YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Krok do powstania S16 Borki Wielkie – Mrągowo 2018-04-20
Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla budowy drogi S16 Borki Wielkie – Mrągowo, wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




VI Śląskie Forum Drogownictwa, 24-26.04.2018, Katowice 2018-04-24
Polski Kongres Drogowy oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w VI Śląskim Forum Drogownictwa, które odbędzie się w dniach 24-26 kwietnia 2018 r. w Katowicach.[...]


Proponujemy rozwiązania wspierające małych i średnich przedsiębiorców budowlanych
Rozmowa z Barbarą Dzieciuchowicz, prezes zarządu Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.[...]


Przegląd i zastosowanie pali i mikropali
O znaczeniu fundamentów palowych najlepiej świadczy rozwój technologii i maszyn związanych z tą dziedziną budownictwa. Dzięki możliwościom, jakie daje palowanie, pojawiają się nowe rozwiązania konstrukcyjne budowli, które są projektowane i realizowane z zastosowaniem tych technologii. Sposobów wykorzystania pali jest wiele, a wybór konkretnego rozwiązania jest uzależniony m.in. od czynników technicznych, ekonomicznych i środowiskowych.[...]


PORR zbuduje tunel kolejowy w Porcie Lotniczym Monachium
Firma Flughafen München GmbH (Port Lotniczy Monachium) wybrała PORR na wykonawcę rozbudowy istniejącego tunelu kolejowego o ok. 1,8 km w kierunku wschodnim. Wartość kontraktu wynosi ok. 110 mln €.[...]



PORR Polska Infrastructure buduje S8

Na odcinku drogi krajowej nr 8 pomiędzy węzłem Poręba a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej praca wre. Ta długo wyczekiwana inwestycja uzupełni lukę w polskiej sieci transportu drogowego.
Autor: Mateusz Gdowski, PORR Polska Infrastructure SA



Budowa drogi S8, fot. PORR Polska InfrastructureS8 to jedna z najważniejszych tras, o planowanej całkowitej długości 560 km, która łączy duże polskie miasta, jak Wrocław, Łódź, Warszawa i Białystok. Stara droga krajowa nr 8 była jedną z najbardziej niebezpiecznych dróg w kraju ze względu na duże natężenie ruchu, natomiast cała trasa S8 będzie pełnić bardzo istotną rolę w obsłudze ruchu tranzytowego jako fragment międzynarodowej arterii transportowej, czyli drogi E67 biegnącej od Pragi aż po Helsinki.

Konsorcjum PORR Polska Infrastructure SA i Unibep SA w ramach wygranego przetargu wykonuje 16-kilometrowy odcinek drogi w technologii betonowej. Kontrakt obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych, przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i ciągów komunikacyjnych, budowę skrzyżowań, punktów kontroli pojazdów, dróg dojazdowych, chodników, zjazdów, przejazdów awaryjnych, zatok autobusowych. Powstaną przepusty drogowe, pełniące także funkcję przejść dla zwierząt oraz 21 obiektów inżynieryjnych, w tym najdłuższy wiadukt liczący 103,3 m.

W budowę zaangażowany jest nie tylko doświadczony zespół pracowników konsorcjum, ale również zaawansowany technologicznie sprzęt. Ogromne wrażenie robią dwie maszyny SP1500 Wirtgen o całkowitej masie odpowiednio 72 i 60 t, które tworzą zespół do ekonomicznego układania betonu. Szerokość maksymalna ramion maszyny SP1500 to 15,25 m. SP1500 jednocześnie może ułożyć warstwę nawierzchni o grubości 40 cm. Na rynku polskim działa tylko kilka firm dysponujących podobnymi rozkładarkami do układania nawierzchni betonowej w układzie dwuwarstwowym. Do tej pory na drodze S8 Poręba – Ostrów Mazowiecka pracownicy konsorcjum ułożyli 1150 m2 betonu C 35/45 oraz 4100 m2 betonu tej samej klasy w pasie o szerokości 10 m.

Do prac wykorzystywane jest także urządzenie TCM 180 o szerokości roboczej 18 m i wadze ok. 18 t. Maszyna jest najnowszym nabytkiem sprzętowym PORR Polska Infrastructure SA do pielęgnacji betonu.

- Dzięki wygranej w tym przetargu PORR Polska Infrastructure ponownie dowiodła renomy, jaką cieszy się jej techniczna wiedza i doświadczenie w zakresie infrastruktury –
stwierdził Karl Heinz Strauss, prezes PORR AG. - Oprócz nowoczesnej technologii budowy dróg, która stanowi najważniejszy międzynarodowy produkt eksportowy PORR, nasi specjaliści pracujący na trasie S8 będą mieli okazję wykazać się wiedzą i doświadczeniem w branżach pokrewnych. To jest właśnie wartość dodana, którą oferujemy klientom jako wiodący dostawca kompleksowych usług budowlanych.

Fakty i liczby
Rodzaj i zakres inwestycji: odcinek drogi ekspresowej o długości 16 km oraz 21 obiektów inżynieryjnych
Wartość kontraktu: 404,5 mln zł (ok. 92 mln €)
Wykonawca: PORR Polska Infrastructure SA, Unibep SA
Rozpoczęcie budowy: luty 2016 r.
Zakończenie budowy: marzec 2018 r.
 
Zdjęcie: PORR Polska Infrastructure SA




Reklamy
PAM Sitech DCS Soletanche Mosty Polskie Uponor Budimex Loyd
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję