi istotny element kolejowej obwodnicy GOP z północy województwa w kierunku południowym i zapewnia bezpośrednie połączenia z Jaworznem Szczakową, Mysłowicami i Gliwicami dla ruchu towarowego, bez konieczności przejazdu przez stację Katowice.

Prace na linii 142 z Katowic Ligoty do Tychów przez Katowice Ochojec, Katowice Murcki, Katowice Kostuchnę i Tychy Mąkołowiec rozpoczęły się w pierwszym kwartale 2018 roku. Zakończenie planowane jest w trzecim kwartale 2019 roku. Wartość inwestycji to 50 mln złotych netto, a finansowanie jest ze środków budżetowych w ramach projektu pn. „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”.

Towary na tory


Obecnie na Śląsku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają możliwości przewozu towarów m.in na liniach: Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, Chybie – Żory – Rybnik – Nędza, Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Planowana jest modernizacja śląskiego odcinka Magistrali Węglowej: Chorzów Batory – Nakło Śląskie, który usprawni przewóz towarów w kierunku portów.

Sprawniejszy będzie ruch towarowy w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym także dzięki pracom w ramach podpisanej w styczniu umowy za ponad 250 mln zł na odcinkach Bytom – Zabrze Biskupice – Maciejów oraz na odcinku posterunek Dorota – Mysłowice Brzezinka i stacji Bytom Bobrek.

Tekst i zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa Noe Geobrugg Luxo Palisander Keller Eurovia PPI Chrobok
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję