Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



PORR i Unibep wybudują kolejny odcinek S19

3 lutego oferta konsorcjum PORR i Unibep została uznana jako najkorzystniejsza w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi S19 Krynice – Dobrzyniewo Duże – Białystok Zachód o długości 10,17 km.



 
Przetarg cieszył się sporym zainteresowaniem – wpłynęło dziewięć ofert, z których najtańszą złożyło konsorcjum firm NDI i NDI SOPOT – 403,07 mln zł.

KIO przyznaje racje GDDKiA

Po weryfikacji  najtańszej  oferty okazało się, że  konsorcjum  nie spełnia warunków udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia  wykonawcy.  Po odwołaniu wniesionym przez NDI, sprawa trafiła do  Krajowej  Izby Odwoławczej, która to wyrokiem z 15 grudnia 2020 r. oddaliła odwołanie konsorcjum w całości, orzekając między innymi, że „(…) zamawiający (GDDKiA) nie naruszył  wskazywanych przez odwołującego przepisów  art. 22 ust. 1 pkt 2 i ust. 1b pkt 3 ustawy PZP, gdyż słusznie  stwierdził,  że odwołujący (NDI) nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej”.   

Następna oferta – najkorzystniejsza

W tej sytuacji GDDKiA zbadała i wybrała - następną w kolejności – ofertę konsorcjum firm PORR (lider) i UNIBEP (partner), które wybudują ten odcinek S19 za 405,6 mln zł.

Na odcinku Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód zaplanowany został m.in. węzeł Białystok Zachód łączący dwie drogi ekspresowe - planowaną S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów - nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok – Ełk.

Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę  (z rezerwą terenu pod trzeci  pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależny jest od wyboru  wykonawcy. 

Powtórzony przetarg z wydłużeniem odcinka


Warto przypomnieć, że fragment Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód składa się z dwóch pododcinków, które połączyliśmy w jeden przetarg:
- Dobrzyniewo – Białystok Zachód, na który przetarg został unieważniony 22 kwietnia  2020 r.  ze względu na oferty przekraczające budżet zamawiającego,  
- Krynice – Dobrzyniewo, który jest przedłużeniem pierwszego odcinka i pierwotnie miał być realizowany w późniejszym terminie.

Droga za cztery lata


Droga zostanie zrealizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.

Tekst i grafika: GDDKiA




Reklamy
SG Pam Porr GEO-Instruments Keller Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję