Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Ponowny wybór wykonawcy, który wybuduje most w Łęcznej

Lubelski Oddział GDDKiA ponownie przystępuje do badania i oceny ofert złożonych w przetargu na budowę nowego mostu w Łęcznej w ciągu DK82. Pierwotnie wybrany w przetargu wykonawca nie zdecydował się na podpisanie umowy.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Nowy wykonawca

W przetargu ogłoszonym we wrześniu ubiegłego roku wpłynęło 11 ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.), długość gwarancji jakości (20 proc.). Najkorzystniejszą ofertę za kwotę ok. 36,6 mln zł złożyła firma Budimex. Wartość oferty stanowiła ok. 84,7 proc. budżetu GDDKiA przeznaczonego na tę inwestycję.

W kwietniu wykonawca odstąpił jednak od podpisania umowy. GDDKiA niezwłocznie przystąpiła do ponownego badania i oceny ofert, w ramach tego samego przetargu.

W kwocie, którą drogowcy chcą przeznaczyć na realizację inwestycji (43,2 mln zł), zmieściło się w sumie siedem ofert.

Nowocześniejszy i szerszy

Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym.  Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego.  Jezdnia będzie mieć siedem  metrów szerokości, a po obu stronach powstaną  półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

Nowy obiekt będzie też miał lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba  kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a  oś  drogi oddali się od  zabudowy mieszkalnej.

Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/




Reklamy
Keller SG Pam Geobrugg Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Porr Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję