YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Polska liderem inwestycji kolejowych w UE

- W ciągu kolejnych 10-12 lat na inwestycje - także ze środków unijnych - przeznaczymy 100 miliardów zł, a uwzględniając Centralny Port Komunikacyjny, ta kwota będzie jeszcze większa – zapowiedział premier, otwierając I Kongres Rozwoju Kolei.



   
Dzięki funduszom unijnym przez Polskę przechodzi obecnie największy front robót kolejowych w całej Europie.

Premier przypomniał też, że przez pierwsze trzy lata rządów zmodernizowano aż 2,5 tysięcy kilometrów torów kolejowych.

Pod koniec PRL-u PKP obsługiwały około 30 tysięcy kilometrów linii kolejowych. Obecnie PKP PLK zarządza siecią, liczącą niespełna 19 tysięcy kilometrów.

- Od kilku lat prowadzimy intensywne prace zmierzające do tego, żeby odbudować infrastrukturę kolejową w naszym kraju –
podkreśliła wiceminister inwestycji i rozwoju Małgorzata Zielińska podczas panelu „Odbudowanie potencjału ekonomicznego polskiej kolei”.

Służyły temu m.in. środki zarówno poprzedniej unijnej perspektywy finansowej, jak i obecnej, obejmującej lata 2014-2020. W aktualnie realizowanym Programie Infrastruktura i Środowisko na projekty kolejowe przeznaczono ponad 5 miliardów euro. Polska zakontraktowała już 80 proc. z tych środków. Do dyspozycji mieliśmy jeszcze instrument Łącząc Europę, z budżetem na poziomie blisko 4 miliardów euro, który wykorzystaliśmy już w całości. W przyszłym budżecie unijnym inwestycje kolejowe, uznawane za proekologiczne, również mają stanowić jeden z priorytetów.

Aktualnie realizujemy największy infrastrukturalny program kolejowy w całej Europie. Jego największym beneficjentem jest spółka PKP PLK, ale nie tylko ona z niego korzysta.

- Infrastruktura kolejowa jest jednak nadal niedoskonała. Znajduje się w niej dużo wąskich gardeł i brakujących elementów –
przyznaje Małgorzata Zielińska.

Realizowane obecnie unijne projekty kolejowe mają na celu poprawę infrastruktury i bezpieczeństwa, ale także poprawę jakości taboru kolejowego czy też stanu i wizerunku dworców kolejowych.

Wiceminister Zielińska zwróciła również uwagę, że wszystkie inwestycje podnoszące jakość infrastruktury kolejowej przede wszystkim powinny służyć skróceniu czasu przejazdu.

- To jest najbardziej konkurencyjny element i zarazem wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć –
przyznała.

Teraz w krajach Trójmorza transport towarów koleją trwa średnio dwa razy dłużej niż w krajach Europy Zachodniej. Drugim wyzwaniem, jakie stoi przed Polską, będzie stworzenie takiej sieci szlaków kolejowych, która połączyłaby metropolie krajów Trójmorza. Dopiero w oparciu o nią mógłby na tym obszarze powstać naprawdę konkurencyjny rynek towarów i usług.

Tekst i zdjęcie: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju





Reklamy
DCS Basf Llloyd Acoustics Soletanche PAM MPWiK Kraków Uponor Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję