YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



PLK usprawni przewozy pasażerskie i towarowe na Śląsku

PLK kończy realizację projektu „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze”. Inwestycja o wartości 375 mln zł netto była współfinansowana z POIiŚ.



  Zdjęcie: Szymon Grochowski Zdjęcie: Szymon Grochowski
Podróżni korzystają z nowych peronów na 10 stacjach i przystankach w: Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Rybniku, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wieś i Nędzy. W sumie 18 peronów zostało podwyższonych, żeby ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Jest nowe oświetlenie i nagłośnienie. Wymieniono nawierzchnię peronów na antypoślizgową, ze specjalną wypukłą fakturą wyznaczającą strefę bezpieczeństwa. Wszystkie obiekty zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na perony łatwiej można się dostać m.in. dzięki pochylniom i windom.

Szybsze podróże po nowych torach i wyremontowanych mostach


Efektem prac są także atrakcyjniejsze podróże. Pociągiem z Żor do Rybnika można pojechać w ok. 10 mins, wcześniej ponad 20 min. Weekendowe przejazdy z Wisły Głębce do Gliwic skróciły się o 10 min. Krócej o kilka minut jadą też pociągi z Rybnika do Nędzy.

Po inwestycji PLK pociągi przyspieszyły do 120 km/h, m.in. dzięki wymianie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Ważnym zakresem była przebudowa 81 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów i wiaduktów. Pociągi jeżdżą m.in. po odnowionych mostach - historycznym Zamysłowskim nad rzeką Nacyną w Rybniku, moście w gminie Strumień nad Wisłą oraz wyremontowanym wiadukcie nad ul. Chwałowicką w Rybniku.

Bezpieczeństwo ruchu kolejowego zapewniają dyżurni w 9 odnowionych i wyposażonych w nowe urządzenia nastawniach. Wzrósł poziom bezpieczeństwa dzięki umieszczeniu w torach 129 nowych rozjazdów – ważnych elementów linii, zapewniających sprawny przejazd składów z toru na tor. Urządzenia są wyposażone w elektryczne ogrzewanie do usuwania śniegu i lodu. Korzystne, dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, było wyremontowanie 20 przejazdów. Na czterech zamontowano dodatkowe urządzenia zabezpieczające. Monitoring, umieszczony na kluczowych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami, zapewnia lepszy nadzór i możliwość szybszych reakcji.

Ważna inwestycja dla ruchu towarowego


Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze” to inwestycja PLK bardzo ważna dla komunikacji na Śląsku.

Efekty pozwoliły usprawnić ruch kolejowy w bardzo ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Prace zwiększyły przepustowość na liniach kolejowych Rybnickiego Okręgu Węglowego, ważnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Składy mogą przejeżdżać szybciej i bezpieczniej m.in. po mostach, a to w konsekwencji powoduje wzrost efektywności i konkurencyjności ekologicznego transportu kolejowego, względem innych środków komunikacji.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze” o wartości 375 mln złotych netto był realizowany w latach 2017-2019 z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i współfinansowany w 80% z funduszy unijnych.
Wykonawcą było konsorcjum spółek: Trakcja PRKiI, STRABAG i ZUE.

Tekst: Katarzyna Głowacka, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcia: Szymon Grochowski





Reklamy
Geobrugg Keller Uponor Soletanche DCS MPWiK Kraków Aarsleff PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję