Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Podpisano umowę na budowę nowej zajezdni w Warszawie

Spółka Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na budowę nowej zajezdni tramwajowej Annopol. Nowa zajezdnia na Annopolu zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów i nocować będzie w niej ponad 150 tramwajów.



  Wizualizacja: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl
Znajdą tu swoje miejsce nowe, niskopodłogowe tramwaje dla Warszawy. W zajezdni będą stanowiska do badania stanu technicznego wagonów, a także lakiernia, myjnie czy tokarka służąca do regeneracji kół w tramwajach. Załoga w nowej zajezdni zajmie się też codziennymi czynnościami – sprzątaniem czy przeglądam wagonów. Długość wszystkich torów w zajezdni, po których będą się poruszać serwisowane tramwaje wyniesie ponad 14 km.

Ta zajezdnia będzie inteligentna

Zajezdnia na Annopolu będzie wyposażona w system informatyczny, który pozwoli na automatyzację   wielu czynności wykonywanych dotychczas ręcznie przez pracowników. System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje i na który ma wjechać. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie bez udziału motorniczych. Do systemu podłączona będzie także myjnia i stanowiska diagnostyczne. Pracownicy zajmujący się serwisowaniem tramwajów w nowej zajezdni będą używali tabletów i smartfonów, które będą przekazywały dane do centralnego systemu. Automatyka w zajezdni pozwoli oszczędzić czas. Na przykład – ręczne przekładanie zwrotnic w zajezdni tej wielkości mogłoby zająć każdego dnia blisko 7 godzin pracy. Szacowane oszczędności wynikające ze zautomatyzowania zajezdni w ciągu 10 lat wyniosą około 10 mln złotych. Jest to zbliżone do kosztu zakupu i instalacji całego systemu.

Jak ulżyć matce naturze i mieszkańcom?


Zajezdnia Annopol jako pierwsza w Polsce zasilana będzie w tak dużym stopniu z przyjaznych środowisku, odnawialnych źródeł energii. Będą pompy ciepła i ogniwa słoneczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

Koszty, terminy


Budowa od momentu podpisania umowy będzie trwała 26 miesięcy. Wykonawcą będzie konsorcjum w składzie: ZUE (Lider) oraz Yörük Yapı Inşaat A.Ş. Wartość netto umowy: 532,6 mln zł. Budowa jest współfinansowana z środków UE. Pełna nazwa projektu to: „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”. Dofinansowanie z UE wynosi ok. 555 mln zł. W ramach tego projektu zaplanowana jest budowa trasy tramwajowej do Wilanowa (z priorytetem dla tramwajów oraz tablicami systemu informacji pasażerskiej), budowa zajezdni Annopol oraz zakup 50 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych. Koszty kwalifikowalne zadania: 234  mln 512 tys. zł. Dofinansowanie ze środków UE: 133  mln 669 tys. zł.


Liczby


Powierzchnia zajmowana przez rośliny wyniesie ok. 24 tys. m2  czyli ok. 20% terenu zajezdni. Będzie to m.in. roślinność na budynkach, roślinność na ekranach akustycznych i zielone torowiska. Z kolei zbiorniki wody szarej będą zawierać 1  200  m³  –  deszczówka będzie wykorzystywana do celów gospodarczych – spłukiwanie toalet, mycie pojazdów oraz podlewanie zieleni. Woda opadowe  z dachów budynków trafi  do  3  podziemnych zbiorników. Na terenie zajezdni będzie 14 budynków. Będą trzy miejsca przeznaczone dla tramwajów:
- hala remontowa  –  w  tej części zlokalizowanych będzie  7  torów na których przewidziano  11  stanowisk obsługowych dla tramwajów,
- hala obsługi technicznej  –  w tej części zlokalizowanych będzie  9  torów na których przewidziano 18 stanowisk obsługowych,
- hala postojowa  – dla tramwajów, która stanowi miejsce postoju dla maksymalnie 152 składów tramwajowych przy ich maksymalnej długości 33  m.

Źródło: tekst Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., www.tw.waw.pl




Reklamy
GEO-Instruments Geobrugg Keller Soletanche Porr SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję