YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Powstają nowe przystanki na kolei 2017-07-25
Sucha Beskidzka Zamek, Wólka Orłowska, Gorzów Wielkopolski Wschodni to nowe przystanki, które już służą podróżnym w Małopolsce i Lubuskiem oraz na Lubelszczyźnie. [...]

Walenty Twardy – Spotkanie prasowe SPBT




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


ViaCon – 20 lat sukcesów na polskim rynku
Rozmowa z Michałem Mońką, prezesem zarządu ViaCon Polska Sp. z o.o.[...]


Rozliczanie usług budowlanych w świetle nowelizacji ustawy o podatku VAT. Co się zmienia dla przedsiębiorcy?
Z początkiem roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku VAT. Jedna z najważniejszych zmian dotyczy rozszerzenia katalogu czynności rozliczanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, który teraz obejmuje usługi budowlane. Nowe prawo może mieć znaczenie m.in. dla podmiotów budujących nową obwodnicę Wałbrzycha, która pochłonie blisko 300 mln zł, czy też dla firm wznoszących mieszkania komunalne w tym mieście. Zmiany bowiem zostały wprowadzone niedawno i jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy z branży wiedzą, jak rozliczyć swoją działalność według nowego prawa. O pomyłki w interpretacji przepisów jednak nietrudno.[...]


Zmodernizowany dworzec kolejowy Szczecin Główny
Dworzec PKP Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych w Polsce. W sierpniu 1843 roku na ówczesny Berlinerbahnhof wjechał pierwszy pociąg, dając tym samym początek liniom kolejowym na Pomorzu. Budynek dworca, którego historia sięga około 1900 roku, odbudowywany został po zniszczeniach, którym uległ podczas II wojny światowej.[...]



PORR Polska Infrastructure buduje S8

Na odcinku drogi krajowej nr 8 pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej praca wre. Ta długo wyczekiwana inwestycja uzupełni lukę w polskiej sieci transportu drogowego.
Autor: Mateusz Gdowski, PORR Polska Infrastructure SA



Budowa drogi S8, fot. PORR Polska InfrastructureS8 to jedna z najważniejszych tras, o planowanej całkowitej długości 560 km, która łączy duże polskie miasta, jak Wrocław, Łódź, Warszawa i Białystok. Stara droga krajowa nr 8 była jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w kraju ze względu na duże natężenie ruchu, natomiast cała trasa S8 będzie pełnić bardzo istotną rolę w obsłudze ruchu tranzytowego jako fragment międzynarodowej arterii transportowej, czyli drogi E67 biegnącej od Pragi aż po Helsinki.

Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA i Unibep SA w ramach wygranego przetargu wykonuje 16-kilometrowy odcinek drogi w technologii betonowej. Kontrakt obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych, budowę skrzyżowań, punktów kontroli pojazdów, dróg dojazdowych, chodników, zjazdów, przejazdów awaryjnych, zatok autobusowych. Powstaną przepusty drogowe, pełniące także funkcję przejść dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynieryjnych, w tym najdłuższy wiadukt liczący 103,3 m.

W budowę zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt. Ogromne wrażenie robią dwie maszyny SP1500 Wirtgen o całkowitej masie odpowiednio 72 i 60 t, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40 cm. Na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betonowej w układzie dwuwarstwowym. Do tej pory na drodze S8 Poręba – Ostrów Mazowiecka pracownicy konsorcjum ułożyli 1150 m2 betonu C 35/45 oraz 4100 m2 betonu tej samej klasy w pasie o szerokości 10 m.

Do prac wykorzystywane jest także urządzenie TCM 180 o szerokości roboczej 18 m i wadze ok. 18 t. Maszyna jest najnowszym nabytkiem sprzętowym PORR Polska Infrastructure SA do pielęgnacji betonu.

- Dzięki wygranej w tym przetargu PORR Polska Infrastructure ponownie dowiodła renomy, jaką cieszy się jej techniczna wiedza i doświadczenie w zakresie infrastruktury –
stwierdził Karl Heinz Strauss, prezes PORR AG. - Oprócz nowoczesnej technologii budowy dróg, która stanowi najważniejszy międzynarodowy produkt eksportowy PORR, nasi specjaliści pracujący na trasie S8 będą mieli okazję wykazać się wiedzą i doświadczeniem w branżach pokrewnych. To jest właśnie wartość dodana, którą oferujemy klientom jako wiodący dostawca kompleksowych usług budowlanych.

Fakty i liczby
Rodzaj i zakres inwestycji: odcinek drogi ekspresowej o długości 16 km oraz 21 obiektów inżynieryjnych
Wartość kontraktu: 404,5 mln zł (ok. 92 mln €)
Wykonawca: PORR Polska Infrastructure SA, Unibep SA
Rozpoczęcie budowy: luty 2016 r.
Zakończenie budowy: marzec 2018 r.
 
Zdjęcie: PORR Polska Infrastructure SA




Reklamy
Amago DCS Lloyd Polska Sitech Polska Mosty Polskie SSAB Uponor Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję