YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Andrzej Adamczyk o inwestycjach w woj. świętokrzyskim 2018-10-15
Kielce, Sandomierz czy Busko Zdrój to tylko kilka z miejscowości w woj. świętokrzyskim, które 12 października odwiedził Andrzej Adamczyk. Tematem rozmów były inwestycje drogowe i kolejowe w regionie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




Forum Gospodarki Wodnej i Ściekowej HydroSilesia 2018, 24-25.10.2018, Sosnowiec 2018-10-24
Zapraszamy do udziału w Forum Gospodarki Wodnej i Ściekowej HydroSilesia 2018. Wydarzenie odbędzie się w dniach 24-25 października 2018 r. w Centrum Targowo-Konferencyjnym Expo Silesia w Sosnowcu.[...]


Połowa wartości KPK osiągnięta w połowie 2018 r.
Rozmowa z Ireneuszem Merchelem, prezesem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.[...]


Parkingi i garaże w centrach miast
Jak wynika z Raportu z badania wśród wybranych podmiotów publicznych [1], opracowanego dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, instytucje publiczne wśród głównych potrzeb inwestycyjnych, które mają reprezentować nową jakość usług publicznych, na czwartej pozycji wymieniają parkingi. Z kolei w kategorii podnoszenia jakości już świadczonych usług publicznych parkingi uplasowały się na 10. miejscu – jednym z ostatnich. Jak wynika z tych danych, okres realizacji parkingów miejskich dopiero przed nami, choć budują je także prywatni inwestorzy, co dla kierowców zmagających się każdego dnia z problemem braku miejsc postojowych w centrach miast jest nieocenione.[...]


Budowa drogi S8 Wyszków – granica województw mazowieckiego i podlaskiego
Przedmiotem przedsięwzięcia inwestycyjnego jest rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej S8 o całkowitej długości 38,496 km na odcinku Wyszków – granica województw mazowieckiego i podlaskiego. Inwestycja poprowadzona jest w większości po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 i obejmuje trzy odcinki drogi ekspresowej S8, rozdzielone istniejącą obwodnicą miasta Ostrów Mazowiecka. Projekt jest realizowany w systemie tradycyjnym.[...]



PORR buduje tunel w Austrii

Dzięki najlepszej ofercie złożonej w przetargu na budowę tunelu głównego pod przełęczą Brenner (Brenner Basistunnel) firma PORR wraz ze spółką zależną Hinteregger i partnerami joint venture z Włoch popisała kontrakt na realizację największego projektu tunelowego w historii Austrii. To odcinek H51 Pfons – Brenner o długości ok. 18 km. Prace prowadzone pod kierownictwem PORR – Hinteregger rozpoczną się na początku lata 2018 r. Ich zakończenie planowane jest w 2024 r. Wartość zamówienia wynosi ok. 1 mld €.
Autor: PORR SA



Zlecono nam realizację największego projektu budowy tunelu w Austrii, co jest wyrazem uznania dla naszej wiedzy. Zakres projektu, zmienne warunki geologiczne i ograniczona przestrzeń dostępna dla nas na placu budowy stawiają szczególne wyzwania. Jednak udowodniliśmy już, że przy zakrojonych na szeroką skalę projektach, takich jak np. budowa linii metra Green Line w Doha, jesteśmy w stanie realizować również bardzo złożone zadania w uzgodnionym terminie. I w ramach założonego budżetu zapewniamy wysoką jakość wykonawstwa. To z pewnością przemawiało na naszą korzyść podczas wyboru najlepszej oferty” – wyjaśnił CEO PORR Karl-Heinz Strauss.

Na odcinku H51 przewidziano wykonanie dwóch głównych nitek tunelu pomiędzy Pfons i Brenner, ok. dziewięciokilometrowego tunelu badawczego oraz punktu postoju awaryjnego i przekaźnikowego w St. Jodok. Dwa jednotorowe główne tunele są wykonywane przy użyciu maszyn drążących o średnicy tarczy 10,37 m, a każde z takich urządzeń pozwala na wykonanie 30 m tunelu dziennie. Planowany tunel badawczy realizowany jest metodą wysadzeniową z zabezpieczeniem z betonu natryskowego. Pełne zaopatrzenie placu budowy odbywa się przez jeden tunel dostępowy.

PORR ma bogate doświadczenie w tej dziedzinie budownictwa, uzyskane podczas drążenia ponad 600 km tuneli. Firma wykonała już także kilka tuneli badawczych i dostępowych pod przełęczą Brenner.

Fakty w pigułce:

Nazwa projektu: Etap BBT H51 Pfons – Brenner
Zleceniodawca: Brenner Basistunnel Gesellschaft (BBT SE)
Konsorcjum: PORR Bau GmbH, G. Hinteregger & Söhne Baugesellschaft m.b.H., Società Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., Itinera S.p.A
Termin wykonania: 74 miesiące
Typ projektu: Projektuj i buduj
Wartość umowy: ok. 966 mln €

Zdjęcie: H&C, fotolia.com





Reklamy
Soletanche Sitech PAM Basf Budimex Keller Freyssinet Aarsleff
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję