YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Powstają nowe przystanki na kolei 2017-07-25
Sucha Beskidzka Zamek, Wólka Orłowska, Gorzów Wielkopolski Wschodni to nowe przystanki, które już służą podróżnym w Małopolsce i Lubuskiem oraz na Lubelszczyźnie. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



PORR wybuduje piąty most w Norwegii

Kontrakt podpisano pod koniec ubiegłego tygodnia, a rozpoczęcie prac budowlanych przewidziano na marzec: PORR wybuduje w Kristansand most Varodd o długości 654 m. Prace budowlane będą realizowane dla Statens vegvesen i powinny zakończyć się wiosną 2020 r. Wartość kontraktu wynosi ok. 542 mln NOK (ok. 61 mln euro).
Autor: PORR Polska Infrastructure S.A.



Wizualizacja mostu Varodd. © Statens vegvesen- Pozyskanie piątego z kolei kontraktu na budowę mostu, świadczy o uznaniu, jakim nasz zespół cieszy się w Norwegii. Pod koniec 2015 roku ukończyliśmy jeden z najbardziej spektakularnych projektów mostowych w regionie – mostu Tresfjord. Jesteśmy gotowi na podjęcie nowego wyzwania przy projekcie mostu Varodd – skomentował nowy kontrakt Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu PORR AG. - Podczas realizacji utrzymamy oczywiście nasze profesjonalne podejście i będziemy współpracować z lokalnymi partnerami.


 
- Oferty były bardzo zbliżone: różnica pomiędzy trzema wiodącymi oferentami była rzędu zaledwie 0,73%. Ale ostatecznej decyzji nie podjęto wyłącznie w oparciu o kryterium ceny. PORR zaimponowało nam profesjonalizmem i jakością prac przy budowie mostu Farris w Larvik – powiedział Kjell Inge Davik, Dyrektor Regionalny, Statens vegvesen, Region Południe.


 
Zakres usług obejmuje budowę mostu o długości 654 m nad Topdalsfjord pomiędzy dwoma istniejącymi konstrukcjami mostowymi. Most podwieszany z 1956 r. zostanie rozebrany w trakcie prac budowlanych, natomiast drugi most z roku 1993, zostanie wyremontowany i włączony w nową konstrukcję. Most będzie składać się z sześciu pasów o całkowitej optymalnej przepustowości ok. 50 000 pojazdów dziennie. Planowany jest także chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Projekt, zlokalizowany na drodze głównej prowadzącej do Kristiansand i trasie dojazdowej na lotnisko, wymaga logistyki budowlanej na najwyższym poziomie.

PORR w Norwegii


Od momentu przejęcia renomowanej firmy budowlanej w roku 2015 PORR zrealizował w Norwegii wiele projektów, w tym mosty Tresfjord, Bridge, Harpe, Farris i Loftenes. Most Tresfjord ukończony w październiku 2015 r. wyróżnia się unikalnym projektem. Most Harpe jest podobnie zaawansowany technicznie, a jego realizacja wymaga doświadczenia na najwyższym poziomie wszystkich osób zaangażowanych w projekt. Od końca ubiegłego roku, PORR zaangażował się również w budowę norweskich tuneli; w listopadzie uzyskał kontrakt na realizację tunelu RV 17 Liafjellet.

Fakty i liczby:
Rodzaj projektu: Budowa mostu
Zakres prac: Budowa mostu o długości ok. 654 m. Projekt zakłada realizację sześciu pasów, chodnika i ścieżki rowerowej oraz rozbiórkę starego mostu podwieszanego z roku 1956.
Wartość kontraktu: 542 mln NOK (ok. 61 mln euro)
Klient: Statens vegvesen, Region Południe
Planowane zakończenie robót budowlanych: wiosna 2020 r.




Reklamy
DCS Amago Sitech Polska Lloyd Polska Mosty Polskie SSAB Soletanche Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję