YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Unijne wsparcie dla budowy S17 Garwolin-Kurów 2017-11-17
Wczoraj w Centrum Unijnych Projektów Transportowych GDDKiA podpisała umowę o dofinansowanie dla projektu „Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin-Kurów” w ramach POIiŚ 2014-2020. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




VIII Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Nowe urządzenia, materiały i technologie w wodociągach i kanalizacji WOD-KAN-INSTAL, 21-23.11.2017, Kielce 2017-11-21
Serdecznie zapraszamy do udziału w VIII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej Nowe urządzenia, materiały i technologie w wodociągach i kanalizacji WOD-KAN-INSTAL, która odbędzie się w dniach 22–23 listopada 2017 r. w Kielcach.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Oddano do ruchu 19,3 km drogi S5 na Dolnym Śląsku
6 listopada 2017 r. oddano do ruchu prawie 19,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5. Do użytku przekazano całe zadanie 1 od węzła Korzeńsko (bez węzła) o długości 14,942 km oraz fragment zadania 2 o długości 4,3 km (niemalże 6 tygodni przed czasem). Pozostały odcinek zadania 2 oraz zadanie 3 zostaną oddane do ruchu w grudniu 2017 r.[...]



PORR Polska Infrastructure buduje S8

Na odcinku drogi krajowej nr 8 pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej praca wre. Ta długo wyczekiwana inwestycja uzupełni lukę w polskiej sieci transportu drogowego.
Autor: Mateusz Gdowski, PORR Polska Infrastructure SA



Budowa drogi S8, fot. PORR Polska InfrastructureS8 to jedna z najważniejszych tras, o planowanej całkowitej długości 560 km, która łączy duże polskie miasta, jak Wrocław, Łódź, Warszawa i Białystok. Stara droga krajowa nr 8 była jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w kraju ze względu na duże natężenie ruchu, natomiast cała trasa S8 będzie pełnić bardzo istotną rolę w obsłudze ruchu tranzytowego jako fragment międzynarodowej arterii transportowej, czyli drogi E67 biegnącej od Pragi aż po Helsinki.

Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA i Unibep SA w ramach wygranego przetargu wykonuje 16-kilometrowy odcinek drogi w technologii betonowej. Kontrakt obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych, budowę skrzyżowań, punktów kontroli pojazdów, dróg dojazdowych, chodników, zjazdów, przejazdów awaryjnych, zatok autobusowych. Powstaną przepusty drogowe, pełniące także funkcję przejść dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynieryjnych, w tym najdłuższy wiadukt liczący 103,3 m.

W budowę zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt. Ogromne wrażenie robią dwie maszyny SP1500 Wirtgen o całkowitej masie odpowiednio 72 i 60 t, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40 cm. Na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betonowej w układzie dwuwarstwowym. Do tej pory na drodze S8 Poręba – Ostrów Mazowiecka pracownicy konsorcjum ułożyli 1150 m2 betonu C 35/45 oraz 4100 m2 betonu tej samej klasy w pasie o szerokości 10 m.

Do prac wykorzystywane jest także urządzenie TCM 180 o szerokości roboczej 18 m i wadze ok. 18 t. Maszyna jest najnowszym nabytkiem sprzętowym PORR Polska Infrastructure SA do pielęgnacji betonu.

- Dzięki wygranej w tym przetargu PORR Polska Infrastructure ponownie dowiodła renomy, jaką cieszy się jej techniczna wiedza i doświadczenie w zakresie infrastruktury –
stwierdził Karl Heinz Strauss, prezes PORR AG. - Oprócz nowoczesnej technologii budowy dróg, która stanowi najważniejszy międzynarodowy produkt eksportowy PORR, nasi specjaliści pracujący na trasie S8 będą mieli okazję wykazać się wiedzą i doświadczeniem w branżach pokrewnych. To jest właśnie wartość dodana, którą oferujemy klientom jako wiodący dostawca kompleksowych usług budowlanych.

Fakty i liczby
Rodzaj i zakres inwestycji: odcinek drogi ekspresowej o długości 16 km oraz 21 obiektów inżynieryjnych
Wartość kontraktu: 404,5 mln zł (ok. 92 mln €)
Wykonawca: PORR Polska Infrastructure SA, Unibep SA
Rozpoczęcie budowy: luty 2016 r.
Zakończenie budowy: marzec 2018 r.
 
Zdjęcie: PORR Polska Infrastructure SA




Reklamy
Mosty Polskie BASF SSAB Strabag AARSLEFF Amago Budimex DCS
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję