Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Podpisano umowę na przedłużenie ul. Światowida w Warszawie 2022-05-26
24 maja warszawski Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze spółką PORR na budowę przedłużenia ulicy Światowida do Modlińskiej i skrzyżowania obu ulic. Wartość inwestycji to ponad 23 mln zł. [...]

125 lat Grupy Brugg




IV Międzynarodowe Forum Tunelowe 2022-05-30
[...]


NO-DIG POLAND już we wrześniu
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Wojna w Ukrainie zagrożeniem dla rentowności polskiego budownictwa
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


Powstają kolejne budynki Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA w Sopocie
Trwa rozbudowa kompleksu budynków realizowanych w ramach budowy Europejskiego Centrum Rodziny INVICTA. Inwestycja jest wynikiem potrzeb wyznaczania nowych standardów opieki oraz opracowania innowacyjnych technik i eksperymentalnych terapii w dziedzinie leczenia zaburzeń płodności. [...]



PORR buduje most Loftesnes w Norwegii

Zakres robót powierzonych firmie PORR w norweskim kontrakcie obejmuje wykonanie obiektu mostowego wraz z rondem od strony miejscowości Sogndal w ciągu drogi Rv 5. Umowa zakłada ponadto rozbiórkę istniejącego w tym miejscu starego mostu, wybudowanego w 1954 r.
Autor: PORR SA



     Budowa mostu Loftesnes w Norwegii
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nowo budowany most przez fiord Sognefjord będzie miał 194 m długości. Jego budowa wymaga wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m.

Ustrój nośny mostu to konstrukcja stalowa, zespolona z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jaku łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego zostanie podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45.

Całość ma dość interesujący wygląd architektoniczny i z zaprojektowanym oświetleniem będzie zapewne ozdobą regionu.

Warto podkreślić, że konstrukcja stalowa zostanie wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t.

Stary most zostanie rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.

Podstawowe dane obiektu:
Długość mostu – 194 m
Konstrukcja – stalowa
Przęsło główne – łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5 – posadowienie pośrednie na palach o średnicy 1220 mm
Podpory 1 i 6 – posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie – 2700 t
Beton zwykły – 5164 m³
Beton pali – 1470 m³
Konstrukcja stalowa – 1283 t

Fakty i liczby:
Wykonawca – konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K.A. Aurstad AS
Inwestor – Statens Vegvesen Region Vest
Lokalizacja – region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót – listopad 2015 r.
Zakończenie robót – czerwiec 2018 r.

Zdjęcie: PORR SA




Reklamy
GEO-Instruments SG Pam Porr Wodociągi Miasta Krakowa Keller Soletanche Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję