YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Nowe przystanki na krakowskiej łącznicy kolejowej 2017-03-24
Przystanki na Zabłociu i Krzemionkach ułatwią podróże w ruchu aglomeracyjnym oraz międzyregionalnym. Łącznica skróci przejazd z Krakowa do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym 2016 – relacja filmowa




8th International Student Petroleum Congress & Career Expo „East meets West”, 04-07.04.2017, Kraków 2017-04-04
Szanowni Państwo, w imieniu Komitetu Organizacyjnego Kongresu „East meets West” 2017 oraz zarządu Society of Petroleum Engineers AGH UST Student Chapter, zapraszamy na ósmą edycje największej studenckiej konferencji z branży naftowo-gazowniczej w Europie.[...]


Skupiamy się na kontraktach, które pozwolą wykorzystać potencjał firmy
Rozmowa z  mgr. inż. Romanem Rogowskim, wiceprezesem Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB-Podbeskidzie Sp. z o.o.[...]


W Warszawie buduje się taniej niż w większości metropolii UE
Mimo wzrostu średnich kosztów przedsięwzięć budowlanych, Warszawa pozostaje jedną z najbardziej przyjaznych dla nowych inwestycji metropolią Unii Europejskiej, jak podaje najnowszy raport International Construction Costs Index, opublikowany 15 marca przez Arcadis, wiodącą, globalną firmę projektowo-konsultingową. Stolica Polski awansowała w rankingu najdroższych miast z 32. na 29. pozycję w porównaniu do roku ubiegłego, co oznacza, że średni koszt nowych inwestycji wzrósł w porównaniu do innych miast ujętych w zestawieniu.[...]


Budimex zbuduje Trasę Łagiewnicką w Krakowie
Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman SA zrealizuje jedną z najważniejszych w najbliższych latach inwestycji Krakowa – Trasę Łagiewnicką. 21 marca br. inwestor zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy na finansowanie drogowego projektu.[...]



PORR Polska Infrastructure buduje S8

Na odcinku drogi krajowej nr 8 pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej praca wre. Ta długo wyczekiwana inwestycja uzupełni lukę w polskiej sieci transportu drogowego.
Autor: Mateusz Gdowski, PORR Polska Infrastructure SA



Budowa drogi S8, fot. PORR Polska InfrastructureS8 to jedna z najważniejszych tras, o planowanej całkowitej długości 560 km, która łączy duże polskie miasta, jak Wrocław, Łódź, Warszawa i Białystok. Stara droga krajowa nr 8 była jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w kraju ze względu na duże natężenie ruchu, natomiast cała trasa S8 będzie pełnić bardzo istotną rolę w obsłudze ruchu tranzytowego jako fragment międzynarodowej arterii transportowej, czyli drogi E67 biegnącej od Pragi aż po Helsinki.

Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA i Unibep SA w ramach wygranego przetargu wykonuje 16-kilometrowy odcinek drogi w technologii betonowej. Kontrakt obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych, budowę skrzyżowań, punktów kontroli pojazdów, dróg dojazdowych, chodników, zjazdów, przejazdów awaryjnych, zatok autobusowych. Powstaną przepusty drogowe, pełniące także funkcję przejść dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynieryjnych, w tym najdłuższy wiadukt liczący 103,3 m.

W budowę zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt. Ogromne wrażenie robią dwie maszyny SP1500 Wirtgen o całkowitej masie odpowiednio 72 i 60 t, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40 cm. Na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betonowej w układzie dwuwarstwowym. Do tej pory na drodze S8 Poręba – Ostrów Mazowiecka pracownicy konsorcjum ułożyli 1150 m2 betonu C 35/45 oraz 4100 m2 betonu tej samej klasy w pasie o szerokości 10 m.

Do prac wykorzystywane jest także urządzenie TCM 180 o szerokości roboczej 18 m i wadze ok. 18 t. Maszyna jest najnowszym nabytkiem sprzętowym PORR Polska Infrastructure SA do pielęgnacji betonu.

- Dzięki wygranej w tym przetargu PORR Polska Infrastructure ponownie dowiodła renomy, jaką cieszy się jej techniczna wiedza i doświadczenie w zakresie infrastruktury –
stwierdził Karl Heinz Strauss, prezes PORR AG. - Oprócz nowoczesnej technologii budowy dróg, która stanowi najważniejszy międzynarodowy produkt eksportowy PORR, nasi specjaliści pracujący na trasie S8 będą mieli okazję wykazać się wiedzą i doświadczeniem w branżach pokrewnych. To jest właśnie wartość dodana, którą oferujemy klientom jako wiodący dostawca kompleksowych usług budowlanych.

Fakty i liczby
Rodzaj i zakres inwestycji: odcinek drogi ekspresowej o długości 16 km oraz 21 obiektów inżynieryjnych
Wartość kontraktu: 404,5 mln zł (ok. 92 mln €)
Wykonawca: PORR Polska Infrastructure SA, Unibep SA
Rozpoczęcie budowy: luty 2016 r.
Zakończenie budowy: marzec 2018 r.
 
Zdjęcie: PORR Polska Infrastructure SA




Reklamy
Uponor BASF Freyssinet MPWIK E droga Menard Warbud Mosty Polskie
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję