YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów 2018-12-14
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium

Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.
Autor: PORR AG



Kluczową rolę w realizacji projektu będzie odgrywać nasza spółka zależna w Niemczech, Stump Spezialtiefbau. W fazie przetargowej PORR wywarł ogromne wrażenie, prezentując niestandardowe i indywidualne rozwiązania, umożliwiające uzyskanie istotnych oszczędności w porównaniu do pierwotnie zaplanowanych prac budowlanych” – oświadczył Karl-Heinz Strauss, dyrektor generalny PORR AG.

Tunel będzie budowany przede wszystkim metodą odkrywkową. Wyjątkowość projektu polega na napiętych ramach czasowych prac we wschodniej części lotniska, obejmującej terminal satelitarny, gdzie powstanie ok. 250 m tunelu. Po rozpoczęciu prac PORR będzie mieć zaledwie dziewięć miesięcy na wybudowanie tunelu i pełne przywrócenie funkcjonalności portu lotniczego.

Erdinger Ringschluss


Obecnie transport kolejowy do Portu Lotniczego Monachium obejmuje dwie linie kolejowe w kierunku zachodnim. Erdinger Ringschluss to dwutorowa, częściowo nowa linia kolejowa o długości 30,2 km; trasa łącząca Freising i Erding przecina Port Lotniczy Monachium. Rozbudowa tunelu pod lotniskiem będzie pełnić funkcję istotnego połączenia transportu publicznego w północnej części Monachium.

PORR w Niemczech


PORR jest dostawcą oferującym kompleksowe usługi w każdej dziedzinie sektora budowlanego. Zakres usług obejmuje budownictwo, infrastrukturę drogową i budowę mostów, tuneli oraz specjalistyczne budownictwo lądowe, budowę elektrowni, budownictwo wodne, przemysłowe oraz roboty renowacyjne, inżynierię środowiska i opracowywanie koncepcji inwestycji.

W 2016 r. Grupa PORR wybudowała w Niemczech obiekty o wartości 802  mln  € i odnotowała wzrost o 26,5%. Łączna wartość portfela zamówień wyniosła 1,35 mld €, co stanowi 4,7% wzrost r/r. PORR zatrudnia w Niemczech ok. 2800 osób.

PORR AG z siedzibą w Wiedniu zatrudnia ok. 19 tys. pracowników, a w 2016 r. zrealizowała zamówienia na kwotę 3,9 mld €, co czyni ją jedną z największych firm budowlawych w Europie. Niemcy są najważniejszym rynkiem zagranicznym PORR AG.

Fakty i liczby

Rodzaj projektu: inżynieria lądowa, fundamentowanie, roboty ziemne.
Zakres prac: budowa tunelu o długości ok. 1555 m i rampy o długości 306 m.
Klient: Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium)
Wykonawca: PORR Deutschland GmbH / PORR Bau GmbH.
Wartość kontraktu: 110 mln € brutto.
Rozpoczęcie prac budowlanych: marzec 2018 r.
Zakończenie: 2021 r.

Zdjęcie: PORR AG





Reklamy
Aarsleff Soletanche PAM Budimex Amago Sitech MPWiK Kraków Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję