Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Podpisano umowę na projekt i budowę S19 Ploski – Hoćki

29 stycznia br. GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 pomiędzy miejscowościami Ploski (nad Narwią) i Haćki (koło Bielska Podlaskiego). Inwestycja zostanie zrealizowana w 2024 r.



 
- Mieszkańcy Podlasia, podobnie jak ci z innych regionów kraju, zasługują na nowoczesną i bezpieczna infrastrukturę drogową. Podpisaliśmy dziś umowę na kolejne zadanie, w ramach którego wybudowana będzie nowa droga ekspresowa na południe od Białegostoku. Trwają też postępowania przetargowe na realizację odcinków S19, które stanowić będą część międzynarodowej trasy Via Baltica. Dla Polski Wschodniej droga ta stanie się kręgosłupem komunikacyjnym, przyczyniającym się do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i rozwoju gospodarczego – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.


- Podpisana dziś umowa to  kolejny  krok  do  zrealizowania  szlaku  Via  Carpatia  na terenie Polski.  To już czwarta umowa na realizację drogi ekspresowej  S19 w woj. podlaskim.  W zeszłym roku ogłosiliśmy  przetargi na 10 odcinków  tej drogi  na Podlasiu, a to oznacza, że  w  pierwszym półroczu 2021  roku  podpiszemy  kolejne umowy –
powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Co będzie budował wykonawca?


Ten niespełna 9-kilometrowy fragment „eski”  wybuduje konsorcjum  firm  Unibep,  Budrex  i Value Engineering  za ok. 305,4 mln zł.

Odcinek Ploski – Haćki  będzie  kolejnym, który przechodzi do fazy realizacji.  Przypomnijmy, że  od końca ubiegłego roku,  na  północ od miejscowości Ploski w realizacji są  już  trzy  odcinki  S19:  Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno – Białystok Południe oraz Białystok Południe – Ploski. Razem  to  blisko  46  km  drogi ekspresowej  i 13,68 km  nowego przebiegu drogi krajowej nr 65 w klasie GP  (ruchu głównego przyspieszonego).

Budowa w latach 2022-2024


Zadanie realizowane jest w systemie „Projektuj i buduj”.  To oznacza,  że  wykonawca  musi  teraz przygotować  dokumentację projektową  do wniosku o  decyzję  o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej  (ZRID).  Zgodnie z podpisanym kontraktem  powinien  go złożyć pod koniec  2021  r. Uzyskanie  decyzji  ZRID  przewidziane jest  w połowie  2022 r.,  co pozwoli rozpocząć prace budowlane  zaplanowane  na  lata  2022-2024.

Mała rzeka, spory most 


Fragment S19 Ploski – Haćki będzie miał ok. 8,9 kilometra długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, a rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Odcinek  wybudowany zostanie  równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego dziewięć będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcję będzie pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.

Tekst i grafika: GDDKiA




Reklamy
SG Pam Geobrugg Optem Porr GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Keller Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję