YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Zmierzono hałas na obwodnicy Olsztyna 2021-01-18
Olsztyński Oddział GDDKiA zakończył analizę porealizacyjną oddziaływania na środowisko dla obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16 i S51. Wykonane pomiary i obliczenia nie wykazały przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu. [...]

Awaria w „Czajce”, czyli kto się boi plastiku




Konferencja Technologie Bezwykopowe NO-DIG POLAND 2021 2021-04-21
Uwaga: zmiana terminu![...]


Kolej zmienia się dziś
Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Raport Przegląd wynagrodzeń Polska 2021
Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


Raport z prac na Mierzei Wiślanej
- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]



PORR drąży tunel na S3

Po około trzech miesiącach prac na budowie drogi ekspresowej S3 na odcinku Bolków – Kamienna Góra Płn. rozpoczęto drążenie tunelu TS-26. Przeprawa o długości 2300 me będzie najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce drążonym w skale. Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2023 roku. Wykonawcą robót jest konsorcjum PORR S.A. (lider) i PORR Bau GmbH.
Autor: PORR S.A.



 
Tunel TS-26 powstanie między miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice jako tunel dwunawowy, po dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Zostanie wykonany tradycyjną metodą górniczą w technologii NATM (New Austrian Tunnelling Method), która polega na wykorzystaniu górotworu jako konstrukcji nośnej przy współpracy z wykonaną obudową.

W ramach prac projektowych zdefiniowanych zostało 16 różnych wariantów obudowy wstępnej, dobieranych na etapie realizacji robót w zależności od warunków gruntowych oraz dodatkowe środki zabezpieczające, jak np. obudowa parasolowa. Drążenie tunelu będzie się odbywać z zastosowaniem urabiania mechanicznego oraz urabiania materiałami wybuchowymi.

Dzięki budowie tunelu TS-26 możliwe będzie poprowadzenie trasy S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich. Realizowany przez PORR odcinek drogi ekspresowej będzie miał ponad 16 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu i pas awaryjny każda. W ramach zadania niedaleko miejscowości Gostków zbudowany zostanie drugi, krótszy tunel. Przeprawa TS-32 będzie miała ok. 320 m długości i zostanie wykonana metodą górniczą w technologii Cut & Cover, tzw. otwartego wykopu.

Zaawansowanie prac


Po uzyskaniu 21 sierpnia 2020 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), przystąpiono do robót przygotowawczych, a następnie branżowych. Na całej trasie wykonane zostały prace rozbiórkowe oraz wycinka drzew i krzewów.

Obecnie trwa humusowanie, budowa dróg technologicznych w śladzie dróg dojazdowych, wykopy na całej powierzchni przyszłych dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych Jaczków oraz tunelu TS-32. Ponadto trwają roboty ziemne przy portalach tuneli  oraz zabezpieczanie skarp. Na bieżąco prowadzone są nadzory środowiskowe, archeologiczne oraz geodezyjne.

Zdjęcie: Paweł Raś, PORR S.A.




Reklamy
PPI Chrobok Wodociągi Miasta Krakowa Eurovia Keller Luxo Noe Palisander Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję