YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



PLK: Zwiększenie potencjału przeładunkowego stacji Terespol

PKP PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie rozbudowy torów na stacji Terespol. Inwestycja PLK poprawi ruch pociągów oraz zwiększy przepustowości w głównym korytarzu transportowym wschód – zachód.



Zdjęcie: PKP PLKJednym z priorytetów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest zwiększenie przepustowości na trasie Moskwa – Mińsk – Warszawa – Berlin. Rosnące znaczenie wymiany handlowej pomiędzy Europą i Azją oznacza duży wzrost przewozów towarowych na kolejowym przejściu granicznym Terespol – Brześć. Realizacja zadania przyniesie znaczący wzrost potencjału przeładunkowego na stacji. Szacowana wartość opracowania dokumentacji, to prawie 5 mln zł netto.

Wzrosną przewozy m.in. między Polską a Białorusią


W ramach ogłoszonego zamówienia wykonawca przygotuje dokumentację projektową. Będą też pozyskane wszystkie decyzje administracyjne do rozbudowy stacji granicznej Terespol o 10 szerokich torów, tj. o szerokości 1520 mm i dopuszczalnym nacisku 25 t/oś. Rozbudowany układ szerokotorowy usprawni kontrolę celno-graniczną. Prace nad przygotowaniem projektu rozpoczną się w 2019 r. i zakończą w 2022 r. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków własnych spółki. Nowe tory będą mogły przyjąć większą liczbę składów towarowych wjeżdżających do i z Białorusi, przyczyniając się do zwiększenia wymiany handlowej między Polską a Białorusią.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowują również stację Terespol i zwieszają komfort obsługi pasażerów.

Większe możliwości ruchu towarowego na wschodniej granicy


Poza inwestycją na stacji Terespol, PLK realizują duży projekt, obejmujący prace w rejonie przejść granicznych. Zadania o łącznej wartości blisko 250 mln zł zapewnią płynny ruch i przejazd większej liczby pociągów. Inwestycje będą realizowane do 2023 roku. Obejmują modernizację, budowę i rozbudowę infrastruktury, co umożliwi lepszą obsługę towarów przewożonych koleją z Dalekiego Wschodu.

Np. na przejściu Medyka – Mościska II modernizowane są tory normalne i szerokie po polskiej stronie. Po zakończeniu robót możliwa będzie obsługa dłuższych i cięższych składów towarowych. Sprawniejszy przejazd zapewnią nowe rozjazdy i sieć trakcyjna, zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości. Do 2023 roku zaplanowano też prace na 7 odcinkach linii dojazdowych do terminali przeładunkowych. Łączny koszt inwestycji to 91 mln zł.

W 2017 roku PLK przeprowadziły prace torowe na szerokotorowych szlakach z Kobylan do Terespola i dalej do granicy z Białorusią. W ramach inwestycji za ok. 9 mln zł powstał dodatkowy tor, część torów wydłużono, przebudowano urządzenia srk. W efekcie pociągi przyspieszyły do 60 km/h (z 40 km/h). Dostosowano tory do zwiększonych nacisków i przyjmowania dłuższych składów, co podniosło możliwości transportu międzynarodowego.

W poprzednich latach PLK zwiększyły jakość połączeń na trasie z Polski do Niemiec. W 2016 r. oddano do użytku nowy most na Nysie Łużyckiej. Nowa przeprawa za 19 mln zł (netto) umożliwia przejazd pociągów z prędkością 120 km/h (z 50 km/h). Dzięki większej nośności, składy towarowe mogą wozić cięższe ładunki.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS PAM Soletanche Uponor MPWiK Kraków Geobrugg Keller Aarsleff
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję