YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA wyjaśnia tymczasową i stałą organizację ruchu
Droga jest już gotowa, a ktoś bezmyślnie zostawił na niej znaki ograniczenia prędkości – takie komentarze słyszymy bardzo często przed oficjalnym oddaniem drogi do ruchu po zakończeniu budowy. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XI Konferencja „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, 03.03.2020, Warszawa 2020-03-03
3 marca 2020 r. w hotelu The Westin Warsaw odbędzie XI edycja konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”. Zaproszeni eksperci przybliżą najbardziej aktualne zagadnienia obu branż podczas całodniowej serii debat, podzielonych na tematyczne panele dyskusyjne.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Ponad 720 mln zł z UE na infrastrukturę transportową

Unijne wsparcie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko dla podpisanych 20 grudnia 6 projektów infrastrukturalnych wyniesie prawie 722 mln zł. W wydarzeniu udział wzięła minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.



 Zdjęcie: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Chodzi m.in. o rozbudowę i modernizacja infrastruktury technicznej i poprawę dostępu do portów w Szczecinie i w Świnoujściu oraz dostosowanie 22 peronów w 3 województwa do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

- Sześć umów na realizację inwestycji w pięciu województwach z dofinansowaniem unijnym o wartości prawie 722 milionów złotych. Tak możemy podsumować podpisane dzisiaj umowy. Ale to nie są tylko liczby, to przede wszystkim wartość dodana dla ludzi i środowiska. Szczególnie bliski jest mi projekt modernizacji 22 peronów w 15 lokalizacjach, który wpisuje się w założenia programu Dostępność Plus –
podkreśliła minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

- Kończymy 2019 rok ze świetnym wynikiem w zakresie wartości przekazanego beneficjentom unijnego dofinansowania. Od początku tej perspektywy CUPT, włącznie z dziś podpisanymi, zawarł aż 286 umów, na mocy których sektor transportu w Polsce otrzymał ze środków POIiŚ już ponad 73 mld złotych. Dzięki skutecznej współpracy z beneficjentami polski transport staje się coraz bardziej konkurencyjny, ekologiczny, innowacyjny i dostępny –
powiedziała podczas dzisiejszej uroczystości Joanna Lech, p.o., Dyrektora CUPT.

Inwestycje portowe


Cztery z sześciu podpisanych umów dotyczą inwestycji w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Łączna ich wartość to ponad 1 mld zł, z czego kwota dofinansowania przekroczy 555 mln zł. Projekty zakładają przebudowę nabrzeży w portach oraz budowę dróg dostępowych do portów. Prace będę prowadzone także w rejonie Kanału Dębickiego w szczecińskim porcie – zostanie on pogłębiony i poszerzony.

W Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisano umowy na dofinansowanie projektów:
- „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu”. Całkowita wartość projektu to 118,29 mln zł, a dofinansowanie z UE wyniesie 57,6 mln zł.
- „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Całkowita wartość projektu to 432,96 mln zł, a dofinansowanie z UE wyniesie 225,96 mln zł.
- „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Całkowita wartość projektu to 315,89 mln zł, a dofinansowanie z UE wyniesie 150,2 mln zł.
- „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu w Świnoujściu – Etap I”. Całkowita wartość projektu to 144 mln zł, a dofinansowanie z UE wyniesie 121,68 mln zł.

Efektem tych działań będzie bezpieczniejsza nawigacja statków morskich oraz stały wzrost wielkości obsługiwanych towarów. To także szansa na pozyskanie nowych inwestorów lokujących swój biznes w portach w Szczecinie i Świnoujściu.

W trosce o środowisko


Projekt „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu” wiąże się z ochroną środowiska i ograniczeniem zanieczyszczeń powodowanych przez statki. Terminale portowe zostaną tak zmodernizowane, by zapewnić wpływającym statkom nowoczesną obsługę, dbając jednocześnie o środowisko naturalne. Powstanie też infrastruktura umożliwiająca zasilanie promów morskich energią elektryczną z lądu oraz odbiór ścieków sanitarnych. Modernizacja sieci ciepłowniczej, budowa sieci magistralnych kanalizacji wód opadowych oraz objęcie nowych rejonów portu kanalizacją sanitarną również przyniesie wymierne korzyści dla środowiska.

Kolej bez barier


Ponad 81 mln zł unijnego dofinansowania z POIiŚ dostanie PKP PLK na projekt „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach zrewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013”. Głównym celem inwestycji jest ułatwienie korzystania z kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się oraz osób z niepełnosprawnościami. Całkowita wartość to 119,22 mln zł. Projekt obejmuje przebudowę 22 peronów w 15 lokalizacjach na liniach nr 272, 353 i 1. Swym zasięgiem obejmie 3 województwa: kujawsko-pomorskie, łódzkie i wielkopolskie.

Fundusze popłyną także na Odrę


Projekt „Odbudowa zabudowy regulacyjnej rzeki Odry - przystosowanie do III klasy drogi wodnej, na odcinku od miejscowości Ścinawa do ujścia Nysy Łużyckiej – ETAP II” zakłada odbudowę około 340 ostróg (budowli uniemożliwiają podmywanie brzegów przez wodę). Prace obejmą ponad 110 km Odry. Dzięki realizacji projektu poprawią się warunki nawigacyjne na rzece. Dofinansowanie unijne z POIiŚ wyniesie ponad 84,2 mln zł. Całkowity koszt inwestycji to ponad 117 mln zł.

Tekst i zdjęcie: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej





Reklamy
Warbud DCS PAM Amiblue Soletanche MPWiK Kraków Geobrugg Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję