Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Podpisano umowy na budowę dwóch odcinków S19

15 października 2021 r. GDDKiA podpisała umowy na projekt i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 na Podlasiu: Bielsk Podlaski – Boćki oraz Malewice – Chlebczyn.



  Grafika: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
To kolejne 37 kilometrów Via Carpatii, międzynarodowego korytarza transportowego łączącego państwa bałtyckie, poprzez Białystok, Lublin i Rzeszów, z południem Europy.

- Krok  po  kroku przybliżamy się do realizacji całej S19, której znakomita większość  będzie stanowiła międzynarodowy szlak Via  Carpatia. W tym roku zawarliśmy już dziesięć umów z  wykonawcami tej trasy. Trwają  przetargi na  sześć odcinków, a na kolejny ogłosimy jeszcze w tym roku – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego  Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. -  Cała S19 będzie  miała  długość  ponad 560  km.  Przygotowujemy dokumentację dla ostatnich ponad 60 km  w woj. mazowieckim i podkarpackim.

Po podpisaniu wyżej wymienionych umów do fazy realizacji przeszło  w tym roku już  40  zadań o łącznej długości blisko  około 515  km i wartości ponad  15,5  mld zł.

Budowa w latach 2023-2025

Odcinki, które wchodzą do realizacji w systemie „Projektuj i buduj”,  mają odpowiednio 12,2 km (Bielsk Podlaski – Boćki) oraz 25  km (Malewice – Chlebczyn). Tym samym, w woj. podlaskim i częściowo  mazowieckim,  w  realizacji  jest  118  km szlaku Via  Carpatia. 
 
Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla obu tych części S19 planowane jest na II kwartał 2023 r. Zakończenie prac i oddanie odcinków do użytku przewidziane jest  w  II kwartale 2025 r. 

Poza szlakiem Via Carpatia powstaje jeszcze 15,8 km dwujezdniowej drogi od Kuźnicy (granica z Białorusią) do Sokółki. Początkowe 5,25 km w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a dalsze 10,5 km w standardzie drogi ekspresowej S19.  

S19 Bielsk Podlaski – Boćki


Ponad 12-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej wybuduje firma STRABAG za  ok.  309,3 mln zł.  Wykonawca ten został wyłoniony  14 września br. Stało się to  po długiej, przeszło 8-miesięcznej procedurze  przetargowej, podczas której trzykrotnie dokonywano  wyboru najkorzystniejszej oferty. Po drugim odwołaniu zakończonym  wyrokiem Krajowej  Izby Odwoławczej (KIO),  ostatecznie GDDKiA wybrała  ofertę  właśnie spółki STRABAG.

Ten fragment S19 będzie przystosowany do ciężkiego ruchu (nacisk 11,5  t/oś). Rodzaj nawierzchni (betonowa czy bitumiczna) wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.  Na odcinku zlokalizowano  jeden  węzeł – Boćki. 

Powstanie też pięć wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt oraz sześć przepustów ekologicznych (dla małych zwierząt i płazów).

S19 Malewice – Chlebczyn


To  najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości  Chlebczyn i Sarnaki. Będzie miał  25,1  kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta oraz przekroczy dolinę Bugu estakadą o długości 658 metrów.

Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Na odcinku o długości 25,1  km przewidziano budowę 22 obiektów inżynierskich, w tym 11 przejść dla zwierząt. Cztery przejścia dla zwierząt dużych zaprojektowane zostaną nad drogą ekspresową. Przy tym odcinku trasy S19 zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP Leszczki Wchód i MOP Leszczki Zachód.  Odcinek S19  Malewice – Chlebczyn  za kwotę  ok.  665,2 mln zł  wybuduje turecka firma  Kolin  İnşaat  Turizm  Sanayi  ve  Ticaret. 

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
 




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Geobrugg SG Pam Keller Porr Soletanche Optem
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję