


























19 maja 2022 r. białostocki Oddział GDDKiA podpisała umowę z firmą PUT Intercor na budowę prawie 13-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Kolno. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


W Zakładzie Uzdatniania Wody Raba w Dobczycach rozpoczęła się modernizacja systemu ozonowania wody, polegająca na zastąpieniu wyeksploatowanej instalacji nową, wytwarzającą ozon z ciekłego tlenu. Inwestycja ma na celu dostosowanie obiektu do obowiązujących oraz przewidzianych do wprowadzenia w nieodległej przyszłości wymagań prawnych. Przeprowadzona modernizacja pozwoli na utrzymanie bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa i jakości wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa.[...]
PLK zmodernizowały trasę z Łodzi do Kutna
Od 23 grudnia br. zmodernizowaną trasą z Łodzi do Kutna jeżdżą pociągi. Pasażerowie korzystają z wygodnych peronów w Zgierzu, Ozorkowie, Sierpowie i Łęczycy.


23 grudnia na odcinek Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno wróciły pociągi regionalne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od stycznia zaplanowano połączenia dalekobieżne m.in. do Bielska-Białej, Bydgoszczy, Zakopanego, Gdyni.
- Zwiększamy zasięgi komunikacyjne i poprawiamy komunikację w regionie. Inwestycje w połączenia kolejowe są jednym z naszych priorytetowych działań.
Mieszkańcom dajemy możliwość szybszego przejazdu - czas podróży pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem skróci się o 10 minut. Tabor, którym podróżują pasażerowie jest nowoczesny, a bilety tańsze – powiedział Grzegorz Schreiber, Marszałek Województwa Łódzkiego.
Marszałek na konferencji prasowej zaapelował a do samorządowców, żeby w ślad za podjętymi działaniami zadbano o infrastrukturę, ułatwiającą mieszkańcom korzystanie z pociągów - lepszy dojazd komunikacji miejskiej i rozbudowane parkingi.
- Efektem inwestycj prowadzonych na linii Łódź – Kutno jest poprawa dostępu i zwiększenie atrakcyjność kolei w województwie łódzkim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują możliwości oraz środki unijne i budżetowe, by rozwój połączeń kolejowych i transport towarów koleją stawały się coraz bardziej efektywne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podróżni korzystają z nowych, wyższych peronów na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystankach Sierpów i Zgierz Północ. Perony zostały wyposażone w wiaty i ławki, przygotowano też czytelne oznakowanie, które ułatwi orientację. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się skorzystają z pochylni. Ułożono również nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano nowe oświetleniowe i nagłośnienie. Na potrzeby rowerzystów ustawione zostały stojaki rowerowe. Na przystanku Zgierz Północ jest nowa mijanka. Takie rozwiązanie zwiększyło przepustowość trasy i umożliwia przejazd większej liczby pociągów. Dodatkowy peron nr 2, przygotowany został z myślą o wszystkich podróżnych.
Sprawne przejazdy między Zgierzem i Łęczycą zapewnia nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu,wyposażone w komputerowe urządzenia. Zamontowane zostały m.in. urządzenia zdalnej kontroli rozjazdów oraz sterowania sygnalizacją na przejazdach kolejowo-drogowych.
Dla lepszych podróży z Łodzi do Kutna
Atrakcyjne podróże i przewozy towarów koleją na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno zapewnia przebudowa łącznie ok. 70 km torów i sieci trakcyjnej, wymiana ponad 70 rozjazdów oraz remont 10 mostów i 7 wiaduktów. Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 27 przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem.
By zapewnić sprawną komunikację kolejową na linii Łódź – Kutno prace objęły 3 odcinki: Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych), Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, współfinansowanie w 85 procentach ze środków RPO woj. łódzkiego) i Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych).
- Zwiększamy zasięgi komunikacyjne i poprawiamy komunikację w regionie. Inwestycje w połączenia kolejowe są jednym z naszych priorytetowych działań.
Mieszkańcom dajemy możliwość szybszego przejazdu - czas podróży pomiędzy Zgierzem a Ozorkowem skróci się o 10 minut. Tabor, którym podróżują pasażerowie jest nowoczesny, a bilety tańsze – powiedział Grzegorz Schreiber, Marszałek Województwa Łódzkiego.
Marszałek na konferencji prasowej zaapelował a do samorządowców, żeby w ślad za podjętymi działaniami zadbano o infrastrukturę, ułatwiającą mieszkańcom korzystanie z pociągów - lepszy dojazd komunikacji miejskiej i rozbudowane parkingi.
- Efektem inwestycj prowadzonych na linii Łódź – Kutno jest poprawa dostępu i zwiększenie atrakcyjność kolei w województwie łódzkim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują możliwości oraz środki unijne i budżetowe, by rozwój połączeń kolejowych i transport towarów koleją stawały się coraz bardziej efektywne – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podróżni korzystają z nowych, wyższych peronów na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystankach Sierpów i Zgierz Północ. Perony zostały wyposażone w wiaty i ławki, przygotowano też czytelne oznakowanie, które ułatwi orientację. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się skorzystają z pochylni. Ułożono również nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano nowe oświetleniowe i nagłośnienie. Na potrzeby rowerzystów ustawione zostały stojaki rowerowe. Na przystanku Zgierz Północ jest nowa mijanka. Takie rozwiązanie zwiększyło przepustowość trasy i umożliwia przejazd większej liczby pociągów. Dodatkowy peron nr 2, przygotowany został z myślą o wszystkich podróżnych.
Sprawne przejazdy między Zgierzem i Łęczycą zapewnia nowe Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu,wyposażone w komputerowe urządzenia. Zamontowane zostały m.in. urządzenia zdalnej kontroli rozjazdów oraz sterowania sygnalizacją na przejazdach kolejowo-drogowych.
Dla lepszych podróży z Łodzi do Kutna
Atrakcyjne podróże i przewozy towarów koleją na trasie Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca – Kutno zapewnia przebudowa łącznie ok. 70 km torów i sieci trakcyjnej, wymiana ponad 70 rozjazdów oraz remont 10 mostów i 7 wiaduktów. Wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniesie modernizacja 27 przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem.
By zapewnić sprawną komunikację kolejową na linii Łódź – Kutno prace objęły 3 odcinki: Łódź Kaliska – Zgierz (o wartości ok. 229 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych), Zgierz – Ozorków (ok. 172,8 mln netto, współfinansowanie w 85 procentach ze środków RPO woj. łódzkiego) i Ozorków – Łęczyca (ok. 129,5 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych).
Zmodernizowane zostały stacje Łódź Żabieniec i Zgierz. Na stacji Zgierz podróżni mają do dyspozycji trzy perony oraz nowe przejście podziemne z windami, na Łodzi Żabieńcu – dwa perony oraz nowe windy w odnowionym przejściu podziemnym. Na linii Łódź Kaliska – Zgierz wymienione zostały tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. Przebudowywano wiadukty kolejowe w Zgierzu. Od połowy 2021 roku ruch pociągów odbywa się po dwóch zmodernizowanych torach.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.