REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Pociągi FLIRT przejechały ponad 20 mln km

W grudniu 2018 r. zakończył się okres 3-letniej gwarancji 20 pociągów FLIRT należących do PKP Intercity. Przez ten okres pociągi FLIRT przejechały łącznie 20 mln km. W tym czasie składami podróżowało ponad 11,2 mln pasażerów.

Pociąg FLIRT, fot. PKP Intercity
Pociąg FLIRT, fot. PKP Intercity
Flota 20 pociągów FLIRT zakupionych przez PKP Intercity w 2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 pokonała już ponad 20 milionów kilometrów, co daje średnio milion kilometrów na pojazd. W przetargu na zakup jednostek przewoźnik zawarł również usługę utrzymania floty, która jest realizowana przez firmę Stadler. Takie rozwiązanie gwarantuje operatorowi profesjonalny serwis za z góry ustaloną cenę, zaś producent dba o to, aby wyprodukowane przez niego pojazdy jak najlepiej służyły przewoźnikowi i pasażerom, będąc jednocześnie jego wizytówką na torach.

Pojazdy FLIRT PKP Intercity wyjechały na szlaki w grudniu 2015 roku i szybko zdobyły sympatię pasażerów. Obsługują trasy dalekobieżne takie jak Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) czy Kraków – Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego roku pociągi przewiozły łącznie 11,2 milionów podróżnych, z czego ponad 2 mln stanowili studenci, blisko milion dzieci i ponad 900 tys. seniorzy. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Krakowem i Łodzią oraz z Bydgoszczy do stolicy. 51% pasażerów kupiło swój bilet w kasie, 42% dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.

– Pociągi FLIRT zapewniają wygodną podróż w dobrej cenie. Pasażerowie doceniają komfort nowoczesnych składów – czas podróży wykorzystują na pracę na komputerze, korzystanie z internetu czy relaks z książką w komfortowym fotelu –
podsumowuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty PKP Intercity, wykonała w tym okresie 1444 przeglądy planowej obsługi technicznej.

– Cieszymy się, że nasze pojazdy tak dobrze sprawdzają się na trasach dalekobieżnych. Nasz doświadczony zespół serwisowy dba o to, by pociągi były zawsze dobrze przygotowane do wyjazdu w trasy. Dzięki dobrej współpracy z przewoźnikiem realizujemy nasz cel z korzyścią dla pasażerów –
mówi Paweł Gręda, szef serwisu Stadlera w Polsce.

Wyprodukowane w siedleckim zakładzie pojazdy FLIRT to pociągi bardzo dobrze wyciszone i wygodne. Posiadają bezstopniowe przejścia, ergonomicznie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne przystosowane do przewożenia rowerów i wózków, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych, dostęp do Wi-Fi, przedziały barowe, nowoczesne toalety oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zapewniając wysoki komfort podróży. Pojazdy spełniają także najwyższe normy bezpieczeństwa.

Tekst i zdjęcie: PKP Intercity S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA