YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Współpraca PKP i miasta Chełm 2019-05-21
Spółka PKP i władze Chełma chcąc rozwijać usługi logistyczne i wzmacniać kolejowy potencjał regionu, w szczególności w zakresie przewozu i przeładunku towarów po linii szerokotorowej, zamierzają powołać spółkę PKP Linia Chełmska Szerokotorowa. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium

Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.
Autor: PORR AG



Kluczową rolę w realizacji projektu będzie odgrywać nasza spółka zależna w Niemczech, Stump Spezialtiefbau. W fazie przetargowej PORR wywarł ogromne wrażenie, prezentując niestandardowe i indywidualne rozwiązania, umożliwiające uzyskanie istotnych oszczędności w porównaniu do pierwotnie zaplanowanych prac budowlanych” – oświadczył Karl-Heinz Strauss, dyrektor generalny PORR AG.

Tunel będzie budowany przede wszystkim metodą odkrywkową. Wyjątkowość projektu polega na napiętych ramach czasowych prac we wschodniej części lotniska, obejmującej terminal satelitarny, gdzie powstanie ok. 250 m tunelu. Po rozpoczęciu prac PORR będzie mieć zaledwie dziewięć miesięcy na wybudowanie tunelu i pełne przywrócenie funkcjonalności portu lotniczego.

Erdinger Ringschluss


Obecnie transport kolejowy do Portu Lotniczego Monachium obejmuje dwie linie kolejowe w kierunku zachodnim. Erdinger Ringschluss to dwutorowa, częściowo nowa linia kolejowa o długości 30,2 km; trasa łącząca Freising i Erding przecina Port Lotniczy Monachium. Rozbudowa tunelu pod lotniskiem będzie pełnić funkcję istotnego połączenia transportu publicznego w północnej części Monachium.

PORR w Niemczech


PORR jest dostawcą oferującym kompleksowe usługi w każdej dziedzinie sektora budowlanego. Zakres usług obejmuje budownictwo, infrastrukturę drogową i budowę mostów, tuneli oraz specjalistyczne budownictwo lądowe, budowę elektrowni, budownictwo wodne, przemysłowe oraz roboty renowacyjne, inżynierię środowiska i opracowywanie koncepcji inwestycji.

W 2016 r. Grupa PORR wybudowała w Niemczech obiekty o wartości 802  mln  € i odnotowała wzrost o 26,5%. Łączna wartość portfela zamówień wyniosła 1,35 mld €, co stanowi 4,7% wzrost r/r. PORR zatrudnia w Niemczech ok. 2800 osób.

PORR AG z siedzibą w Wiedniu zatrudnia ok. 19 tys. pracowników, a w 2016 r. zrealizowała zamówienia na kwotę 3,9 mld €, co czyni ją jedną z największych firm budowlawych w Europie. Niemcy są najważniejszym rynkiem zagranicznym PORR AG.

Fakty i liczby

Rodzaj projektu: inżynieria lądowa, fundamentowanie, roboty ziemne.
Zakres prac: budowa tunelu o długości ok. 1555 m i rampy o długości 306 m.
Klient: Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium)
Wykonawca: PORR Deutschland GmbH / PORR Bau GmbH.
Wartość kontraktu: 110 mln € brutto.
Rozpoczęcie prac budowlanych: marzec 2018 r.
Zakończenie: 2021 r.

Zdjęcie: PORR AG





Reklamy
DCS poland Uponor Geobrugg Basf Soletanche MPWiK Kraków PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję