YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



PORR wykona inwestycje w GOP dla PLK

PLK podpisały ze spółką PORR umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach kolejowych: nr 132 Bytom – Zabrze Biskupice, nr 147 Zabrze Biskupice – Maciejów oraz nr 180 posterunek Dorota – Mysłowice Brzezinka.



Podpisanie umowy pomiędzy PLK a PORR, fot. PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów, oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota – Mysłowice Brzezinka. PLK wykonają również prace torowe w stacji Bytom Bobrek. Łącznie inwestycja obejmie ponad 28 km linii. Sprawniejszy będzie ruch towarowy w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.

- Na dynamicznie rozwijającym się Śląsku, kolej zapewnia coraz lepsze podróże i jest niezbędna w przewozie towarów. Po odnowionych trasach sprawniej pojedzie więcej ładunków, co zwiększy konkurencyjność transportu kolejowego, a co za tym idzie zapewni rozwój gospodarki i naszego regionu –
mówi Jarosław Wieczorek, wojewoda śląski.

Nowe tory, rozjazdy i sieć trakcyjna


W ramach prac zostaną wymienione 34 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej i Wolności, a także w Sosnowcu przy ul. Skwerowej.

Sprawniejszy przejazd składów towarowych zapewni nowa sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni pracujący w wyremontowanych nastawniach na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa m.in. na przejeździe kolejowym w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zastosowanie torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczy oddziaływanie kolei na otoczenie.

- W Krajowym Programie Kolejowym w województwie śląskim są inwestycje, które usprawniają przewóz ładunków. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów. Nowoczesna kolej to także ograniczony wpływ transportu na środowisko i mniej ciężarówek na drogach –
mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zyska gospodarka i region


Przez likwidacje ograniczeń prędkości pociągi pojadą szybciej do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość tras, tzn. pojedzie więcej składów z towarami. Inwestycja pozytywnie wpłynie na konkurencyjność kolei w stosunku do innych gałęzi transportu.

Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł netto. Prace wykona firma PORR S.A. Zakończenie projektu zaplanowane jest w połowie 2022 roku. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Towary na tory


Obecnie na Śląsku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają możliwości przewozu m.in na liniach: Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, Chybie – Żory – Rybnik – Nędza, Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Planowana jest modernizacja śląskiego odcinka Magistrali Węglowej: Chorzów Batory – Nakło Śląskie, który usprawni przewóz towarów w kierunku portów.

Projekt pn.: „Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Inwestycja w liczbach:
- 34 km torów,
- 34 km sieci trakcyjnej,
- 32 rozjazdy,
- 35 odnowionych obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty),
- 2 przejazdy kolejowo-drogowe,
- 250 mln złotych to koszt tej inwestycji,
- 2022 rok, w którym planujemy zakończyć prace.

Tekst i zdjęcie: Jacek Karniewski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
PAM Llloyd Acoustics DCS Geobrugg MPWiK Kraków Uponor Soletanche Basf
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję