YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Rusza akcja „Pierwszopomocni na drodze” 2018-06-22
Dzisiaj, 22 czerwca, w godz. 17-21 na MOP-ie „Brwinów” przy autostradzie A2 (kierunek Warszawa) odbędzie się pierwsze szkolenie w ramach akcji „Pierwszopomocni na drodze”. [...]

JUMARPOL – laureat nagrody Eureka 2017




Kongres EUROCORR, 09-13.09.2018, Kraków 2018-09-09
W dniach 9-13 września 2018 r. w Krakowie odbędzie się Kongres EUROCORR, którego organizatorami są Polskie Stowarzyszenie Korozyjne oraz Europejska Federacja Korozyjna i firma DECHEMA.[...]


Dostrzegamy coraz szersze wejście nowych technologii w branżę
Rozmowa z Dorotą Jakuta, prezes Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”.[...]


Deskowania i rusztowania w budownictwie
Zarówno deskowania, jak i rusztowania należą do konstrukcji tymczasowych, jednak ich znaczenie na placu budowy zdecydowanie nie jest drugorzędne. Wraz z rozwojem budownictwa i coraz śmielszymi projektami pojawia się bowiem potrzeba ich realizacji za pomocą odpowiednich rozwiązań. Właściwie dobrane deskowania i rusztowania w dużym stopniu decydują o sukcesie inwestycji.[...]


Powstanie kolejowy tunel średnicowy w Łodzi
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za 1,3 mld zł netto na budowę tunelu średnicowego – nowego połączenia Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Będą dogodne wyjazdy pociągiem z centrum miasta na główne trasy kolejowe. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki i szybkie przejazdy w mieście. Inwestycja zostanie zakończona w grudniu 2021 r.[...]



PORR buduje most Loftesnes w Norwegii

Zakres robót powierzonych firmie PORR w norweskim kontrakcie obejmuje wykonanie obiektu mostowego wraz z rondem od strony miejscowości Sogndal w ciągu drogi Rv 5. Umowa zakłada ponadto rozbiórkę istniejącego w tym miejscu starego mostu, wybudowanego w 1954 r.
Autor: PORR SA



     Budowa mostu Loftesnes w Norwegii
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nowo budowany most przez fiord Sognefjord będzie miał 194 m długości. Jego budowa wymaga wykonania dwóch podpór w wodach fiordu na palach wbijanych o średnicy 1220 mm i długości dochodzącej do 70 m.

Ustrój nośny mostu to konstrukcja stalowa, zespolona z płytą żelbetową. Przęsło główne zaprojektowano jaku łuk stalowy o rozpiętości 84 m, do którego zostanie podwieszona płyta za pomocą 72 kabli FLC Ø 45.

Całość ma dość interesujący wygląd architektoniczny i z zaprojektowanym oświetleniem będzie zapewne ozdobą regionu.

Warto podkreślić, że konstrukcja stalowa zostanie wyprodukowana w Polsce, dostarczona drogą morską w trzech częściach (dwa przęsła skrajne i łuk) i zamontowana za pomocą dźwigu pływającego o nośności 900 t.

Stary most zostanie rozebrany po przełożeniu ruchu na nowy obiekt.

Podstawowe dane obiektu:
Długość mostu – 194 m
Konstrukcja – stalowa
Przęsło główne – łuk o rozpiętości 84 m
Podpory 2 i 5 – posadowienie pośrednie na palach o średnicy 1220 mm
Podpory 1 i 6 – posadowienie bezpośrednie
Zbrojenie – 2700 t
Beton zwykły – 5164 m³
Beton pali – 1470 m³
Konstrukcja stalowa – 1283 t

Fakty i liczby:
Wykonawca – konsorcjum firm PORR Norge Infrastructure i K.A. Aurstad AS
Inwestor – Statens Vegvesen Region Vest
Lokalizacja – region Sogn og Fjordane w Norwegii
Rozpoczęcie robót – listopad 2015 r.
Zakończenie robót – czerwiec 2018 r.

Zdjęcie: PORR SA




Reklamy
PAM DCS Loyd Uponor Budimex Mosty Polskie Soletanche Sitech
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję