YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przebudowa stacji Rzeszów Główny 2018-08-10
Rozpoczęła się modernizacja stacji Rzeszów Główny za ponad 200 mln zł. To jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w województwie podkarpackim. Dzięki przebudowie peronów, które zostaną wyposażone w windy i schody ruchome, pasażerowie zyskają większy komfort podróży. W ramach inwestycji powstanie także dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


Metody wzmacniania podłoża gruntowego w budownictwie drogowym
Metody wzmacniania podłoża gruntowego są stale rozwijane. Ponadto poprawia się jakość robót i możliwości ich kontroli, co umożliwia zwiększanie zakresu ich stosowania. Wybór konkretnego rozwiązania zawsze muszą jednak poprzedzać wyczerpujące, dostosowane do konkretnych potrzeb badania gruntu. A ponieważ do wzmacniania podłoża używane są specyficzne metody i procesy, to ich programowanie, projektowanie oraz prowadzenie i kontrolowanie wymagają odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.[...]


Kończy się budowa drogi ekspresowej S7 Koszwały – Elbląg
Budowa drogi S7 Gdańsk (A1) – Elbląg (S22) odcinek Koszwały (DK7, węzeł Koszwały) – Elbląg (z węzłem Kazimierzowo), zadanie 1. Koszwały – Nowy Dwór Gdański oraz Zadanie 2. Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo to jedno ze strategicznych przedsięwzięć dla województwa pomorskiego. Pierwsze samochody pojadą nową trasą w październiku 2018 r.[...]



PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium

Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.
Autor: PORR AG



Kluczową rolę w realizacji projektu będzie odgrywać nasza spółka zależna w Niemczech, Stump Spezialtiefbau. W fazie przetargowej PORR wywarł ogromne wrażenie, prezentując niestandardowe i indywidualne rozwiązania, umożliwiające uzyskanie istotnych oszczędności w porównaniu do pierwotnie zaplanowanych prac budowlanych” – oświadczył Karl-Heinz Strauss, dyrektor generalny PORR AG.

Tunel będzie budowany przede wszystkim metodą odkrywkową. Wyjątkowość projektu polega na napiętych ramach czasowych prac we wschodniej części lotniska, obejmującej terminal satelitarny, gdzie powstanie ok. 250 m tunelu. Po rozpoczęciu prac PORR będzie mieć zaledwie dziewięć miesięcy na wybudowanie tunelu i pełne przywrócenie funkcjonalności portu lotniczego.

Erdinger Ringschluss


Obecnie transport kolejowy do Portu Lotniczego Monachium obejmuje dwie linie kolejowe w kierunku zachodnim. Erdinger Ringschluss to dwutorowa, częściowo nowa linia kolejowa o długości 30,2 km; trasa łącząca Freising i Erding przecina Port Lotniczy Monachium. Rozbudowa tunelu pod lotniskiem będzie pełnić funkcję istotnego połączenia transportu publicznego w północnej części Monachium.

PORR w Niemczech


PORR jest dostawcą oferującym kompleksowe usługi w każdej dziedzinie sektora budowlanego. Zakres usług obejmuje budownictwo, infrastrukturę drogową i budowę mostów, tuneli oraz specjalistyczne budownictwo lądowe, budowę elektrowni, budownictwo wodne, przemysłowe oraz roboty renowacyjne, inżynierię środowiska i opracowywanie koncepcji inwestycji.

W 2016 r. Grupa PORR wybudowała w Niemczech obiekty o wartości 802  mln  € i odnotowała wzrost o 26,5%. Łączna wartość portfela zamówień wyniosła 1,35 mld €, co stanowi 4,7% wzrost r/r. PORR zatrudnia w Niemczech ok. 2800 osób.

PORR AG z siedzibą w Wiedniu zatrudnia ok. 19 tys. pracowników, a w 2016 r. zrealizowała zamówienia na kwotę 3,9 mld €, co czyni ją jedną z największych firm budowlawych w Europie. Niemcy są najważniejszym rynkiem zagranicznym PORR AG.

Fakty i liczby

Rodzaj projektu: inżynieria lądowa, fundamentowanie, roboty ziemne.
Zakres prac: budowa tunelu o długości ok. 1555 m i rampy o długości 306 m.
Klient: Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium)
Wykonawca: PORR Deutschland GmbH / PORR Bau GmbH.
Wartość kontraktu: 110 mln € brutto.
Rozpoczęcie prac budowlanych: marzec 2018 r.
Zakończenie: 2021 r.

Zdjęcie: PORR AG





Reklamy
Uponor Budimex Soletanche Mosty Polskie Keller Sitech PAM Loyd
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję