






24 lutego 2021 r. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Opatowa. W przetargu wpłynęło 7 ofert. Obwodnica Opatowa powstanie w ciągu drogi ekspresowej S74 i drogi krajowej nr 9. [...]




[...]


Rozmowa z Sebastianem Lewińskim szefem Działu BHP, oraz Jakubem Kuligiem, kierownikiem Zespołu ds. Wdrożenia BIM z firmy Warbud SA.[...]


Jakie działki są najbardziej poszukiwane? Popyt na grunty inwestycyjne wciąż jest bardzo duży. Działki poszukiwane są głównie pod inwestycje magazynowe, mieszkaniowe oraz nieduże projekty handlowe typu retail park.[...]


W ramach kontraktu Soletanche zaprojektuje i wykona następujące zadania: posadowienie kładki dla pieszych oraz przyszłego zadaszenia peronów. Zrealizuje poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną niezbędną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Najważniejszym zadaniem będzie wykonanie ściany tunelu dla pieszych oraz podziemnego przystanku tramwajowego. [...]
PLK zmienia stację Białystok
Trwa modernizacja stacji Białystok. Rozpoczęły się prace na torach, przy sieci trakcyjnej i na terenie budowy LCS. Projekt, który obejmuje odcinek Czyżew – Białystok realizowany jest przez PLK z udziałem środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Na torach stacji Białystok pracuje ciężki sprzęt i specjalistyczne ekipy. Widać pierwsze efekty działań związanych z modernizacją stacji. Przed dojazdem do peronów od strony Czyżewa wykonawca przygotowuje miejsce na nowe tory. Przy pomocy specjalnego sprzętu zdemontowane zostało blisko 10 km torów. Pociąg sieciowy rozebrał 10 km sieci trakcyjnej. Przygotowywany jest teren pod budowę budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Usuwane są kolizje podziemnych instalacji przebiegających na budowie.
Pomiędzy stacją Białystok Starosielce i przystankiem Białystok Nowe Miasto powstaje nowa łącznica kolejowa. Porządkowany jest teren nieczynnych torów. Ciężki sprzęt pracuje przy formowaniu nasypów. Łącznica - dodatkowy około kilometrowy odcinek toru, usprawni ruch pociągów w Białymstoku. Możliwy będzie bezpośredni przejazd z linii do Ełku (nr 38) na linię w kierunku do Czeremchy (nr 32). Dzięki temu pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku na stacji Białystok. To usprawni podróże.
Po zakończeniu demontażu starych torów na stacji rozpoczną się prace związane z budową nowych torów i sieci trakcyjnej.
W podróż ze stacji Białystok
Na stacji w Białymstoku powstaną 4 nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych, w tym system dynamicznej informacji pasażerskiej. Jeden z peronów powstanie obok miejskiego węzła przesiadkowego, co umożliwi łatwe przesiadki z kolei na transport miejski. Z budynku dworca na perony będzie można dostać się wygodnym tunelem wyposażonym w pochylnie. W Białymstoku będzie nowy przystanek w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza, co ułatwi dojazd koleją do centrum. Zaplanowane do budowy Lokalne Centrum Sterowania usprawni ruch pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa.
Zmienia się linia do Warszawy
Prace przy budowie Rail Baltica prowadzone są także w innych lokalizacjach. Na stacji w Czyżewie wykonawca kładzie nowe szyny, podkłady i rozjazdy. Ustawiono już słupy trakcyjne na stacji. Na szlaku między Czyżewem a Szepietowem wymieniane jest kilkanaście km toru. Przygotowywane są drogi dojazdowe w sąsiedztwie linii kolejowej. Roboty odbywają się przy kursujących zgodnie z rozkładem pociągach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok. Zmodernizowanych zostanie łącznie 6 stacji i 12 przystanków. Efektem modernizacji będą szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże. Po zakończeniu wszystkich prac na linii z Białegostoku do Warszawy, podróż najszybszym pociągiem potrwa ok. 1,5 godziny.
Budowa prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” i Wartość inwestycji prawie 3,4 mld zł. Projekt współfinansowany ze środków Funduszu „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Łukasz Brylowski
Pomiędzy stacją Białystok Starosielce i przystankiem Białystok Nowe Miasto powstaje nowa łącznica kolejowa. Porządkowany jest teren nieczynnych torów. Ciężki sprzęt pracuje przy formowaniu nasypów. Łącznica - dodatkowy około kilometrowy odcinek toru, usprawni ruch pociągów w Białymstoku. Możliwy będzie bezpośredni przejazd z linii do Ełku (nr 38) na linię w kierunku do Czeremchy (nr 32). Dzięki temu pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku na stacji Białystok. To usprawni podróże.
Po zakończeniu demontażu starych torów na stacji rozpoczną się prace związane z budową nowych torów i sieci trakcyjnej.
W podróż ze stacji Białystok
Na stacji w Białymstoku powstaną 4 nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych, w tym system dynamicznej informacji pasażerskiej. Jeden z peronów powstanie obok miejskiego węzła przesiadkowego, co umożliwi łatwe przesiadki z kolei na transport miejski. Z budynku dworca na perony będzie można dostać się wygodnym tunelem wyposażonym w pochylnie. W Białymstoku będzie nowy przystanek w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza, co ułatwi dojazd koleją do centrum. Zaplanowane do budowy Lokalne Centrum Sterowania usprawni ruch pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa.
Zmienia się linia do Warszawy
Prace przy budowie Rail Baltica prowadzone są także w innych lokalizacjach. Na stacji w Czyżewie wykonawca kładzie nowe szyny, podkłady i rozjazdy. Ustawiono już słupy trakcyjne na stacji. Na szlaku między Czyżewem a Szepietowem wymieniane jest kilkanaście km toru. Przygotowywane są drogi dojazdowe w sąsiedztwie linii kolejowej. Roboty odbywają się przy kursujących zgodnie z rozkładem pociągach.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują linię kolejową z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew – Białystok. Zmodernizowanych zostanie łącznie 6 stacji i 12 przystanków. Efektem modernizacji będą szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże. Po zakończeniu wszystkich prac na linii z Białegostoku do Warszawy, podróż najszybszym pociągiem potrwa ok. 1,5 godziny.
Budowa prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok” i Wartość inwestycji prawie 3,4 mld zł. Projekt współfinansowany ze środków Funduszu „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Łukasz Brylowski

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.