YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Kluczowe decyzje inwestora kształtują rynek
Koniec roku sprzyja podsumowaniom, zwłaszcza w branży budowlanej. Zbliżająca się przerwa zimowa to dobry czas na konstruktywną refleksję i weryfikację planów na przyszłość. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Polska liderem inwestycji kolejowych w UE

- W ciągu kolejnych 10-12 lat na inwestycje - także ze środków unijnych - przeznaczymy 100 miliardów zł, a uwzględniając Centralny Port Komunikacyjny, ta kwota będzie jeszcze większa – zapowiedział premier, otwierając I Kongres Rozwoju Kolei.



   
Dzięki funduszom unijnym przez Polskę przechodzi obecnie największy front robót kolejowych w całej Europie.

Premier przypomniał też, że przez pierwsze trzy lata rządów zmodernizowano aż 2,5 tysięcy kilometrów torów kolejowych.

Pod koniec PRL-u PKP obsługiwały około 30 tysięcy kilometrów linii kolejowych. Obecnie PKP PLK zarządza siecią, liczącą niespełna 19 tysięcy kilometrów.

- Od kilku lat prowadzimy intensywne prace zmierzające do tego, żeby odbudować infrastrukturę kolejową w naszym kraju –
podkreśliła wiceminister inwestycji i rozwoju Małgorzata Zielińska podczas panelu „Odbudowanie potencjału ekonomicznego polskiej kolei”.

Służyły temu m.in. środki zarówno poprzedniej unijnej perspektywy finansowej, jak i obecnej, obejmującej lata 2014-2020. W aktualnie realizowanym Programie Infrastruktura i Środowisko na projekty kolejowe przeznaczono ponad 5 miliardów euro. Polska zakontraktowała już 80 proc. z tych środków. Do dyspozycji mieliśmy jeszcze instrument Łącząc Europę, z budżetem na poziomie blisko 4 miliardów euro, który wykorzystaliśmy już w całości. W przyszłym budżecie unijnym inwestycje kolejowe, uznawane za proekologiczne, również mają stanowić jeden z priorytetów.

Aktualnie realizujemy największy infrastrukturalny program kolejowy w całej Europie. Jego największym beneficjentem jest spółka PKP PLK, ale nie tylko ona z niego korzysta.

- Infrastruktura kolejowa jest jednak nadal niedoskonała. Znajduje się w niej dużo wąskich gardeł i brakujących elementów –
przyznaje Małgorzata Zielińska.

Realizowane obecnie unijne projekty kolejowe mają na celu poprawę infrastruktury i bezpieczeństwa, ale także poprawę jakości taboru kolejowego czy też stanu i wizerunku dworców kolejowych.

Wiceminister Zielińska zwróciła również uwagę, że wszystkie inwestycje podnoszące jakość infrastruktury kolejowej przede wszystkim powinny służyć skróceniu czasu przejazdu.

- To jest najbardziej konkurencyjny element i zarazem wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć –
przyznała.

Teraz w krajach Trójmorza transport towarów koleją trwa średnio dwa razy dłużej niż w krajach Europy Zachodniej. Drugim wyzwaniem, jakie stoi przed Polską, będzie stworzenie takiej sieci szlaków kolejowych, która połączyłaby metropolie krajów Trójmorza. Dopiero w oparciu o nią mógłby na tym obszarze powstać naprawdę konkurencyjny rynek towarów i usług.

Tekst i zdjęcie: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju





Reklamy
PAM Soletanche Aarsleff DCS MPWiK Kraków Geobrugg Keller Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję