YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Wydano pierwszy ZRID dla POW 2017-05-26
Wczoraj, 25 maja 2017 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu drogi S2 Puławska-Lubelska. [...]

XXXII Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji 2017




IX Międzynarodowa Konferencja Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017, 5-7.06.2017, Gliwice 2017-06-05
Politechnika Śląska zaprasza na IX Międzynarodową Konferencję „Modele obliczeniowe i nowe idee w konstrukcjach betonowych i murowych AMCM'2017”, która odbędzie się w dniach 5-7 czerwca 2017 r. w Gliwicach.[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Wpływ infrastruktury drogowej i oświetlenia na bezpieczeństwo ruchu
Bezpieczeństwo na drogach mają zapewnić m.in. urządzenia brd. Ich zadaniem jest optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, a także zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych. Niektóre z urządzeń brd dostarczają informacji i ostrzegają kierujących, służą do zamknięcia drogi dla ruchu czy zabezpieczenia robót w pasie drogowym oraz wspomagają prowadzenie nadzoru nad ruchem drogowym. Bezpieczeństwo kierującym, ale także pieszym i rowerzystom zapewnia również odpowiednie oświetlenie drogi i jej otoczenia.[...]


Zabezpieczenie dna w Porcie Północnym w Gdańsku
Jednym z ciekawszych projektów realizowanych na przełomie 2015 i 2016 r. na terenie Gdańska było wykonanie trwałego zabezpieczenia dna w Porcie Północnym przed rozmyciem spowodowanym przez jednostki pływające dobijające do Pirsu Węglowego. Zachowanie odpowiednich rzędnych dna w rejonie istniejącej konstrukcji było niezbędne dla utrzymania jej stateczności, a zbyt duże przegłębienia mogły doprowadzić do awarii budowli.[...]



PORR wybuduje piąty most w Norwegii

Kontrakt podpisano pod koniec ubiegłego tygodnia, a rozpoczęcie prac budowlanych przewidziano na marzec: PORR wybuduje w Kristansand most Varodd o długości 654 m. Prace budowlane będą realizowane dla Statens vegvesen i powinny zakończyć się wiosną 2020 r. Wartość kontraktu wynosi ok. 542 mln NOK (ok. 61 mln euro).
Autor: PORR Polska Infrastructure S.A.



Wizualizacja mostu Varodd. © Statens vegvesen- Pozyskanie piątego z kolei kontraktu na budowę mostu, świadczy o uznaniu, jakim nasz zespół cieszy się w Norwegii. Pod koniec 2015 roku ukończyliśmy jeden z najbardziej spektakularnych projektów mostowych w regionie – mostu Tresfjord. Jesteśmy gotowi na podjęcie nowego wyzwania przy projekcie mostu Varodd – skomentował nowy kontrakt Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu PORR AG. - Podczas realizacji utrzymamy oczywiście nasze profesjonalne podejście i będziemy współpracować z lokalnymi partnerami.


 
- Oferty były bardzo zbliżone: różnica pomiędzy trzema wiodącymi oferentami była rzędu zaledwie 0,73%. Ale ostatecznej decyzji nie podjęto wyłącznie w oparciu o kryterium ceny. PORR zaimponowało nam profesjonalizmem i jakością prac przy budowie mostu Farris w Larvik – powiedział Kjell Inge Davik, Dyrektor Regionalny, Statens vegvesen, Region Południe.


 
Zakres usług obejmuje budowę mostu o długości 654 m nad Topdalsfjord pomiędzy dwoma istniejącymi konstrukcjami mostowymi. Most podwieszany z 1956 r. zostanie rozebrany w trakcie prac budowlanych, natomiast drugi most z roku 1993, zostanie wyremontowany i włączony w nową konstrukcję. Most będzie składać się z sześciu pasów o całkowitej optymalnej przepustowości ok. 50 000 pojazdów dziennie. Planowany jest także chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Projekt, zlokalizowany na drodze głównej prowadzącej do Kristiansand i trasie dojazdowej na lotnisko, wymaga logistyki budowlanej na najwyższym poziomie.

PORR w Norwegii


Od momentu przejęcia renomowanej firmy budowlanej w roku 2015 PORR zrealizował w Norwegii wiele projektów, w tym mosty Tresfjord, Bridge, Harpe, Farris i Loftenes. Most Tresfjord ukończony w październiku 2015 r. wyróżnia się unikalnym projektem. Most Harpe jest podobnie zaawansowany technicznie, a jego realizacja wymaga doświadczenia na najwyższym poziomie wszystkich osób zaangażowanych w projekt. Od końca ubiegłego roku, PORR zaangażował się również w budowę norweskich tuneli; w listopadzie uzyskał kontrakt na realizację tunelu RV 17 Liafjellet.

Fakty i liczby:
Rodzaj projektu: Budowa mostu
Zakres prac: Budowa mostu o długości ok. 654 m. Projekt zakłada realizację sześciu pasów, chodnika i ścieżki rowerowej oraz rozbiórkę starego mostu podwieszanego z roku 1956.
Wartość kontraktu: 542 mln NOK (ok. 61 mln euro)
Klient: Statens vegvesen, Region Południe
Planowane zakończenie robót budowlanych: wiosna 2020 r.




Reklamy
MPWIK Mosty Polskie E droga DCS Uponor BASF Keller Menard
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję