







Olsztyński Oddział GDDKiA zakończył analizę porealizacyjną oddziaływania na środowisko dla obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16 i S51. Wykonane pomiary i obliczenia nie wykazały przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu. [...]




Uwaga: zmiana terminu![...]


Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]
Ponad 252 mln zł z unijnych funduszy na połączenie drogowe z Białymstokiem
Zakończona właśnie budowa Węzła Porosły to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych w historii Białegostoku. Ma znaczenie zarówno dla mieszkańców województwa podlaskiego, jak i kierowców jadących drogą krajową nr 8.
Autor: PARP
Autor: PARP


Nowoczesne połączenie Trasy Generalskiej, Trasy Niepodległości i drogi ekspresowej w kierunku Warszawy było możliwe dzięki ogromnemu wsparciu środkami z Unii Europejskiej. Koszt projektu wyniósł ponad 318 mln zł, z czego 252,8 mln zł pochodziło z funduszy unijnych. Projekt był finansowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 koordynowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Węzeł Porosły wieńczy wieloletnie plany drogowe Białegostoku realizowane jeszcze z funduszy przedakcesyjnych PHARE. W ramach dotychczas przekazanych środków unijnych z programów operacyjnych Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Polska Wschodnia 2014-2020 wybudowana została Trasa Generalska, ul. Ciołkowskiego oraz Węzeł Porosły.
Koszt projektu wyniósł ponad 318 mln zł, w tym wykup gruntów – ponad 25 mln zł. Za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości projekt został wsparty kwotą 252,8 mln zł z Unii Europejskiej. Miasto Białystok otrzymało także 36 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
- Prace budowlane na węźle Porosły zostały zakończone w terminie przewidzianym umową pomimo wystąpienia pandemii COVID-19, co jest dowodem na bardzo dobrą współpracę wszystkich zaangażowanych stron. Oddziaływanie poszczególnych projektów ma charakter ponadregionalny. Służą one zarówno mieszkańcom województwa podlaskiego, jak i kierowcom jadącym drogą krajową nr 8. Warto podkreślić, że jest to ostatni z 28 projektów drogowych realizowanych w ramach POPW 2014-2020 które zostały zakończone 4 lata przed końcem okresu kwalifikowalności wydatków, co potwierdza bardzo dobrą współpracę Beneficjentów Programu z PARP – mówi Maciej Berliński, dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych, PARP.

Prosto do Białegostoku
W ramach inwestycji została przebudowana droga krajowa nr 8 od granicy miasta do Węzła Porosły oraz fragment drogi wojewódzkiej 676. W sumie powstało około 10 km dróg (1,7 km drogi wojewódzkiej, 1,87 km drogi krajowej, 5,49 km dróg dojazdowych i 1,54 km łącznic). Wybudowane zostały jezdnie główne, drogi serwisowe, 5 tys. m tras rowerowych, a także chodniki, zieleńce, oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć teletechniczna i energetyczna. Przebudowane zostały też sieci wodociągowa i sanitarna.
Kierowcy mogą korzystać z dwóch estakad w ciągu DK nr 8 i DW 676. Powstały również wiadukty na skrzyżowaniu DK 8 i DW 676, na skrzyżowaniu DW 676 i linii kolejowej Białystok – Bartoszyce, oraz nad linią kolejową Białystok – Bartoszyce w ciągu DK 8. Inwestycja obejmuje także ok. 315 tys. m3 nasypów, ok. 9,3 tys. m barier ochronnych (drogowych), 730 oznakowań i 9 tys. m2 oznakowania poziomego (np. pasy na jezdni).
Podczas prac nad projektem zużytych zostało ok. 1,5 tony farby i ok. 16,5 tony masy chemoutwardzalnej, zamontowano 350 opraw oświetleniowych, ułożono ponad 82,7 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Do wykonania obiektów inżynierskich użyto łącznie 1,7 tys. ton stali zbrojeniowej, 10,5 tys. m3 betonu, ok. 2,2 tys. m murów oporowych.
- Dziś mogę powiedzieć, że droga do miasta jest bardziej komfortowa, z dobrej jakości infrastrukturą. Udało nam się także ograniczyć hałas i wibracje związane z transportem oraz zmniejszyć ilość pyłów i emisji spalin. Dla uczestników ruchu drogowego oznacza to też mniejsze koszty eksploatacji pojazdów i krótszy czas przejazdu przez Białystok. To także wzrost bezpieczeństwa, kierowcy mają bowiem możliwość bezkolizyjnego przejazdu nad torami kolejowymi. Zostały również zlikwidowane miejsca, w których dochodziło do wypadków – mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.
Dostępny dla wszystkich
Projekt wpisuje się w politykę równych szans oraz umożliwia łatwą dostępność dla osób z niepełnosprawnościami poprzez obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych, zastosowanie spadków podłużnych i poprzecznych jezdni i chodników, a także dostosowanie zatok autobusowych do obsługi autobusów niskopodłogowych. Zostało zamontowane również przejrzyste i jasne oznakowanie, zrozumiałe dla osób niedowidzących czy osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi.
- Projekt infrastrukturalny w Białymstoku znacznie poprawił sieć powiązań komunikacyjnych, podniósł spójność wewnętrzną regionu i zwiększył jego atrakacyjność ekonomiczną. A to z kolei zwiększyło konkurencyjność nie tylko miasta, ale całego województwa, jako miejsca zamieszkania oraz prowadzenia działalności gospodarczej – dodaje Maciej Berliński.
Zdjęcia: PARP
Węzeł Porosły wieńczy wieloletnie plany drogowe Białegostoku realizowane jeszcze z funduszy przedakcesyjnych PHARE. W ramach dotychczas przekazanych środków unijnych z programów operacyjnych Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Polska Wschodnia 2014-2020 wybudowana została Trasa Generalska, ul. Ciołkowskiego oraz Węzeł Porosły.
Koszt projektu wyniósł ponad 318 mln zł, w tym wykup gruntów – ponad 25 mln zł. Za pośrednictwem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości projekt został wsparty kwotą 252,8 mln zł z Unii Europejskiej. Miasto Białystok otrzymało także 36 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
- Prace budowlane na węźle Porosły zostały zakończone w terminie przewidzianym umową pomimo wystąpienia pandemii COVID-19, co jest dowodem na bardzo dobrą współpracę wszystkich zaangażowanych stron. Oddziaływanie poszczególnych projektów ma charakter ponadregionalny. Służą one zarówno mieszkańcom województwa podlaskiego, jak i kierowcom jadącym drogą krajową nr 8. Warto podkreślić, że jest to ostatni z 28 projektów drogowych realizowanych w ramach POPW 2014-2020 które zostały zakończone 4 lata przed końcem okresu kwalifikowalności wydatków, co potwierdza bardzo dobrą współpracę Beneficjentów Programu z PARP – mówi Maciej Berliński, dyrektor Departamentu Projektów Infrastrukturalnych, PARP.

Prosto do Białegostoku
W ramach inwestycji została przebudowana droga krajowa nr 8 od granicy miasta do Węzła Porosły oraz fragment drogi wojewódzkiej 676. W sumie powstało około 10 km dróg (1,7 km drogi wojewódzkiej, 1,87 km drogi krajowej, 5,49 km dróg dojazdowych i 1,54 km łącznic). Wybudowane zostały jezdnie główne, drogi serwisowe, 5 tys. m tras rowerowych, a także chodniki, zieleńce, oświetlenie, kanalizacja deszczowa, sieć teletechniczna i energetyczna. Przebudowane zostały też sieci wodociągowa i sanitarna.
Kierowcy mogą korzystać z dwóch estakad w ciągu DK nr 8 i DW 676. Powstały również wiadukty na skrzyżowaniu DK 8 i DW 676, na skrzyżowaniu DW 676 i linii kolejowej Białystok – Bartoszyce, oraz nad linią kolejową Białystok – Bartoszyce w ciągu DK 8. Inwestycja obejmuje także ok. 315 tys. m3 nasypów, ok. 9,3 tys. m barier ochronnych (drogowych), 730 oznakowań i 9 tys. m2 oznakowania poziomego (np. pasy na jezdni).
Podczas prac nad projektem zużytych zostało ok. 1,5 tony farby i ok. 16,5 tony masy chemoutwardzalnej, zamontowano 350 opraw oświetleniowych, ułożono ponad 82,7 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Do wykonania obiektów inżynierskich użyto łącznie 1,7 tys. ton stali zbrojeniowej, 10,5 tys. m3 betonu, ok. 2,2 tys. m murów oporowych.
- Dziś mogę powiedzieć, że droga do miasta jest bardziej komfortowa, z dobrej jakości infrastrukturą. Udało nam się także ograniczyć hałas i wibracje związane z transportem oraz zmniejszyć ilość pyłów i emisji spalin. Dla uczestników ruchu drogowego oznacza to też mniejsze koszty eksploatacji pojazdów i krótszy czas przejazdu przez Białystok. To także wzrost bezpieczeństwa, kierowcy mają bowiem możliwość bezkolizyjnego przejazdu nad torami kolejowymi. Zostały również zlikwidowane miejsca, w których dochodziło do wypadków – mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.
Dostępny dla wszystkich
Projekt wpisuje się w politykę równych szans oraz umożliwia łatwą dostępność dla osób z niepełnosprawnościami poprzez obniżenie krawężników na przejściach dla pieszych, zastosowanie spadków podłużnych i poprzecznych jezdni i chodników, a także dostosowanie zatok autobusowych do obsługi autobusów niskopodłogowych. Zostało zamontowane również przejrzyste i jasne oznakowanie, zrozumiałe dla osób niedowidzących czy osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi.
- Projekt infrastrukturalny w Białymstoku znacznie poprawił sieć powiązań komunikacyjnych, podniósł spójność wewnętrzną regionu i zwiększył jego atrakacyjność ekonomiczną. A to z kolei zwiększyło konkurencyjność nie tylko miasta, ale całego województwa, jako miejsca zamieszkania oraz prowadzenia działalności gospodarczej – dodaje Maciej Berliński.
Zdjęcia: PARP

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.