















24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]
PORR buduje most Loftesnes w Norwegii
Zakres robót powierzonych firmie PORR w norweskim kontrakcie obejmuje wykonanie obiektu mostowego wraz z rondem od strony miejscowości Sogndal w ciągu drogi Rv 5. Umowa zakłada ponadto rozbiórkę istniejącego w tym miejscu starego mostu, wybudowanego w 1954 r.
Autor: PORR SA
Autor: PORR SA


Nowo budowany most przez fiord Sognefjord będzie miał 194 m długości. Jego budowa wymaga wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m.
Ustrój nośny mostu to konstrukcja stalowa, zespolona z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jaku łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego zostanie podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45.
Całość ma dość interesujący wygląd architektoniczny i z zaprojektowanym oświetleniem będzie zapewne ozdobą regionu.
Warto podkreślić, że konstrukcja stalowa zostanie wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t.
Stary most zostanie rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.
Podstawowe dane obiektu:
Długość mostu – 194 m
Konstrukcja – stalowa
Przęsło główne – łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5 – posadowienie pośrednie na palach o średnicy 1220 mm
Podpory 1 i 6 – posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie – 2700 t
Beton zwykły – 5164 m³
Beton pali – 1470 m³
Konstrukcja stalowa – 1283 t
Fakty i liczby:
Wykonawca – konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K.A. Aurstad AS
Inwestor – Statens Vegvesen Region Vest
Lokalizacja – region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót – listopad 2015 r.
Zakończenie robót – czerwiec 2018 r.
Zdjęcie: PORR SA
Ustrój nośny mostu to konstrukcja stalowa, zespolona z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jaku łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego zostanie podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45.
Całość ma dość interesujący wygląd architektoniczny i z zaprojektowanym oświetleniem będzie zapewne ozdobą regionu.
Warto podkreślić, że konstrukcja stalowa zostanie wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t.
Stary most zostanie rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.
Podstawowe dane obiektu:
Długość mostu – 194 m
Konstrukcja – stalowa
Przęsło główne – łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5 – posadowienie pośrednie na palach o średnicy 1220 mm
Podpory 1 i 6 – posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie – 2700 t
Beton zwykły – 5164 m³
Beton pali – 1470 m³
Konstrukcja stalowa – 1283 t
Fakty i liczby:
Wykonawca – konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K.A. Aurstad AS
Inwestor – Statens Vegvesen Region Vest
Lokalizacja – region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót – listopad 2015 r.
Zakończenie robót – czerwiec 2018 r.
Zdjęcie: PORR SA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.