YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



Podsumowanie 2018 r. przez katowicki Oddział GDDKiA

Dla katowickiego oddziału GDDKiA w 2018 r. najważniejszymi inwestycjami były: budowa autostrady A1 od granicy z woj. łódzkim do Pyrzowic oraz budowa drogi ekspresowej S1 na południu i w środkowej części woj. śląskiego.



Zdjęcie: GDDKiA O/KatowiceW lipcu  2018 r. podpisano umowę na projekt i budowę północnego odcinka autostrady o długości 16,9 km. Realizacja czterech pozostałych fragmentów A1 jest już na finiszu i dobiegnie końca w II połowie 2019 r.

Dla odcinka F: węzeł „Rząsawa” (z węzłem) – węzeł „Blachownia” (z węzłem) zaawansowanie robót wyniosło 48,84%, w tym: drogowych 33,09%, mostowych 71,14%, branżowych 43,34%.
W 2018 roku oddano do użytkowania prawą jezdnię autostrady A1 na obiekcie WA-352 na budowanym węźle „Rząsawa”, celem otwarcia frontów Robót dla kontynuacji prac przy budowie lewej jezdni i obiektu WA-352 na węźle „Rząsawa”.

Dla odcinka G: węzeł „Blachownia” (bez węzła) – węzeł „Zawodzie” (z węzłem) zaawansowanie robót wyniosło 88,29%, w tym: drogowych 88,58%, mostowych 95,25%, branżowych 74,20%.
W 2018 roku oddano do użytkowania wiadukt drogowy WD 378 w Konopiskach w ciągu drogi powiatowej nad budowaną autostradą A1.

Dla odcinka H: węzeł „Zawodzie” (bez węzła) – węzeł „Woźniki” (z węzłem) zaawansowanie robót wyniosło 82,75%, w tym: drogowych 78,00%, mostowych 80,00%, branżowych 68,20%.
Do tej pory oddano już do użytkowania drogę lokalną DL01 – ulicy Wąsosz z wiaduktem drogowym nr 383 w miejscowości Wąsosz w Gminie Konopiska. W najbliższym czasie planowane jest również oddanie do użytkowania fragmentu drogi łącznikowej węzła autostradowego „Woźniki” wraz z rondem, w ciągu budowanej obwodnicy Woźnik DW nr 789.

Dla odcinka I: węzeł „Woźniki” (bez węzła) – węzeł „Pyrzowice” (bez węzła) zaawansowanie robót wyniosło 87,57%, w tym: drogowych 89,01%, mostowych 81,25%, branżowych 71,98%.
Do tej pory oddano już do użytkowania wiadukt drogowy nr 400 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 789 w Woźnikach oraz wiadukt drogowy nr 409 w ciągu drogi powiatowej DP 3203S - ul. Nowodworcowej w Ożarowicach.

W przypadku drogi ekspresowej S1 w listopadzie została podpisana umowa na projekt i budowę drugiej jezdni odcinka Pyrzowice – Podwarpie. Czas realizacji to 20 miesięcy, czyli do kwietnia 2021 roku.

W przygotowaniu:

Aktualnie trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S1 na odcinku Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki). Podpisanie umowy z wykonawcą na budowę fragmentu od Przybędzy do Milówki, zostało zaplanowano w I kwartale przyszłego roku.

W grudniu 2018 r głoszono przetargi na budowę obwodnic Poręby i Zawiercia w ciągu drogi krajowej nr 78. Inwestycję podzielona została na dwa zadania: Pierwsze, Siewierz – Poręba – Zawiercie (Kromołów), będzie mieć 16,7 km długości. W ramach tego fragmentu powstać mają m.in. dwa węzły: „Kuźnica” i „Kromołów” oraz siedem wiaduktów i cztery mosty. Drugie zadanie, w Zawierciu (Kromołów – Żerkowice), będzie mieć 7,6 km długości, a na trasie powstaną m.in. cztery wiadukty.

Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „Projektuj i Buduj” w latach 2019-2023.

Zaawansowane są również prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bielsko-Biała. Pod koniec roku zakończono opracowywanie koncepcji programowej. Ogłoszenie postępowania na wybór Wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje drogę planowane jest w I kwartale 2019 r. Dla odcinka S1 pomiędzy Podwarpiem a Dąbrową Górniczą złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Trwa opracowywanie dokumentacji - Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz materiałów do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi S11 w woj. śląskim”. Dokumentacja zostanie wykonana w 14 miesięcy. Realizacja w formule „Projektuj i Buduj” przewidywana jest na lata 2023-2026.

Działania na istniejące sieci drogowej

Zadania z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego


W ubiegłym roku do najważniejszych zadań, które udało się zrealizować należą:
- budowa 4 sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych na drodze krajowej nr 91 w Rędzinach,
- budowa 2 sygnalizacji ostrzegawczych - w postaci znaku D-6 na wysięgniku z żółtym światłem pulsacyjnym wraz z podświetleniem przejścia dla pieszych na DK91 w Kłomnicach,
- budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu DK91 z ul. Mstowską/Dworcową w miejscowości Rudniki,
- budowa sygnalizacji świetlnej wraz z korektą geometrii skrzyżowania oraz budową fragmentu chodnika na DK78 w Nieborowicach - w ramach PBDK - PLMN.

Inwestycje infrastrukturalne, takie jak budowa sygnalizacji świetlne na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych czy sygnalizacji świetlne ostrzegawczych na przejściach, wraz z ich podświetleniem, niewątpliwie przyczynią się na zwiększenie bezpieczeństwa ich użytkowników - w szczególności tych niechronionych - pieszych. Te inwestycje przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego między innymi poprzez wyeliminowanie kolizji i wypadków drogowych w obszarze oddziaływania skrzyżowań i przejść dla pieszych.

Prace na istniejącej sieci drogowej:

Minionym rok to także prace remontowe i przebudowy. Udało się wykonać większe remonty nawierzchni na drogach:
- DK91 na odcinkach Chorzenice – Rudniki o długości 1,900 km i Lipicze – Kłomnice o długości 1,810,
- DK45 w miejscowości Bieńkowice o długości 2,000 km,
- DK78 w Tarnowskich Górach o długości 4,03 km,
- DK 46 w Lisowicach o długości 1,000 km oraz na odcinku Gwoździany – Pawonków (m. Skrzydłowice) o długości 1,000 km,
- DK1 w Pszczynie o długości 0,606 km,
- S1 w Kamesznicy o długości 0,945 km,
- DK46 w Lisowicach o długości 1,276 km.

Wykonaliśmy również ponad 35,5 km drobnych remontów nawierzchni.

Przebudowaliśmy również wiadukt drogowy w ciągu drogi krajowej nr 46 nad linią kolejową CMK w Nakle.

Budowa zabezpieczeń przeciwhałasowych:
- Na odcinku DK1 Piasek – Pszczyna wybudowano ekrany akustyczne o łącznej długości 3 030 mb i wysokości od 4,5 do 6,0 m,
- Na DK81 w Orzeszu-Zawiści wybudowano ekrany akustyczne o łącznej długości 610 mb i wysokości 5,5 m. W ramach budowy ekranów wybudowany został również odcinek drogi serwisowej o długości 660 m.
- Na ul. Beskidzkiej w Mikołowie w ciągu DK44 - na miesiąc przed terminem umownym, zakończono budowę ekranów akustycznych o łącznej długości 684 mb i wysokości od 3,5 do 6,0 m.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Katowice





Reklamy
Soletanche MPWiK Kraków DCS PAM Keller Uponor Aarsleff Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję