






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
PLK wyremontowało osiem mostów na Lubelszczyźnie
Za blisko 19 mln ze środków własnych PLK wyremontowały osiem mostów nad siedmioma rzekami na Lubelszczyźnie. Zapewnione są bezpieczne i sprawne połączenia, m.in. między Łukowem a Radomiem oraz Rejowcem a Zawadą.


Na linii Rejowiec – Zawada (LK nr 69) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wyremontowały dwa mosty kolejowe nad Łabuńką i Wieprzem. Sprawniejszy jest przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych.
Po remoncie most nad Łabuńką koło stacji w Ruskich Piaskach zyskał nowe przęsła, tory i system odwodnienia. Utrzymanie obiektu ułatwi wybudowany pomost dla służb technicznych. Betonowe i stalowe elementy mostu zabezpieczono powłokami ochronnymi, co przedłuży trwałość czas korzystania z przeprawy. Przyczółki mostu zostały wzmocnione kamieniem.
Na moście nad rzeką Wieprz w gminie Zwierzyniec wbudowano przęsło uzyskane z przebudowy mostu na Centralnej Magistrali Kolejowej. Położono płyty żelbetowe, naprawiono przyczółki i wybudowano odwodnienie. Nowe schody zapewniają dojście do chodnika technicznego. Remont zapewnił sprawność i zwiększył bezpieczeństwo przewozów kolejowych.
- Mosty kolejowe to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na terenie Lubelszczyzny transport osób i produktów w tych newralgicznych punktach jest szybszy i bardziej bezpieczny. Kolejowe trasy i położone na nich obiekty są tak dostosowywane, by kolej jak najlepiej spełniała potrzeby mieszkańców i gospodarki – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.
Bezpieczniejszy transport między Łukowem a Radomiem
Odnowiona dwutorowa przeprawa kolejowa w Rykach nad rzeką Zalesianką zapewnia lepszy transport na linii Łuków – Radom (LK nr 26). Wykorzystano ponownie przęsło z demontażu mostu na linii Kraków Główny – Medyka. Konstrukcję oparto na nowych przyczółkach i filarach. Na moście przygotowano strefy do obsługi technicznej.
Nowe mosty – sprawniejsza kolej na granicy Polski z Ukrainą
PLK wyremontowały mosty, które usprawniły transport towarów między Polską i Ukrainą. Remont objął most kolejowy na przejściu granicznym Polski z Ukrainą nad rzeką Bug w Dorohusku oraz w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką.
Zakres prac w Dorohusku obejmował, m.in. wymianę uszkodzonych przęseł oraz elementów stalowych mostu i antykorozyjne zabezpieczenie. Na przeprawie zbudowano obustronne chodniki dla obsługi technicznej. Naprawiono także przyczółki i filary. Remont dotyczył mostu z torem o normalnej szerokości 1435 mm.
Usprawnienie ruchu towarowego zapewniły prace w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką. Przez most jadą pociągi towarowe w kierunku przejścia granicznego w Hrebennym. Na przeprawie zamontowano nowe szyny i podkłady. Wzmocniono przeprawę, co ułatwiła przejazd ciężkich składów towarowych. Most zabezpieczono przed korozją. Zamontowano system odwodnienia. Wykonano stalowy chodnik dla obsługi technicznej.
PLK ponownie wykorzystują elementy mostów
Tak jak w przypadku mostu w Rykach nad rzeką Zalesianką, również w Tuligłowach wykorzystano przęsło pozyskane z rozbiórki mostu w Krakowie. Części z krakowskiego mostu poprawiły również transport koleją na trasie z Herb Nowych do Kępna.
W ramach zadania realizowanego ze środków własnych za 19 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe w latach 2020/2021 wyremontowały także przeprawy na linii 81, Chełm – Włodawa, linii 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe nad rzeką Biała Łada oraz linii nr 26 Łuków – Radom nad Wisłą.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Po remoncie most nad Łabuńką koło stacji w Ruskich Piaskach zyskał nowe przęsła, tory i system odwodnienia. Utrzymanie obiektu ułatwi wybudowany pomost dla służb technicznych. Betonowe i stalowe elementy mostu zabezpieczono powłokami ochronnymi, co przedłuży trwałość czas korzystania z przeprawy. Przyczółki mostu zostały wzmocnione kamieniem.
Na moście nad rzeką Wieprz w gminie Zwierzyniec wbudowano przęsło uzyskane z przebudowy mostu na Centralnej Magistrali Kolejowej. Położono płyty żelbetowe, naprawiono przyczółki i wybudowano odwodnienie. Nowe schody zapewniają dojście do chodnika technicznego. Remont zapewnił sprawność i zwiększył bezpieczeństwo przewozów kolejowych.
- Mosty kolejowe to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na terenie Lubelszczyzny transport osób i produktów w tych newralgicznych punktach jest szybszy i bardziej bezpieczny. Kolejowe trasy i położone na nich obiekty są tak dostosowywane, by kolej jak najlepiej spełniała potrzeby mieszkańców i gospodarki – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.
Bezpieczniejszy transport między Łukowem a Radomiem
Odnowiona dwutorowa przeprawa kolejowa w Rykach nad rzeką Zalesianką zapewnia lepszy transport na linii Łuków – Radom (LK nr 26). Wykorzystano ponownie przęsło z demontażu mostu na linii Kraków Główny – Medyka. Konstrukcję oparto na nowych przyczółkach i filarach. Na moście przygotowano strefy do obsługi technicznej.
Nowe mosty – sprawniejsza kolej na granicy Polski z Ukrainą
PLK wyremontowały mosty, które usprawniły transport towarów między Polską i Ukrainą. Remont objął most kolejowy na przejściu granicznym Polski z Ukrainą nad rzeką Bug w Dorohusku oraz w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką.
Zakres prac w Dorohusku obejmował, m.in. wymianę uszkodzonych przęseł oraz elementów stalowych mostu i antykorozyjne zabezpieczenie. Na przeprawie zbudowano obustronne chodniki dla obsługi technicznej. Naprawiono także przyczółki i filary. Remont dotyczył mostu z torem o normalnej szerokości 1435 mm.
Usprawnienie ruchu towarowego zapewniły prace w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką. Przez most jadą pociągi towarowe w kierunku przejścia granicznego w Hrebennym. Na przeprawie zamontowano nowe szyny i podkłady. Wzmocniono przeprawę, co ułatwiła przejazd ciężkich składów towarowych. Most zabezpieczono przed korozją. Zamontowano system odwodnienia. Wykonano stalowy chodnik dla obsługi technicznej.
PLK ponownie wykorzystują elementy mostów
Tak jak w przypadku mostu w Rykach nad rzeką Zalesianką, również w Tuligłowach wykorzystano przęsło pozyskane z rozbiórki mostu w Krakowie. Części z krakowskiego mostu poprawiły również transport koleją na trasie z Herb Nowych do Kępna.
W ramach zadania realizowanego ze środków własnych za 19 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe w latach 2020/2021 wyremontowały także przeprawy na linii 81, Chełm – Włodawa, linii 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe nad rzeką Biała Łada oraz linii nr 26 Łuków – Radom nad Wisłą.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.