YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Kolejny przetarg na 2 części RPW KSZR
GDDKiA ogłosiła przetarg na Regionalne Projekty Wdrożeniowe – Krajowy System Zarządzania Ruchem drogowym na sieci TEN-T etap 1 dotyczące dwóch części: w obszarze dróg krajowych nr A1, A2 zarządzanych przez Oddział GDDKiA w Łodzi oraz nr A4 i A8 zarządzanych przez Oddziały GDDKiA we Wrocławiu i Opolu. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


Inwestycje kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaplanowały w 2019 r. prace na 168 mostach w całym kraju. W budowie są m.in. nowe przeprawy przez Wisłę w Krakowie, przez Bug na trasie Rail Baltica i przez Pilicę w Warce – na linii z Warszawy do Radomia. Po przebudowanych mostach pociągi pojadą szybciej, będzie możliwość bezpiecznego przejazdu większej liczby składów. [...]


Wykorzystanie bloczków drobnowymiarowych do budowy infrastruktury drogowej dla krakowskiego Centrum Serenada
W 2015 r. zapadła decyzja o budowie nowego centrum handlowego w Krakowie – Serenady – w obrębie dzielnicy Mistrzejowice, przy al. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 41. Powierzchnia użytkowa tego trójkondygnacyjnego sklepu wynosi ok. 42 tys. m2.[...]



Półmetek prac na linii 146

Prace na linii kolejowej nr 146 od Częstochowy do Węglówki na półmetku. Inwestycja PLK za ponad 200 mln zł, współfinansowana ze środków UE, umożliwia szybszą jazdę pociągów i podnosi poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.



Linia kolejowa nr 146, fot. PKP PLKPo zakończeniu inwestycji „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice” zwiększą się możliwości przewozów towarowych koleją. Lepsze parametry linii, krótsza o ok. kwadrans jazda pociągów towarowych z prędkością 100 km/h, pozwolą lepiej wykorzystać trasę. Będzie szybszy i sprawniejszy przewóz większej ilości ładunków.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wpłynie na wzrost efektywności transportu kolejowego, jako konkurencji dla innych środków transportu, stworzy impuls do rozwoju gospodarki w regionie, m.in. na pograniczu województw łódzkiego i śląskiego.

Prace na linii Chorzew Siemkowice – Wyczerpy (Częstochowa) są na drugim etapie: Brzeźnica – Chorzew Siemkowice. Na 24 km odcinku wymieniane są tory i sieć trakcyjna. Montowane rozjazdy mają ogrzewanie, co zapewni sprawne przejazdy pociągów w zimie. Lepsze warunki dla przewozu ładunków zapewnią przebudowywane 23 obiekty inżynieryjne, m.in. 3 mosty i wiadukt. Modernizacja urządzeń sterowania oraz 20 przejazdów zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Zakończono już pierwszy etap prac na odcinku Wyczerpy (Częstochowa) – Brzeźnica. Na 24 km trasie są nowe tory i wymieniona sieć trakcyjna. Dobre warunki przewozu ma zapewniać wzmocnione podtorze i system odwodnienia. Zlikwidowano ograniczenia prędkości nawet do 40 km/h i zapewniono przejazd pociągów 100 km/h. Kierowcy korzystają z 18 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Stalowy, 66-metrowy most na Warcie w Ważnych Młynach jest już po remoncie. Podobne prace objęły 21 obiektów inżynieryjnych m.in.: 3 wiadukty, 2 mosty.

Zakończenie projektu planowane jest w marcu 2020 roku. Linia łącząca Częstochowę Wyczerpy i Chorzew Siemkowice (na przeważającej długości jednotorowa) znajduje się na terenie dwóch województw: śląskiego i łódzkiego. Stanowi połączenie między Częstochową a tzw. Magistralą Węglową, linią nr 131, ze Śląska do portów.

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęła się w sierpniu 2017 roku. Obejmuje blisko 50 km trasę. W zakresie jest wymiana torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej, oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym modernizowane są przejazdy. Remontowane i przebudowywane są 44 obiekty inżynieryjne.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice” ma wartość – 264,7 mln zł brutto. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – 178,6 mln zł brutto.


Tekst i zdjęcie: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Llloyd Acoustics Uponor MPWiK Kraków Basf Geobrugg Soletanche DCS PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję