






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Pomieszczenie nr 110 na stacji C05 Ulrychów
To stąd dyżurni będą kontrolowali sytuację i sterowali urządzeniami technicznymi stacji, a także w pobliskich tunelach. Pomieszczenie numer 110 na budowanej stacji C05 Ulrychów, czyli dyspozytornia stacyjna, nabiera już ostatecznych kształtów.


To miejsce jest sercem każdej stacji. Z dyspozytorni stacyjnej można między innymi włączyć i wyłączyć oświetlenie, sterować wentylacją lokalną, zamknąć drzwi stacji.
Kontrola i reagowanie
Dyżurny stacji monitoruje stąd także pracę systemu dostępu, obserwuje lokalizację pociągów na całej II linii, otrzymuje i reaguje na informacje o awariach i uszkodzeniach schodów ruchomych, wind, wykryciu zagrożenia pożarowego, a także kontroluje pracę klimatyzatorów i temperaturę na stacji.
To tutaj najpierw dotrą informacje o braku zasilania elektrycznego urządzeń lub zasilaniu z linii rezerwowej czy wykryciu stężenia tlenku węgla. Stąd, dzięki monitoringowi wizyjnemu dyżurny będzie obserwował, co dzieje się na peronach oraz antresoli. I w razie konieczności reagował – sterując informacjami wizualnymi czy wygłaszając komunikaty głosowe: informacyjne i ostrzegawcze. Połączy się też z Centralną Dyspozytornią Metra Warszawskiego, a informacje o stanach urządzeń prześle dzięki komputerom pracującym w sieciach.
Pomieszczenie numer 110 na stacji Ulrychów już jest na ukończeniu. Zamontowano już stół dyspozytorski, a nad nim zawieszono ekrany systemu CCTV, na których dyżurny będzie miał podgląd na widok z około 150 kamer umieszczonych w obrębie stacji.
W fazie końcowej jest też montaż i sprawdzanie systemów BMS (zarządzania obiektem), sygnalizacji pożaru, kontroli dostępu i wykrywania obecności przy krawędzi peronów.
Dyspozytornia stacyjna na stacji Ulrychów ma być gotowa za około miesiąc.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Kontrola i reagowanie
Dyżurny stacji monitoruje stąd także pracę systemu dostępu, obserwuje lokalizację pociągów na całej II linii, otrzymuje i reaguje na informacje o awariach i uszkodzeniach schodów ruchomych, wind, wykryciu zagrożenia pożarowego, a także kontroluje pracę klimatyzatorów i temperaturę na stacji.
To tutaj najpierw dotrą informacje o braku zasilania elektrycznego urządzeń lub zasilaniu z linii rezerwowej czy wykryciu stężenia tlenku węgla. Stąd, dzięki monitoringowi wizyjnemu dyżurny będzie obserwował, co dzieje się na peronach oraz antresoli. I w razie konieczności reagował – sterując informacjami wizualnymi czy wygłaszając komunikaty głosowe: informacyjne i ostrzegawcze. Połączy się też z Centralną Dyspozytornią Metra Warszawskiego, a informacje o stanach urządzeń prześle dzięki komputerom pracującym w sieciach.
Pomieszczenie numer 110 na stacji Ulrychów już jest na ukończeniu. Zamontowano już stół dyspozytorski, a nad nim zawieszono ekrany systemu CCTV, na których dyżurny będzie miał podgląd na widok z około 150 kamer umieszczonych w obrębie stacji.
W fazie końcowej jest też montaż i sprawdzanie systemów BMS (zarządzania obiektem), sygnalizacji pożaru, kontroli dostępu i wykrywania obecności przy krawędzi peronów.
Dyspozytornia stacyjna na stacji Ulrychów ma być gotowa za około miesiąc.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.