YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Moris Polska rozbuduje i zmodernizuje szpital w Pruszkowie
Pruszkowski Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej będzie rozbudowany i zmodernizowany przez generalnego wykonawcę tych zadań, jakim właśnie została stołeczna firma Moris Polska. [...]

20 lat Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Raport „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2019”
Według raportu „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2019” przygotowanego na zlecenie Koalicji Bezpieczni w Pracy wśród pracowników biurowych i fizyczno-umysłowych, 29 proc. odczuwa stres w miejscu pracy od czasu do czasu, 42. proc. często, a 14 proc. praktycznie cały czas. Ma to negatywny wpływ nie tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale również zwiększa ryzyko wypadków.[...]


Konsorcjum Strabagu oddało do użytku drogę S6 Ustronie Morskie – Koszalin
7 października 2019 r. w obecności Mateusza Morawieckiego, Prezesa Rady Ministrów i Wojciecha Trojanowskiego, Członka Zarządu STRABAG odbyło się uroczyste otwarcie wybudowanego przez konsorcjum spółek grupy STRABAG w Polsce fragmentu drogi ekspresowej S6 Ustronie Morskie – Koszalin o łącznej długości 24 km.[...]



Półmetek prac na linii 146

Prace na linii kolejowej nr 146 od Częstochowy do Węglówki na półmetku. Inwestycja PLK za ponad 200 mln zł, współfinansowana ze środków UE, umożliwia szybszą jazdę pociągów i podnosi poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.



Linia kolejowa nr 146, fot. PKP PLKPo zakończeniu inwestycji „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice” zwiększą się możliwości przewozów towarowych koleją. Lepsze parametry linii, krótsza o ok. kwadrans jazda pociągów towarowych z prędkością 100 km/h, pozwolą lepiej wykorzystać trasę. Będzie szybszy i sprawniejszy przewóz większej ilości ładunków.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wpłynie na wzrost efektywności transportu kolejowego, jako konkurencji dla innych środków transportu, stworzy impuls do rozwoju gospodarki w regionie, m.in. na pograniczu województw łódzkiego i śląskiego.

Prace na linii Chorzew Siemkowice – Wyczerpy (Częstochowa) są na drugim etapie: Brzeźnica – Chorzew Siemkowice. Na 24 km odcinku wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Montowane rozjazdy mają ogrzewanie, co zapewni sprawne przejazdy pociągów w zimie. Lepsze warunki dla przewozu ładunków zapewnią przebudowywane 23 obiekty inżynieryjne, m.in. 3 mosty i wiadukt. Modernizacja urządzeń sterowania oraz 20 przejazdów zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Zakończono już pierwszy etap prac na odcinku Wyczerpy (Częstochowa) – Brzeźnica. Na 24 km trasie są nowe tory i wymieniona sieć trakcyjna. Dobre warunki przewozu ma zapewniać wzmocnione podtorze i system odwodnienia. Zlikwidowano ograniczenia prędkości nawet do 40 km/h i zapewniono przejazd pociągów 100 km/h. Kierowcy korzystają z 18 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Stalowy, 66-metrowy most na Warcie w Ważnych Młynach jest już po remoncie. Podobne prace objęły 21 obiektów inżynieryjnych m.in.: 3 wiadukty, 2 mosty.

Zakończenie projektu planowane jest w marcu 2020 roku. Linia łącząca Częstochowę Wyczerpy i Chorzew Siemkowice (na przeważającej długości jednotorowa) znajduje się na terenie dwóch województw: śląskiego i łódzkiego. Stanowi połączenie między Częstochową a tzw. Magistralą Węglową, linią nr 131, ze Śląska do portów.

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęła się w sierpniu 2017 roku. Obejmuje blisko 50 km trasę. W zakresie jest wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej, oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym modernizowane są przejazdy. Remontowane i przebudowywane są 44 obiekty inżynieryjne.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice” ma wartość – 264,7 mln zł brutto. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – 178,6 mln zł brutto.


Tekst i zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
MPWiK Kraków DCS Soletanche Aarsleff Geobrugg PAM Uponor Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję