YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przetarg na rozbudowę DK94 Modlnica – Giebułtów 2018-12-14
Wczoraj krakowski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przebudowę odcinka drogi krajowej nr 94 Modlnica – Giebułtów. Droga będzie rozbudowana do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



PORR buduje tunel w Austrii

Dzięki najlepszej ofercie złożonej w przetargu na budowę tunelu głównego pod przełęczą Brenner (Brenner Basistunnel) firma PORR wraz ze spółką zależną Hinteregger i partnerami joint venture z Włoch popisała kontrakt na realizację największego projektu tunelowego w historii Austrii. To odcinek H51 Pfons – Brenner o długości ok. 18 km. Prace prowadzone pod kierownictwem PORR – Hinteregger rozpoczną się na początku lata 2018 r. Ich zakończenie planowane jest w 2024 r. Wartość zamówienia wynosi ok. 1 mld €.
Autor: PORR SA



Zlecono nam realizację największego projektu budowy tunelu w Austrii, co jest wyrazem uznania dla naszej wiedzy. Zakres projektu, zmienne warunki geologiczne i ograniczona przestrzeń dostępna dla nas na placu budowy stawiają szczególne wyzwania. Jednak udowodniliśmy już, że przy zakrojonych na szeroką skalę projektach, takich jak np. budowa linii metra Green Line w Doha, jesteśmy w stanie realizować również bardzo złożone zadania w uzgodnionym terminie. I w ramach założonego budżetu zapewniamy wysoką jakość wykonawstwa. To z pewnością przemawiało na naszą korzyść podczas wyboru najlepszej oferty” – wyjaśnił CEO PORR Karl-Heinz Strauss.

Na odcinku H51 przewidziano wykonanie dwóch głównych nitek tunelu pomiędzy Pfons i Brenner, ok. dziewięciokilometrowego tunelu badawczego oraz punktu postoju awaryjnego i przekaźnikowego w St. Jodok. Dwa jednotorowe główne tunele są wykonywane przy użyciu maszyn drążących o średnicy tarczy 10,37 m, a każde z takich urządzeń pozwala na wykonanie 30 m tunelu dziennie. Planowany tunel badawczy realizowany jest metodą wysadzeniową z zabezpieczeniem z betonu natryskowego. Pełne zaopatrzenie placu budowy odbywa się przez jeden tunel dostępowy.

PORR ma bogate doświadczenie w tej dziedzinie budownictwa, uzyskane podczas drążenia ponad 600 km tuneli. Firma wykonała już także kilka tuneli badawczych i dostępowych pod przełęczą Brenner.

Fakty w pigułce:

Nazwa projektu: Etap BBT H51 Pfons – Brenner
Zleceniodawca: Brenner Basistunnel Gesellschaft (BBT SE)
Konsorcjum: PORR Bau GmbH, G. Hinteregger & Söhne Baugesellschaft m.b.H., Società Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., Itinera S.p.A
Termin wykonania: 74 miesiące
Typ projektu: Projektuj i buduj
Wartość umowy: ok. 966 mln €

Zdjęcie: H&C, fotolia.com





Reklamy
Aarsleff Soletanche PAM Amago MPWiK Kraków Keller Sitech Budimex
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję