Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Pociągi pojadą znów z Wrocławia do Świdnicy

W czerwcu, po ponad 20 latach pasażerowie pojadą pociągiem z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. Mieszkańcy Dolnego Śląska zyskają dodatkowy dostęp do kolei. Wartość inwestycji PLK to 217 mln zł.



  Zdjęcie: P. Mieszkowski, A. Lewandowski, www.plk-sa.pl
Między Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Przewidywany czas przejazdu na trasie Wrocław Główny – Sobótka – Świdnica wyniesie około godziny – w zależności od liczby zatrzymań.

- Prace na linii kolejowej nr 285 były od wielu lat oczekiwane przez mieszkańców Dolnego Śląska. Cieszę się, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skutecznie realizują kolejną inwestycję, która ma na celu eliminowanie zjawiska wykluczenia komunikacyjnego. Jako samorząd województwa jesteśmy przygotowani na uruchomienie już od czerwca regionalnych połączeń kolejowych z użyciem naszych najnowocześniejszych pociągów, które bezpośrednio skomunikują Świdnicę z Wrocławiem przez Sobótkę –
powiedział Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

- Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków budżetowych oraz ze wsparciem środków unijnych, jak projekt na trasie Wrocław – Sobótka – Świdnica, realnie zwiększają dla mieszkańców Dolnego Śląska oraz w Polsce możliwości kolei, jako środka komunikacji efektywnej i ekologicznej. W ostatnich latach dzięki wykonanym pracom zapewniliśmy możliwości sprawnych podróży i przewozu towarów na trasie Legnica – Rudna Gwizdanów, Wrocław Psie Pole – Jelcz Laskowice oraz Węgliniec – Zgorzelec –
powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na linii kolejowej Wrocław – Sobótka – Świdnica przystanki zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zamontowane zostało oświetlenie oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Na peronach są wiaty i ławki. W sąsiedztwie przystanków zamontowano stojaki na rowery.

Na trasie przygotowano nowy tor mosty i wiadukty. Od Sobótki Zachodniej do Świdnicy już od 2020 r. po nowych torach prowadzony jest ruch towarowy. Ważnym obszarem prac było przygotowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Prace objęły modernizację ponad 50 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie skrzyżowania są odpowiednio zabezpieczone. W lokalizacjach, które tego wymagały, ustawiono sygnalizatory, rogatki i monitoring. Roboty z branży automatyki i energetyki zapewnią właściwą pracę systemu sterowania ruchem pociągów.

Dodatkowe możliwości kolei – szerszy zakres prac


Plany rozwoju kolei – budowy drugiego toru na odcinku Wrocław – Kobierzyce oraz reaktywacji linii z Kobierzyc w kierunku Łagiewnik Dzierżoniowskich i Piławy Górnej (nr 310) wymagały rozszerzenia zakresu prac. Na stacji w Kobierzycach układ torów został gruntowanie przeprojektowany i jest przebudowany. Jest dwukrawędziowy peron i nowa mijanka, która zapewni możliwość obsługi większej liczby połączeń.

Połączenie (linia nr 285) z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy liczy ok. 60 km. Zapewni przejazd pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością nawet do 120 km/godz.

Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych


Na trasie Wrocław – Sobótka – Świdnica jest ponad 50 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie są odpowiednio zabezpieczone. Zgodnie z wymogami są ustawione znaki drogowe, a w miejscach które tego wymagają jest sygnalizacja świetlna oraz rogatki. Zachowując zasady ruchu drogowego bezpiecznie przejdziemy lub przejedziemy przez tory.

Polskie Linie Kolejowe kierują apel o ostrożność na przejazdach-kolejowo drogowych do gmin i parafii, położonych wzdłuż linii kolejowej Wrocław – Sobótka – Świdnica. Do mieszkańców trafią również ulotki zwracające uwagę na bezpieczne zachowanie. Na przejazdach prowadzone są akcje przypominające o bezpieczeństwie.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Keller GEO-Instruments Geobrugg Porr SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję