


























Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Podpisano umowę na projekt i budowę S19 Ploski – Hoćki
29 stycznia br. GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 pomiędzy miejscowościami Ploski (nad Narwią) i Haćki (koło Bielska Podlaskiego). Inwestycja zostanie zrealizowana w 2024 r.


- Mieszkańcy Podlasia, podobnie jak ci z innych regionów kraju, zasługują na nowoczesną i bezpieczna infrastrukturę drogową. Podpisaliśmy dziś umowę na kolejne zadanie, w ramach którego wybudowana będzie nowa droga ekspresowa na południe od Białegostoku. Trwają też postępowania przetargowe na realizację odcinków S19, które stanowić będą część międzynarodowej trasy Via Baltica. Dla Polski Wschodniej droga ta stanie się kręgosłupem komunikacyjnym, przyczyniającym się do likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i rozwoju gospodarczego – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
- Podpisana dziś umowa to kolejny krok do zrealizowania szlaku Via Carpatia na terenie Polski. To już czwarta umowa na realizację drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim. W zeszłym roku ogłosiliśmy przetargi na 10 odcinków tej drogi na Podlasiu, a to oznacza, że w pierwszym półroczu 2021 roku podpiszemy kolejne umowy – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Co będzie budował wykonawca?
Ten niespełna 9-kilometrowy fragment „eski” wybuduje konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering za ok. 305,4 mln zł.
Odcinek Ploski – Haćki będzie kolejnym, który przechodzi do fazy realizacji. Przypomnijmy, że od końca ubiegłego roku, na północ od miejscowości Ploski w realizacji są już trzy odcinki S19: Białystok Zachód – Księżyno, Księżyno – Białystok Południe oraz Białystok Południe – Ploski. Razem to blisko 46 km drogi ekspresowej i 13,68 km nowego przebiegu drogi krajowej nr 65 w klasie GP (ruchu głównego przyspieszonego).
Budowa w latach 2022-2024
Zadanie realizowane jest w systemie „Projektuj i buduj”. To oznacza, że wykonawca musi teraz przygotować dokumentację projektową do wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zgodnie z podpisanym kontraktem powinien go złożyć pod koniec 2021 r. Uzyskanie decyzji ZRID przewidziane jest w połowie 2022 r., co pozwoli rozpocząć prace budowlane zaplanowane na lata 2022-2024.
Mała rzeka, spory most
Fragment S19 Ploski – Haćki będzie miał ok. 8,9 kilometra długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda, a rodzaj nawierzchni wybierze wykonawca. Odcinek wybudowany zostanie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. Powstaną na nim dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (para) - Haćki Wschód i Haćki Zachód. Wybudowanych zostanie 13 obiektów inżynierskich, z czego dziewięć będzie pełniło funkcję przejść dla zwierząt. Taką też funkcję będzie pełnił prawie 215-metrowy most na rzeczką Orlanka i jej terenami zalewowymi.
Tekst i grafika: GDDKiA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.