YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Prace na linii obwodowej w Warszawie 2017-09-21
Powstają nowe wiadukty na linii obwodowej nad ulicami Kasprzaka, Wolskiej i Zawiszy. Budowane są kładki nad ulicami Prądzyńskiego i Górczewską. Na projekcie PLK wykonawcy montują tory i konstrukcje sieci trakcyjnej. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XII Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, 26-29.09.2017, Gdańsk 2017-09-26
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA i Grupa PKP mają zaszczyt zaprosić Państwa na 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, które odbędą się w dniach 26-29 września 2017 r. w AmbeExpo w Gdańsku.[...]


Prefabrykaty z Pekabeksu w czołowych projektach infrastrukturalnych
Rozmowa z Przemysławem Borkiem, prezesem zarządu Pekabex BET SA.[...]


Czekając na ożywienie, wykonawcy drogowi planują inwestycje w sprzęt budowlany
Pomimo wciąż tylko wyczekiwanego, a nie realnego ożywienia w budownictwie drogowym, firmy wykonawcze podtrzymują swój umiarkowany optymizm i są przekonane, że prędzej czy później przyspieszenie nadejdzie, zarówno w obszarze dróg krajowych, jak i lokalnych. W parze z rosnącymi oczekiwaniami idą także realne plany inwestycyjne firm budowlanych, które znaczące środki zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie swoich parków maszynowych.[...]


Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.[...]



PORR Polska Infrastructure buduje S8

Na odcinku drogi krajowej nr 8 pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej praca wre. Ta długo wyczekiwana inwestycja uzupełni lukę w polskiej sieci transportu drogowego.
Autor: Mateusz Gdowski, PORR Polska Infrastructure SA



Budowa drogi S8, fot. PORR Polska InfrastructureS8 to jedna z najważniejszych tras, o planowanej całkowitej długości 560 km, która łączy duże polskie miasta, jak Wrocław, Łódź, Warszawa i Białystok. Stara droga krajowa nr 8 była jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w kraju ze względu na duże natężenie ruchu, natomiast cała trasa S8 będzie pełnić bardzo istotną rolę w obsłudze ruchu tranzytowego jako fragment międzynarodowej arterii transportowej, czyli drogi E67 biegnącej od Pragi aż po Helsinki.

Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA i Unibep SA w ramach wygranego przetargu wykonuje 16-kilometrowy odcinek drogi w technologii betonowej. Kontrakt obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych, budowę skrzyżowań, punktów kontroli pojazdów, dróg dojazdowych, chodników, zjazdów, przejazdów awaryjnych, zatok autobusowych. Powstaną przepusty drogowe, pełniące także funkcję przejść dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynieryjnych, w tym najdłuższy wiadukt liczący 103,3 m.

W budowę zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt. Ogromne wrażenie robią dwie maszyny SP1500 Wirtgen o całkowitej masie odpowiednio 72 i 60 t, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40 cm. Na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betonowej w układzie dwuwarstwowym. Do tej pory na drodze S8 Poręba – Ostrów Mazowiecka pracownicy konsorcjum ułożyli 1150 m2 betonu C 35/45 oraz 4100 m2 betonu tej samej klasy w pasie o szerokości 10 m.

Do prac wykorzystywane jest także urządzenie TCM 180 o szerokości roboczej 18 m i wadze ok. 18 t. Maszyna jest najnowszym nabytkiem sprzętowym PORR Polska Infrastructure SA do pielęgnacji betonu.

- Dzięki wygranej w tym przetargu PORR Polska Infrastructure ponownie dowiodła renomy, jaką cieszy się jej techniczna wiedza i doświadczenie w zakresie infrastruktury –
stwierdził Karl Heinz Strauss, prezes PORR AG. - Oprócz nowoczesnej technologii budowy dróg, która stanowi najważniejszy międzynarodowy produkt eksportowy PORR, nasi specjaliści pracujący na trasie S8 będą mieli okazję wykazać się wiedzą i doświadczeniem w branżach pokrewnych. To jest właśnie wartość dodana, którą oferujemy klientom jako wiodący dostawca kompleksowych usług budowlanych.

Fakty i liczby
Rodzaj i zakres inwestycji: odcinek drogi ekspresowej o długości 16 km oraz 21 obiektów inżynieryjnych
Wartość kontraktu: 404,5 mln zł (ok. 92 mln €)
Wykonawca: PORR Polska Infrastructure SA, Unibep SA
Rozpoczęcie budowy: luty 2016 r.
Zakończenie budowy: marzec 2018 r.
 
Zdjęcie: PORR Polska Infrastructure SA




Reklamy
Uponor Amago Mosty Polskie SSAB Soletanche Lloyd Polska DCS Sitech Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję