















Zdemontowana już została konstrukcja wiaduktu kolejowego nad DK61 w Wieliszewie. Rozebrane zostały także przyczółki obiektu. Zgodnie z planem 7 lipca ruch w ciągu DK61 pomiędzy rondem w Zegrzu a ul. Wczasową zostanie wznowiony. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
PORR drąży tunel na S3
Po około trzech miesiącach prac na budowie drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków – Kamienna Góra Płn. rozpoczęto drążenie tunelu TS-26. Przeprawa o długości 2300 me będzie najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce drążonym w skale. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2023 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum PORR S.A. (lider) i PORR Bau GmbH.
Autor: PORR S.A.
Autor: PORR S.A.


Tunel TS-26 powstanie między miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice jako tunel dwunawowy, po dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Zostanie wykonany tradycyjną metodą górniczą w technologii NATM (New Austrian Tunnelling Method), która polega na wykorzystaniu górotworu jako konstrukcji nośnej przy współpracy z wykonaną obudową.
W ramach prac projektowych zdefiniowanych zostało 16 różnych wariantów obudowy wstępnej, dobieranych na etapie realizacji robót w zależności od warunków gruntowych oraz dodatkowe środki zabezpieczające, jak np. obudowa parasolowa. Drążenie tunelu będzie się odbywać z zastosowaniem urabiania mechanicznego oraz urabiania materiałami wybuchowymi.
Dzięki budowie tunelu TS-26 możliwe będzie poprowadzenie trasy S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich. Realizowany przez PORR odcinek drogi ekspresowej będzie miał ponad 16 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu i pas awaryjny każda. W ramach zadania niedaleko miejscowości Gostków zbudowany zostanie drugi, krótszy tunel. Przeprawa TS-32 będzie miała ok. 320 m długości i zostanie wykonana metodą górniczą w technologii Cut & Cover, tzw. otwartego wykopu.
Zaawansowanie prac
Po uzyskaniu 21 sierpnia 2020 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), przystąpiono do robót przygotowawczych, a następnie branżowych. Na całej trasie wykonane zostały prace rozbiórkowe oraz wycinka drzew i krzewów.
Obecnie trwa humusowanie, budowa dróg technologicznych w śladzie dróg dojazdowych, wykopy na całej powierzchni przyszłych dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych Jaczków oraz tunelu TS-32. Ponadto trwają roboty ziemne przy portalach tuneli oraz zabezpieczanie skarp. Na bieżąco prowadzone są nadzory środowiskowe, archeologiczne oraz geodezyjne.
Zdjęcie: Paweł Raś, PORR S.A.
W ramach prac projektowych zdefiniowanych zostało 16 różnych wariantów obudowy wstępnej, dobieranych na etapie realizacji robót w zależności od warunków gruntowych oraz dodatkowe środki zabezpieczające, jak np. obudowa parasolowa. Drążenie tunelu będzie się odbywać z zastosowaniem urabiania mechanicznego oraz urabiania materiałami wybuchowymi.
Dzięki budowie tunelu TS-26 możliwe będzie poprowadzenie trasy S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich. Realizowany przez PORR odcinek drogi ekspresowej będzie miał ponad 16 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu i pas awaryjny każda. W ramach zadania niedaleko miejscowości Gostków zbudowany zostanie drugi, krótszy tunel. Przeprawa TS-32 będzie miała ok. 320 m długości i zostanie wykonana metodą górniczą w technologii Cut & Cover, tzw. otwartego wykopu.
Zaawansowanie prac
Po uzyskaniu 21 sierpnia 2020 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), przystąpiono do robót przygotowawczych, a następnie branżowych. Na całej trasie wykonane zostały prace rozbiórkowe oraz wycinka drzew i krzewów.
Obecnie trwa humusowanie, budowa dróg technologicznych w śladzie dróg dojazdowych, wykopy na całej powierzchni przyszłych dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych Jaczków oraz tunelu TS-32. Ponadto trwają roboty ziemne przy portalach tuneli oraz zabezpieczanie skarp. Na bieżąco prowadzone są nadzory środowiskowe, archeologiczne oraz geodezyjne.
Zdjęcie: Paweł Raś, PORR S.A.

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.