















W Pszczynie na Śląsku, jako jednej z najbardziej zanieczyszczonych gmin w Polsce, od 16 kwietnia realizowany będzie kolejny – obok ogłoszonego dwa dni temu dla województwa zachodniopomorskiego – antysmogowy pilotaż NFOŚiGW. [...]




[...]


Rozmowa z Bartłomiejem Pietruszewskim, Country Managerem z firmy PlanRadar w Polsce.[...]


Główny Urząd Statystyczny przedstawił wstępne dane dotyczące bezpieczeństwa pracy w 2020 r. Liczba poszkodowanych w wypadkach w całej gospodarce spadła aż o 24,6%. A jakie są dane dla branży budowlanej?[...]


Trwają prace na budowie drogi ekspresowej S3 Legnica – Lubawka, odcinek Bolków – granica państwa, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła).[...]
PORR buduje drogę ekspresową S3 Legnica – Lubawka
Trwają prace na budowie drogi ekspresowej S3 Legnica – Lubawka, odcinek Bolków – granica państwa, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła).
PORR SA
PORR SA


Zadanie stanowi część projektowanej trasy Świnoujście – Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra – Legnica – Jawor – Bolków – Kamienna Góra – Lubawka i część Central European Transport Corridor, łączącego Skandynawię przez porty Świnoujście – Szczecin z północnymi Włochami przez Czechy i Austrię.
Realizowany odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa dolnośląskiego, w powiatach jaworskim, wałbrzyskim i kamiennogórskim.
Celami inwestycji są m.in. ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych przez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych z centralną Polską, poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 kN/oś oraz wyprowadzenie ruchu tranzytowego z małych miejscowości, takich jak np. Marciszów, Dębrznik.
Wykonawcą robót jest konsorcjum PORR SA (lider) i PORR Bau GmbH (partner). Na zlecenie GDDKiA powstanie 16,1 km drogi ekspresowej wraz z infrastrukturą, w skład której wejdą m.in.: 19 obiektów inżynieryjnych (w tym most, małe mosty, estakada, wiadukty w ciągu i nad drogą S3), 13 przejść dla zwierząt, 33 przepusty, dwa tunele drogowe – obiekt TS-26 o długości 2300 m oraz obiekt TS-32 o długości 320 m – i obustronne miejsca obsługi podróżnych – MOP Jaczków.
Tunel TS-26
Na odcinku Bolków – Kamienna Góra Północ, między miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, rozpoczęto drążenie tunelu TS-26. Przeprawa o długości 2300 m będzie najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce drążonym w skale. Tunel jest projektowany na przekrój użytkowy: jezdnia 2 x 3,5 m oraz pas awaryjny 2,5 m, opaska 0,5 m i chodniki 2 x 1,0 m. Na konstrukcję tunelu składają się dwie nawy główne dla ruchu pojazdów, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych oraz przejazd awaryjny w środku tunelu.
Tunel zostanie wykonany tradycyjną metodą górniczą w technologii NATM (new austrian tunnelling method), która polega na wykorzystaniu górotworu jako konstrukcji nośnej współpracującej z wykonaną obudową. W ramach prac projektowych zdefiniowanych zostało 16 różnych wariantów obudowy wstępnej, dobieranych na etapie realizacji robót w zależności od warunków gruntowych, oraz dodatkowe środki zabezpieczające, jak np. obudowa parasolowa. Drążenie tunelu będzie się odbywać z zastosowaniem urabiania mechanicznego oraz materiałów wybuchowych.
W końcowym etapie tunel zostanie wyposażony w 14 systemów bezpieczeństwa i poddany serii testów oraz procedur odbiorowych.
Dzięki budowie tunelu TS-26 możliwe będzie poprowadzenie drogi S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich. W ramach zadania niedaleko miejscowości Gostków zbudowany zostanie drugi, krótszy tunel. Przeprawa TS-32 będzie miała ok. 320 m długości i zostanie wykonana metodą odkrywkową.Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2023 r.
Fakty i liczby
Rodzaj projektu: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła)
Zakres prac: projektuj i buduj
Zamawiający: GDDKiA
Wykonawca: PORR SA (lider), PORR Bau GmbH (partner)
Termin wykonania: 56 miesięcy
Wartość kontraktu: 1 536 856 988,60 zł (brutto)
Realizowany odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa dolnośląskiego, w powiatach jaworskim, wałbrzyskim i kamiennogórskim.
Celami inwestycji są m.in. ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych przez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych z centralną Polską, poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego na środowisko, dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 kN/oś oraz wyprowadzenie ruchu tranzytowego z małych miejscowości, takich jak np. Marciszów, Dębrznik.
Wykonawcą robót jest konsorcjum PORR SA (lider) i PORR Bau GmbH (partner). Na zlecenie GDDKiA powstanie 16,1 km drogi ekspresowej wraz z infrastrukturą, w skład której wejdą m.in.: 19 obiektów inżynieryjnych (w tym most, małe mosty, estakada, wiadukty w ciągu i nad drogą S3), 13 przejść dla zwierząt, 33 przepusty, dwa tunele drogowe – obiekt TS-26 o długości 2300 m oraz obiekt TS-32 o długości 320 m – i obustronne miejsca obsługi podróżnych – MOP Jaczków.
Tunel TS-26
Na odcinku Bolków – Kamienna Góra Północ, między miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, rozpoczęto drążenie tunelu TS-26. Przeprawa o długości 2300 m będzie najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce drążonym w skale. Tunel jest projektowany na przekrój użytkowy: jezdnia 2 x 3,5 m oraz pas awaryjny 2,5 m, opaska 0,5 m i chodniki 2 x 1,0 m. Na konstrukcję tunelu składają się dwie nawy główne dla ruchu pojazdów, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych oraz przejazd awaryjny w środku tunelu.
Tunel zostanie wykonany tradycyjną metodą górniczą w technologii NATM (new austrian tunnelling method), która polega na wykorzystaniu górotworu jako konstrukcji nośnej współpracującej z wykonaną obudową. W ramach prac projektowych zdefiniowanych zostało 16 różnych wariantów obudowy wstępnej, dobieranych na etapie realizacji robót w zależności od warunków gruntowych, oraz dodatkowe środki zabezpieczające, jak np. obudowa parasolowa. Drążenie tunelu będzie się odbywać z zastosowaniem urabiania mechanicznego oraz materiałów wybuchowych.
W końcowym etapie tunel zostanie wyposażony w 14 systemów bezpieczeństwa i poddany serii testów oraz procedur odbiorowych.
Dzięki budowie tunelu TS-26 możliwe będzie poprowadzenie drogi S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Wałbrzyskich. W ramach zadania niedaleko miejscowości Gostków zbudowany zostanie drugi, krótszy tunel. Przeprawa TS-32 będzie miała ok. 320 m długości i zostanie wykonana metodą odkrywkową.Zakończenie prac planowane jest na drugą połowę 2023 r.
Fakty i liczby
Rodzaj projektu: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie III – od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła)
Zakres prac: projektuj i buduj
Zamawiający: GDDKiA
Wykonawca: PORR SA (lider), PORR Bau GmbH (partner)
Termin wykonania: 56 miesięcy
Wartość kontraktu: 1 536 856 988,60 zł (brutto)

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.