YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Przebudowa stacji Rzeszów Główny 2018-08-10
Rozpoczęła się modernizacja stacji Rzeszów Główny za ponad 200 mln zł. To jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w województwie podkarpackim. Dzięki przebudowie peronów, które zostaną wyposażone w windy i schody ruchome, pasażerowie zyskają większy komfort podróży. W ramach inwestycji powstanie także dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XVIII Krajowa Konferencja Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolska Konferencja Młodych Geotechników, 04-07.09.2018, Warszawa 2018-09-04
Polski Komitet Geotechniki, Oddział Stołeczny Polskiego Komitetu Geotechniki 
oraz Katedra Geoinżynierii Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie mają zaszczyt zaprosić na XVIII Krajową Konferencję Mechaniki Gruntów i Inżynierii Geotechnicznej oraz VII Ogólnopolską Konferencję Młodych Geotechników, która odbędzie się w dniach 4-7 września 2018 r. w Laboratorium Centrum Wodne SGGW przy ul. Ciszewskiego 6 w Warszawie.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


Metody wzmacniania podłoża gruntowego w budownictwie drogowym
Metody wzmacniania podłoża gruntowego są stale rozwijane. Ponadto poprawia się jakość robót i możliwości ich kontroli, co umożliwia zwiększanie zakresu ich stosowania. Wybór konkretnego rozwiązania zawsze muszą jednak poprzedzać wyczerpujące, dostosowane do konkretnych potrzeb badania gruntu. A ponieważ do wzmacniania podłoża używane są specyficzne metody i procesy, to ich programowanie, projektowanie oraz prowadzenie i kontrolowanie wymagają odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.[...]


Kończy się budowa drogi ekspresowej S7 Koszwały – Elbląg
Budowa drogi S7 Gdańsk (A1) – Elbląg (S22) odcinek Koszwały (DK7, węzeł Koszwały) – Elbląg (z węzłem Kazimierzowo), zadanie 1. Koszwały – Nowy Dwór Gdański oraz Zadanie 2. Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo to jedno ze strategicznych przedsięwzięć dla województwa pomorskiego. Pierwsze samochody pojadą nową trasą w październiku 2018 r.[...]



PORR buduje tunel w Austrii

Dzięki najlepszej ofercie złożonej w przetargu na budowę tunelu głównego pod przełęczą Brenner (Brenner Basistunnel) firma PORR wraz ze spółką zależną Hinteregger i partnerami joint venture z Włoch popisała kontrakt na realizację największego projektu tunelowego w historii Austrii. To odcinek H51 Pfons – Brenner o długości ok. 18 km. Prace prowadzone pod kierownictwem PORR – Hinteregger rozpoczną się na początku lata 2018 r. Ich zakończenie planowane jest w 2024 r. Wartość zamówienia wynosi ok. 1 mld €.
Autor: PORR SA



Zlecono nam realizację największego projektu budowy tunelu w Austrii, co jest wyrazem uznania dla naszej wiedzy. Zakres projektu, zmienne warunki geologiczne i ograniczona przestrzeń dostępna dla nas na placu budowy stawiają szczególne wyzwania. Jednak udowodniliśmy już, że przy zakrojonych na szeroką skalę projektach, takich jak np. budowa linii metra Green Line w Doha, jesteśmy w stanie realizować również bardzo złożone zadania w uzgodnionym terminie. I w ramach założonego budżetu zapewniamy wysoką jakość wykonawstwa. To z pewnością przemawiało na naszą korzyść podczas wyboru najlepszej oferty” – wyjaśnił CEO PORR Karl-Heinz Strauss.

Na odcinku H51 przewidziano wykonanie dwóch głównych nitek tunelu pomiędzy Pfons i Brenner, ok. dziewięciokilometrowego tunelu badawczego oraz punktu postoju awaryjnego i przekaźnikowego w St. Jodok. Dwa jednotorowe główne tunele są wykonywane przy użyciu maszyn drążących o średnicy tarczy 10,37 m, a każde z takich urządzeń pozwala na wykonanie 30 m tunelu dziennie. Planowany tunel badawczy realizowany jest metodą wysadzeniową z zabezpieczeniem z betonu natryskowego. Pełne zaopatrzenie placu budowy odbywa się przez jeden tunel dostępowy.

PORR ma bogate doświadczenie w tej dziedzinie budownictwa, uzyskane podczas drążenia ponad 600 km tuneli. Firma wykonała już także kilka tuneli badawczych i dostępowych pod przełęczą Brenner.

Fakty w pigułce:

Nazwa projektu: Etap BBT H51 Pfons – Brenner
Zleceniodawca: Brenner Basistunnel Gesellschaft (BBT SE)
Konsorcjum: PORR Bau GmbH, G. Hinteregger & Söhne Baugesellschaft m.b.H., Società Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., Itinera S.p.A
Termin wykonania: 74 miesiące
Typ projektu: Projektuj i buduj
Wartość umowy: ok. 966 mln €

Zdjęcie: H&C, fotolia.com





Reklamy
Soletanche Loyd Keller PAM Mosty Polskie Uponor Budimex Sitech
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję