






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
PNUIK Kraków będzie miał nowoczesną podbijarkę
Wysoką jakość infrastruktury i szybsze wykonanie prac na liniach kolejowych zapewni nowoczesna podbijarka torowa i rozjazdowa. Maszyna zasili park Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.


Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o. podpisało umowę o wartości 5,4 mln euro na zakup podbijarki uniwersalnej Uniwersal Tamper S7 PLS 16 4.0-S. Maszyna reguluje położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Sprzęt będzie wykorzystywany do prac utrzymaniowych oraz inwestycyjnych. Producentem jest austriacka firma System 7 Railtechnology GmbH.
- Nowoczesne maszyny gwarantują wydajniejsze i szybsze prace oraz dobre utrzymanie infrastruktury kolejowej. Wzrasta też poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Efektem są szybkie i wygodne podróże, a także sprawny przewóz towarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakupiona maszyna to wysokowydajna uniwersalna podbijarka do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań umożliwia szybsze i sprawniejsze wykonywanie prac. W pełni hydrauliczny napęd podbijania, pozwala osiągnąć optymalne parametry podbijania toru, co gwarantuje jego wytrzymałość i stabilność. Innowacją jest również optyczny system namiarowy, umożliwiający precyzyjne ustawienie geometrii toru.
- Zwiększamy potencjał naszej spółki i unowocześniamy park maszynowy. Dzięki podpisanej umowie zyskamy maszynę, która zapewni sprawne wykonywanie prac utrzymaniowo-inwestycyjnych. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybsze roboty, a jednocześnie lepszą jakość infrastruktury kolejowej oraz większy poziom bezpieczeństwa – mówi Zbigniew Marzec, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
Podbijarka jest także wyposażona w nowoczesny system monitoringu, dostarczający informacji na temat jakości nawierzchni kolejowej. System elektroniczny pozwala również na zdalne monitorowanie podzespołów maszyny, co zapewnia bezawaryjną pracę.
Precyzję wykonywanych robót ułatwia komunikacja z systemem GPS i możliwość przesyłania danych o parametrach pracy maszyny. Nowa podbijarka jest też wygodniejsza w obsłudze i bardziej ekologiczna – ograniczono emisję hałasu, zainstalowane zostały panele fotowoltaiczne do ładowania akumulatorów.
Podbijarka zostanie dostarczona do końca maja 2022 r. Zakup sfinansowano ze środków własnych spółki.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Nowoczesne maszyny gwarantują wydajniejsze i szybsze prace oraz dobre utrzymanie infrastruktury kolejowej. Wzrasta też poziom bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Efektem są szybkie i wygodne podróże, a także sprawny przewóz towarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakupiona maszyna to wysokowydajna uniwersalna podbijarka do poziomowania, podnoszenia, regulowania i podbijania torów oraz rozjazdów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań umożliwia szybsze i sprawniejsze wykonywanie prac. W pełni hydrauliczny napęd podbijania, pozwala osiągnąć optymalne parametry podbijania toru, co gwarantuje jego wytrzymałość i stabilność. Innowacją jest również optyczny system namiarowy, umożliwiający precyzyjne ustawienie geometrii toru.
- Zwiększamy potencjał naszej spółki i unowocześniamy park maszynowy. Dzięki podpisanej umowie zyskamy maszynę, która zapewni sprawne wykonywanie prac utrzymaniowo-inwestycyjnych. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają szybsze roboty, a jednocześnie lepszą jakość infrastruktury kolejowej oraz większy poziom bezpieczeństwa – mówi Zbigniew Marzec, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
Podbijarka jest także wyposażona w nowoczesny system monitoringu, dostarczający informacji na temat jakości nawierzchni kolejowej. System elektroniczny pozwala również na zdalne monitorowanie podzespołów maszyny, co zapewnia bezawaryjną pracę.
Precyzję wykonywanych robót ułatwia komunikacja z systemem GPS i możliwość przesyłania danych o parametrach pracy maszyny. Nowa podbijarka jest też wygodniejsza w obsłudze i bardziej ekologiczna – ograniczono emisję hałasu, zainstalowane zostały panele fotowoltaiczne do ładowania akumulatorów.
Podbijarka zostanie dostarczona do końca maja 2022 r. Zakup sfinansowano ze środków własnych spółki.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.