YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Hiszpanie poprawią infrastrukturę drogową do Korczowej
Wybrano najkorzystniejszą ofertę na realizację zadania polegającego na poprawie warunków i bezpieczeństwa ruchu drogowego na dojazdach do drogowego przejścia granicznego w m. Korczowa wraz z systemem wspomagającym zarządzanie ruchem. [...]

Bariera przeciwodłamkowa Geobrugg zatrzymała blok betonowy ważący 25 t




IX edycja konferencji „Infrastruktura Polska & Budownictwo”, 08.02.2018, Warszawa 2018-02-08
Najważniejsze spotkanie przedstawicieli sektora infrastruktury i budownictwa już w lutym. Kolejna edycja konferencji, organizowana przez Executive Club, odbędzie się 8 lutego 2018 r. w hotelu The Westin w Warszawie. To najbardziej prestiżowe spotkanie liderów infrastruktury o wyjątkowej renomie na rynku, która co roku zrzesza grono reprezentantów największych firm, najwybitniejszych przedstawicieli sektora z Polski i zagranicy. Partnerami tegorocznej edycji są m.in. Dentons, Lafarge, Future Pipe Industries, Strabag, Metro Warszawskie czy Warbud.[...]


ERBUD – potentat na rynku budownictwa kubaturowego
Rozmowa z Walentym Twardym, dyrektorem ds. produkcji firmy Erbud SA.[...]


Rozwój polskiej kolei do 2023 r.
2016 był rokiem przetargów, 2017 – rokiem podpisywania umów, a w roku 2018 będą już prowadzone duże prace budowlane. Wszystko wskazuje na to, że przyszedł w końcu czas na inwestycje na rynku kolejowym. Zdaniem ekspertów, zaangażowanie PKP PLK SA w ich realizację wygląda obiecująco, a zaawansowanie prac przetargowych jest widoczne. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom zaplanowanym na kolei do 2023 r. istnieje realna szansa na osiągnięcie w tym obszarze średniego standardu europejskiego.[...]


Soletanche Polska wykonawcą prac fundamentowych przy ArtN
Grupa Capital Park podpisała z firmą Soletanche Polska umowę na realizację specjalistycznych prac fundamentowych w projekcie rewitalizacji wielofunkcyjnego projektu usługowo-handlowo-biurowo-kulturalnego ArtN. Rewitalizacja dawnej Fabryki Norblina ruszyła w połowie listopada i zakończy się w IV kw. 2020 r. [...]



Podwykonawcy z branży drogowej lepiej chronieni

- Podjęte przez rząd i ministra infrastruktury i budownictwa działania poprawiły sytuację firm podwykonawczych w kontraktach drogowych. Firmy są teraz lepiej chronione przed ryzykami, a ryzyka w kontraktach są lepiej rozłożone – powiedział J. Szmit o społecznej akcji „Chcemy uczciwego budownictwa”.



Eksperci z branży budownictwa drogowego, przedstawiciele firm i stowarzyszeń dyskutowali podczas konferencji „Zatory płatnicze zmorą budownictwa”, która odbyła się 12 września 2017 r. w Warszawie. W dyskusji uczestniczyli m.in. przedstawiciele związków zrzeszających pracodawców i producentów budownictwa. To już czwarta z cyklu konferencji, które Muratorplus.pl organizuje w ramach akcji „Chcemy uczciwego budownictwa”. Wcześniej w ramach akcji dyskutowano m.in. o wyrobach budowlanym i zamówieniach publicznych. Kolejne planowane spotkanie będzie dotyczyć przepisów podatkowych (np. preferencji w podatku VAT dla budownictwa mieszkaniowego i odwrotnego obciążenia w rozliczeniu podatku VAT).

Ochrona budowlanych firm podwykonawczych na kontraktach drogowych


Resort infrastruktury podjął decyzję o konieczności zastosowania przez GDDKiA większej liczby dodatkowych działań na rzecz podwykonawców, o czym wiceminister Jerzy Szmit informował na zwołanej 8 czerwca 2017 r. konferencji prasowej. Działania, które zostały podjęte przez GDDKiA to: stworzenie i opublikowanie na stronie internetowej kontraktu listy zatwierdzonych podwykonawców oraz jej regularne aktualizowanie, spotkania z zatwierdzonymi podwykonawcami, których celem jest wyjaśnianie wszelkich kwestii problemowych mogących pojawić się na kontraktach i regulowanie wszelkich zaległości płatniczych generalnych wykonawców na bieżąco, regularna sprawozdawczość do centrali.

Określono także obowiązki wskazane w umowach przygotowanych przez GDDKiA, zmierzające do zwiększenia przejrzystości procesu inwestycyjnego. Wykonawcy, którzy zamierzają zatrudnić podwykonawców, zobowiązani są do: podania zamawiającemu (GDDKiA) danych kontaktowych podwykonawców; przedłożenia zamawiającemu projektów umów z podwykonawcami. W przypadku rozwiązania lub odstąpienia przez którąkolwiek ze stron od umowy o podwykonawstwo, wykonawca jest zobowiązany do poinformowania o tym zamawiającego i przeprowadzenia inwentaryzacji robót i przedłożenia jej inżynierowi do zatwierdzenia; przedstawiania zamawiającemu oświadczeń o braku zaległości względem podwykonawców, usługodawców i dostawców lub przedstawiania dowodów zapłaty do każdego wniosku o PŚP.

Za nieprzedłożenie do zaakceptowania zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane lub projektu jej zmiany, wykonawcy grożą kary umowne w wysokości 25 tys. zł za każdy taki przypadek.

Umowy zawierane obecnie przez GDDKiA z wykonawcami zawierają katalog postanowień zakazanych w umowach z podwykonawcami, jako skrajnie niekorzystne bądź przerzucające na podwykonawców ryzyka z umowy wykonawczej. Przykładowe klauzule zakazane to takie, które:
- zobowiązują podwykonawców lub dalszych podwykonawców do przejęcia ogółu ryzyk i odpowiedzialności, jakie obciążają wykonawcę zgodnie z kontraktem;
- na mocy których podwykonawca lub dalszy podwykonawca zrzeka się roszczeń od wykonawcy o wypłatę odszkodowania, odsetek lub dodatkowego wynagrodzenia za wykonanie dodatkowych robót lub robót zamiennych;
- rozszerzają katalog kar umownych, które mogą być nałożone na podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę w stosunku do zakresu ustalonego w umowie zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą.

Umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są roboty budowlane zlecane przez GDDKiA, muszą zawierać w szczególności postanowienia dotyczące m.in: wartości wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy wraz z warunkami przewidującymi zmianę wynagrodzenia oraz terminu płatności, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia faktury, rachunku podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej.

Nowe zasady organizowania przetargów sprzyjają eliminowaniu z nich tzw. „firm-teczek”. Obecnie osobiste wykonanie kluczowej części zamówienia obejmuje: roboty nawierzchniowe lub roboty nawierzchniowe i roboty ziemne. Natomiast nowe pozacenowe kryteria oceny ofert obejmują: termin realizacji; personel wykonawcy; właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni; równość podłużną nawierzchni; grunt rodzimy do wykorzystania/wbudowania na placu budowy.

Autor: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa




Reklamy
SSAB DCS Mosty Polskie Strabag AARSLEFF Budimex BASF Amago
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję