















19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.
Autor: PORR AG
Autor: PORR AG


Tunel będzie budowany przede wszystkim metodą odkrywkową. Wyjątkowość projektu polega na napiętych ramach czasowych prac we wschodniej części lotniska, obejmującej terminal satelitarny, gdzie powstanie ok. 250 m tunelu. Po rozpoczęciu prac PORR będzie mieć zaledwie dziewięć miesięcy na wybudowanie tunelu i pełne przywrócenie funkcjonalności portu lotniczego.
Erdinger Ringschluss
Obecnie transport kolejowy do Portu Lotniczego Monachium obejmuje dwie linie kolejowe w kierunku zachodnim. Erdinger Ringschluss to dwutorowa, częściowo nowa linia kolejowa o długości 30,2 km; trasa łącząca Freising i Erding przecina Port Lotniczy Monachium. Rozbudowa tunelu pod lotniskiem będzie pełnić funkcję istotnego połączenia transportu publicznego w północnej części Monachium.
PORR w Niemczech
PORR jest dostawcą oferującym kompleksowe usługi w każdej dziedzinie sektora budowlanego. Zakres usług obejmuje budownictwo, infrastrukturę drogową i budowę mostów, tuneli oraz specjalistyczne budownictwo lądowe, budowę elektrowni, budownictwo wodne, przemysłowe oraz roboty renowacyjne, inżynierię środowiska i opracowywanie koncepcji inwestycji.
W 2016 r. Grupa PORR wybudowała w Niemczech obiekty o wartości 802 mln € i odnotowała wzrost o 26,5%. Łączna wartość portfela zamówień wyniosła 1,35 mld €, co stanowi 4,7% wzrost r/r. PORR zatrudnia w Niemczech ok. 2800 osób.
PORR AG z siedzibą w Wiedniu zatrudnia ok. 19 tys. pracowników, a w 2016 r. zrealizowała zamówienia na kwotę 3,9 mld €, co czyni ją jedną z największych firm budowlawych w Europie. Niemcy są najważniejszym rynkiem zagranicznym PORR AG.
Fakty i liczby
Rodzaj projektu: inżynieria lądowa, fundamentowanie, roboty ziemne.
Zakres prac: budowa tunelu o długości ok. 1555 m i rampy o długości 306 m.
Klient: Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium)
Wykonawca: PORR Deutschland GmbH / PORR Bau GmbH.
Wartość kontraktu: 110 mln € brutto.
Rozpoczęcie prac budowlanych: marzec 2018 r.
Zakończenie: 2021 r.
Zdjęcie: PORR AG

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.