


























Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Porozumienie gwarantujące równe szanse kobiet na kolei
Przyciągnięcie większej liczby kobiet do pracy w sektorze kolejowym, zapewnienie kobietom większej ochrony oraz zagwarantowanie równego traktowania w miejscu pracy – to główne cele porozumienia wypracowanego przez Wspólnotę Kolei Europejskich oraz Zarządców Infrastruktury Kolejowej (CER) i Europejską Federację Pracowników Transportu (ETF).


5 listopada br. w Brukseli odbyło się spotkanie Komitetu Sektorowego Dialogu Społecznego dla Kolei. Posiedzenia te organizowane są przez Komisję Europejską i zrzeszają reprezentantów pracodawców oraz związków zawodowych przedsiębiorstw sektora kolejowego. W trakcie spotkania, w obecności wysokiej rangi przedstawicieli Komisji Europejskiej i europejskiego sektora kolejowego, odbyła się oficjalna ceremonia podpisania porozumienia autonomicznego „Kobiety na kolei” przez partnerów społecznych CER (reprezentujących pracodawców) i ETF (przedstawicieli związków zawodowych).
Podpisane porozumienie ma na celu przyciągnięcie większej liczby kobiet do pracy w sektorze kolejowym, zapewnienie kobietom większej ochrony w miejscu pracy, zapobieganie molestowaniu seksualnemu i seksizmowi oraz zagwarantowanie równego traktowania, zarówno w kwestii wynagrodzenia, jak i możliwości awansu i rozwoju kariery. To niezwykle istotny kierunek działań, szczególnie z uwagi na to, że aktywność zawodowa kobiet na rynku pracy w Europie to około 46 proc., podczas gdy w sektorze kolejowym to zaledwie 20 proc. Wskaźnik zatrudnienia kobiet w Grupie PKP przewyższa średni poziom europejski w sektorze kolejowym.
- Zawarcie porozumienia w trakcie Europejskiego Roku Kolei dowodzi, że umiejętność ograniczania oczekiwań negocjujących stron – tak partnerów społecznych, jak i pracodawców – stanowi warunek osiągnięcia sukcesu. Warto podkreślić, że porozumienie autonomiczne nakłada zobowiązania na obie strony i prawdziwym sukcesem będzie wdrożenie porozumienia w życie – powiedział Władysław Szczepkowski, który reprezentował Grupę PKP w zespole negocjacyjnym po stronie CER.
Umowa weszła w życie z chwilą podpisania i strony mają teraz 12 miesięcy na opracowanie polityki w zakresie płci i różnorodności oraz 24 miesiące na jej wdrożenie. Realizacja porozumienia zostanie następnie ponownie oceniona przez obie strony.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl
Podpisane porozumienie ma na celu przyciągnięcie większej liczby kobiet do pracy w sektorze kolejowym, zapewnienie kobietom większej ochrony w miejscu pracy, zapobieganie molestowaniu seksualnemu i seksizmowi oraz zagwarantowanie równego traktowania, zarówno w kwestii wynagrodzenia, jak i możliwości awansu i rozwoju kariery. To niezwykle istotny kierunek działań, szczególnie z uwagi na to, że aktywność zawodowa kobiet na rynku pracy w Europie to około 46 proc., podczas gdy w sektorze kolejowym to zaledwie 20 proc. Wskaźnik zatrudnienia kobiet w Grupie PKP przewyższa średni poziom europejski w sektorze kolejowym.
- Zawarcie porozumienia w trakcie Europejskiego Roku Kolei dowodzi, że umiejętność ograniczania oczekiwań negocjujących stron – tak partnerów społecznych, jak i pracodawców – stanowi warunek osiągnięcia sukcesu. Warto podkreślić, że porozumienie autonomiczne nakłada zobowiązania na obie strony i prawdziwym sukcesem będzie wdrożenie porozumienia w życie – powiedział Władysław Szczepkowski, który reprezentował Grupę PKP w zespole negocjacyjnym po stronie CER.
Umowa weszła w życie z chwilą podpisania i strony mają teraz 12 miesięcy na opracowanie polityki w zakresie płci i różnorodności oraz 24 miesiące na jej wdrożenie. Realizacja porozumienia zostanie następnie ponownie oceniona przez obie strony.
Źródło: tekst PKP S.A., www.pkp.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.