YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA wyjaśnia tymczasową i stałą organizację ruchu
Droga jest już gotowa, a ktoś bezmyślnie zostawił na niej znaki ograniczenia prędkości – takie komentarze słyszymy bardzo często przed oficjalnym oddaniem drogi do ruchu po zakończeniu budowy. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XI Konferencja „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, 03.03.2020, Warszawa 2020-03-03
3 marca 2020 r. w hotelu The Westin Warsaw odbędzie XI edycja konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”. Zaproszeni eksperci przybliżą najbardziej aktualne zagadnienia obu branż podczas całodniowej serii debat, podzielonych na tematyczne panele dyskusyjne.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



Podsumowanie roku na podlaskich drogach

Mijający rok był okresem intensywnych prac przy realizacji dróg ekspresowych w woj. podlaskim, głównie drogi S61. W maju została oddana do użytku obwodnica Suwałk, w sierpniu i we wrześniu rozpoczęły się roboty budowlane na 3 kolejnych odcinkach S61 o łącznej długości 51,4 km.



 Zdjęcie: GDDKiA O/Białystok Zdjęcie: GDDKiA O/Białystok
W województwie podlaskim, oprócz wybudowanej już drogi ekspresowej S8 są jeszcze 3 inne „eski” realizowane i przygotowywane przez GDDKiA – S61, S19 i S16.

S61


W realizacji – w formie podpisanych umów z wykonawcami w systemie „Projektuj i buduj” (z dwoma wyjątkami), czy też już fizycznie, w budowie – jest ponad 200-kilometrowa droga ekspresowa S61 (z tego 63 km. w woj. warmińsko – mazurskim).S61 to „kręgosłup” całego międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica od Warszawy do Budziska (granica z Litwą).

Odcinki realizowane przez Oddział GDDKiA w Białymstoku:
- 25,53 km – w użytkowaniu (fragment obw. Augustowa i cała obwodnica Suwałk).
- 57,92 km – fizycznie w budowie (odc.: węzeł Śniadowo – węzeł Łomża Płd., węzeł Kolno – Stawiski, Stawiski – Szczuczyn, II jezdnia obw. Szczuczyna).
- 20,1 km – etap uzyskiwania zezwolenia na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) w ramach kontraktów w systemie „Projektuj & Buduj” (odc.: węzeł Łomża Płd. – węzeł Łomża Zach., węzeł Łomża Zach. – węzeł Kolno).
- 46,56 km (w tym 3 km S8 na połączeniu) – w przededniu podpisania (początek stycznia 2020 r.) ponownych umów w systemie „Projektuj i Buduj” z nowymi wykonawcami (odc. węzeł Podborze – węzeł Śniadowo i Suwałki – Budzisko).

Już wiosną przyszłego roku planowane jest oddanie kierowcom II jezdni obwodnicy Szczuczyna, natomiast realizacja ostatnich odcinków S61 na Podlasiu powinna zakończyć się w III kwartale 2023 r.

S19


Ta droga ekspresowa jest w woj. podlaskim w fazie przygotowań od Kuźnicy (przejście graniczne z Białorusią) – przez Białystok – Bielsk Podlaski – Siemiatycze i dalej na południe aż do Lublina.

Jej podlaska część to około 180 km (licząc najkrótsze warianty) „eski”, plus ponad 20 km planowanych do przebudowy wraz z inwestycją dróg krajowych DK63 i DK66.

Poszczególne zadania - w zależności od odcinka - są na etapie składania wniosku o decyzję środowiskową, procedowania wniosku w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska albo – jak odcinek Białystok Zachód – Ploski, mają wydaną decyzję środowiskową (14 sierpnia bieżącego roku).
 
S16


Ostatnią częścią sieci dróg szybkiego ruchu na Podlasiu jest droga ekspresowa S16 łącząca drogę ekspresową S61 w rejonie Ełku z drogą ekspresową S19 w rejonie Białegostoku. Droga ta jest na wstępnym etapie prac przygotowawczych (we wrześniu odebrane zostało uproszczone Studium Korytarzowe, a obecnie trwa przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Działania na sieci dróg krajowych

Działania białostockiego oddziału GDDKiA nie ograniczają się tylko do dużych inwestycji na ciągach ekspresowych. W kończącym się roku prowadzono 18 zadań obejmujących modernizację sieci dróg krajowych na Podlasiu za przeszło 400 milionów złotych. Część z tych modernizacji będzie jeszcze kontynuowana w przyszłym roku (zadania dwuletnie), jak np. przebudowa około 30 kilometrów DK66 pomiędzy Bielskiem Podlaskim, a Połowcami (granica z Białorusią). W tym roku – zgodnie z planem - oddano do użytku pierwsze zmodernizowane 3,7 kilometra tej drogi: tzw. przejście przez Suchowolce i odcinek Suchowolce – Kleszczele.

Zadania modernizacyjne na sieci dróg krajowych województwa podlaskiego, zakończone w 2019 roku:
- Rozbudowa drogi krajowej nr 61 na odc. przejście przez Rydzewo, dł. 1,5 km, wartość – 17,5 mln zł.
- Rozbudowa drogi krajowej nr 63 na odc. przejście przez Kolno, dł. 2,4 km, wartość – 27,5 mln zł.
- Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odc. przejście przez Downary Plac, dł. 0,73 km, wartość – 7,2 mln zł.
- Przebudowa drogi krajowej nr 66 na odc. Patoki – Brańsk, dł. 1,76 km, wartość – 6,6 mln zł.
- Rozbudowa drogi krajowej nr 66 na odc. przejścia przez Suchowolce, dł. 1,1 km, wartość – 13,2 mln zł.
- Rozbudowa drogi krajowej nr 66 na odc. Suchowolce – Kleszczele, dł. 2,6 km., wartość – 21,8 mln zł.

To w sumie 10,092 km zmodernizowanych dróg krajowych za 93,8 mln zł. Wykonano też około 4,3 km tzw. nakładek (wymiana zewnętrznej warstwy nawierzchni) za ponad 11 mln zł.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Białystok





Reklamy
MPWiK Kraków Amiblue DCS Geobrugg Uponor Warbud Soletanche PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję