Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



PLK wyremontowało osiem mostów na Lubelszczyźnie

Za blisko 19 mln ze środków własnych PLK wyremontowały osiem mostów nad siedmioma rzekami na Lubelszczyźnie. Zapewnione są bezpieczne i sprawne połączenia, m.in. między Łukowem a Radomiem oraz Rejowcem a Zawadą.



  Zdjęcie: Paweł Kowalewski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Na linii Rejowiec – Zawada (LK nr 69) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wyremontowały dwa mosty kolejowe nad Łabuńką i Wieprzem. Sprawniejszy jest przejazd pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Po remoncie most nad Łabuńką koło stacji w Ruskich Piaskach zyskał nowe przęsła, tory i system odwodnienia. Utrzymanie obiektu ułatwi wybudowany pomost dla służb technicznych. Betonowe i stalowe elementy mostu zabezpieczono powłokami ochronnymi, co przedłuży trwałość czas korzystania z przeprawy. Przyczółki mostu zostały wzmocnione kamieniem.

Na moście nad rzeką Wieprz w gminie Zwierzyniec wbudowano przęsło uzyskane z przebudowy mostu na Centralnej Magistrali Kolejowej. Położono płyty żelbetowe, naprawiono przyczółki i wybudowano odwodnienie. Nowe schody zapewniają dojście do chodnika technicznego. Remont zapewnił sprawność i zwiększył bezpieczeństwo przewozów kolejowych.

- Mosty kolejowe to infrastruktura ważna i wymagająca stałych prac. Dzięki działaniom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na terenie Lubelszczyzny transport osób i produktów w tych newralgicznych punktach jest szybszy i bardziej bezpieczny. Kolejowe trasy i położone na nich obiekty są tak dostosowywane, by kolej jak najlepiej spełniała potrzeby mieszkańców i gospodarki –  powiedział Piotr Kaliszewski, asystent Wiceministra Infrastruktury Andrzeja Bittela.

Bezpieczniejszy transport między Łukowem a Radomiem


Odnowiona dwutorowa przeprawa kolejowa w Rykach nad rzeką Zalesianką zapewnia lepszy transport na linii Łuków – Radom (LK nr 26). Wykorzystano ponownie przęsło z demontażu mostu na linii Kraków Główny – Medyka. Konstrukcję oparto na nowych przyczółkach i filarach. Na moście przygotowano strefy do obsługi technicznej.

Nowe mosty – sprawniejsza kolej na granicy Polski z Ukrainą


PLK wyremontowały mosty, które usprawniły transport towarów między Polską i Ukrainą. Remont objął most kolejowy na przejściu granicznym Polski z Ukrainą nad rzeką Bug w Dorohusku oraz w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką.

Zakres prac w Dorohusku obejmował, m.in. wymianę uszkodzonych przęseł oraz elementów stalowych mostu i antykorozyjne zabezpieczenie. Na przeprawie zbudowano obustronne chodniki dla obsługi technicznej. Naprawiono także przyczółki i filary. Remont dotyczył mostu z torem o normalnej szerokości 1435 mm.

Usprawnienie ruchu towarowego zapewniły prace w Tuligłowach koło Krasnegostawu nad rzeką Wojsławką. Przez most jadą pociągi towarowe w kierunku przejścia granicznego w Hrebennym. Na przeprawie zamontowano nowe szyny i podkłady. Wzmocniono przeprawę, co ułatwiła przejazd ciężkich składów towarowych. Most zabezpieczono przed korozją. Zamontowano system odwodnienia. Wykonano stalowy chodnik dla obsługi technicznej.

PLK ponownie wykorzystują elementy mostów


Tak jak w przypadku mostu w Rykach nad rzeką Zalesianką, również w Tuligłowach wykorzystano przęsło pozyskane z rozbiórki mostu w Krakowie. Części z krakowskiego mostu poprawiły również transport koleją na trasie z Herb Nowych do Kępna.

W ramach zadania realizowanego ze środków własnych za 19 mln zł, PKP Polskie Linie Kolejowe w latach 2020/2021 wyremontowały także przeprawy na linii 81, Chełm – Włodawa, linii 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe nad rzeką Biała Łada oraz linii nr 26 Łuków – Radom nad Wisłą.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
 




Reklamy
Porr Keller SG Pam Geobrugg GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję