REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

PORR i Unibep wybudują kolejny odcinek S19

3 lutego oferta konsorcjum PORR i Unibep została uznana jako najkorzystniejsza w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi S19 Krynice – Dobrzyniewo Duże – Białystok Zachód o długości 10,17 km.

 
Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem – wpłynęło dziewięć ofert, z których najtańszą złożyło konsorcjum firm NDI i NDI SOPOT – 403,07 mln zł.

KIO przyznaje racje GDDKiA

Po weryfikacji  najtańszej  oferty okazało się, że  konsorcjum  nie spełnia warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia  wykonawcy.  Po odwołaniu wniesionym przez NDI, sprawa trafiła do  Krajowej  Izby Odwoławczej, która to wyrokiem z 15 grudnia 2020 r. oddaliła odwołanie konsorcjum w całości, orzekając między innymi, że „(…) zamawiający (GDDKiA) nie naruszył  wskazywanych przez odwołującego przepisów  art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 1b pkt 3 ustawy PZP, gdyż słusznie  stwierdził,  że odwołujący (NDI) nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej”.   

Następna oferta – najkorzystniejsza

W tej sytuacji GDDKiA zbadała i wybrała – następną w kolejności – ofertę konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP (partner), które wybudują ten odcinek S19 za 405,6 mln zł.

Na odcinku Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód zaplanowany został m.in. węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe – planowaną S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów – nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok – Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę  (z rezerwą terenu pod trzeci  pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależny jest od wyboru  wykonawcy. 

Powtórzony przetarg z wydłużeniem odcinka


Warto przypomnieć, że fragment Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód składa się z dwóch pododcinków, które połączyliśmy w jeden przetarg:
– Dobrzyniewo – Białystok Zachód, na który przetarg został unieważniony 22 kwietnia  2020 r.  ze względu na oferty przekraczające budżet zamawiającego,  
– Krynice – Dobrzyniewo, który jest przedłużeniem pierwszego odcinka i pierwotnie miał być realizowany w późniejszym terminie.

Droga za cztery lata


Droga zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.

Tekst i grafika: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA