YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Ruszyły testy rewolucyjnych paneli słonecznych 2018-12-14
W Katowicach trwa drugi tydzień COP24. W tym samym czasie Skanska zainstalowała innowacyjne ogniwa perowskitowe firmy Saule Technologies na fasadzie warszawskiego biurowca Spark. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”, 17-18.01.2019, Kraków 2019-01-17
W dniach 17-18 stycznia 2019 roku odbędzie się w Krakowie pod patronatem JM Rektora Politechniki Krakowskiej oraz Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej - V Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Budownictwo-Infrastruktura-Górnictwo” pt. „Wpływ górnictwa na środowisko, ludzi i infrastrukturę – metody ograniczania negatywnych skutków”. Patronat Honorowy nad Konferencją sprawuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.[...]


Postęp w inżynierii rodzi się w mostownictwie
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Kazimierzem Flagą, dr h.c.m. z Katedry Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej, rektorem tej uczelni w latach 1996-2002.[...]


Raport „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”
Oddziaływanie ludzi na środowisko jest coraz większe. Liczba ludności przez ostatnie pół wieku wzrosła dwukrotnie: z 3,7 mld do 7,6 mld. Powoduje to, że zużycie surowców naturalnych wzrasta niewspółmiernie do możliwości regeneracyjnych Ziemi. Zwiększeniu ulega również ilość odpadów, które są nieprawidłowo zagospodarowane, co oznacza duże straty dla środowiska naturalnego. Odpowiedzią na te wyzwania jest gospodarka o obiegu zamkniętym (GOZ). Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Zamknięty obieg – otwarte możliwości”, gospodarka odpadami i zarządzanie surowcami są w Polsce nieefektywne. [...]


Krakowskie inwestycje kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego
Nowe perony w Bieżanowie, Prokocimiu i Mydlnikach to jedne z pierwszych efektów miliardowych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA w krakowskim węźle kolejowym. Nowe rozwiązania usprawniają komunikację w Małopolsce i jej stolicy. Za kilka miesięcy podróże w aglomeracji i przejazdach dalekobieżnych będą łatwiejsze.[...]



PORR buduje most Loftesnes w Norwegii

Zakres robót powierzonych firmie PORR w norweskim kontrakcie obejmuje wykonanie obiektu mostowego wraz z rondem od strony miejscowości Sogndal w ciągu drogi Rv 5. Umowa zakłada ponadto rozbiórkę istniejącego w tym miejscu starego mostu, wybudowanego w 1954 r.
Autor: PORR SA



     Budowa mostu Loftesnes w Norwegii
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nowo budowany most przez fiord Sognefjord będzie miał 194 m długości. Jego budowa wymaga wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m.

Ustrój nośny mostu to konstrukcja stalowa, zespolona z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jaku łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego zostanie podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45.

Całość ma dość interesujący wygląd architektoniczny i z zaprojektowanym oświetleniem będzie zapewne ozdobą regionu.

Warto podkreślić, że konstrukcja stalowa zostanie wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t.

Stary most zostanie rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.

Podstawowe dane obiektu:
Długość mostu – 194 m
Konstrukcja – stalowa
Przęsło główne – łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5 – posadowienie pośrednie na palach o średnicy 1220 mm
Podpory 1 i 6 – posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie – 2700 t
Beton zwykły – 5164 m³
Beton pali – 1470 m³
Konstrukcja stalowa – 1283 t

Fakty i liczby:
Wykonawca – konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K.A. Aurstad AS
Inwestor – Statens Vegvesen Region Vest
Lokalizacja – region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót – listopad 2015 r.
Zakończenie robót – czerwiec 2018 r.

Zdjęcie: PORR SA




Reklamy
Soletanche Sitech Amago Keller MPWiK Kraków Aarsleff Budimex PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję