


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
PLK usprawni podróż na trasie Braniewo – Olsztyn
PLK poprawi komfort podróży pociągiem z Olsztyna do Braniewa. Ruszają prace na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto. Spółka PLK przebuduje też odcinek Orneta – Pieniężno.


Lepsze podróże koleją na warmińskiej trasie Braniewo – Olsztyn zapewnią prace na odcinku Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto. Prace pozwolą na podróże koleją pomiędzy Olsztynem a Dobrym Miastem w czasie ok. 30 min.
- Lepszą ofertę podróży koleją w województwie warmińsko-mazurskim zapewnią prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na ważnej dla mieszkańców linii Olsztyn – Braniewo. Skrócenie czasu podróży oraz bardziej dostępne przystanki zwiększą atrakcyjność kolejowych połączeń oraz sprawność i bezpieczeństwo transportu towarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Rozpoczyna się wymiana ponad 20 km torów oraz rozjazdów. Efektem inwestycji będzie poprawa warunków obsługi podróżnych na stacjach w Olsztynie Gutkowie i w Dobrym Mieście oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów dzięki wyższym peronom. Zaplanowano nowe oświetlenie oraz wyposażenie przystanków w wiaty i ławki. Czytelne oznakowane oraz informacje z rozkładami jazdy ułatwią podróże. Większą dostępność kolei zapewni dostosowanie peronów do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów zapewni nowe lokalne centrum sterowania w Gutkowie oraz montaż nowych urządzeń na stacjach w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty przyniesie przebudowa 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie ok. 50 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.
Projekt o wartości 147 mln zł netto jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Roboty zaplanowano do 2023 r. Prace wykonuje konsorcjum firm Rajbud, Torhamer i Transtel.
Poprawa warunków podróży do Ornety i Pieniężna
PLK zmieniają również dalsze odcinki linii na północ w kierunku Braniewa. Po pracach na odcinku Dobre Miasto – Orneta, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. – spółka zależna PLK wykona prace na kolejnym – Orneta – Pieniężno.
PLK podpisały z wykonawcą umowę na realizację zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo na szlakach Dobre Miasto – Orneta oraz Orneta – Pieniężno. Część II”.
Prace na trasie Orneta – Pieniężno zaplanowano na lata 2021-2023. Wartość drugiego etapu robót to ok. 69 mln zł ze środków spółki.
Prace na trasie Orneta – Pieniężno obejmą wymianę torów i roboty na 40 obiektach inżynieryjnych – przepustach, wiaduktach i mostach. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Rogiedle, Lubomino i Henrykowo. Dostępność do kolei poprawi nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Lepszą dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Przebudowa obejmie także 3 przejazdy kolejowo-drogowe, PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowo-drogowym.
Po realizacji całego zakresu projektu pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.
Prace za 30 mln zł dla sprawnego przewozu towarów
Linia kolejowa z Olsztyna do Braniewa jest ważna dla przewozu ładunków w kierunku Obwodu Kaliningradzkiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powierzyły Pomorskiemu Przedsiębiorstwu Mechaniczno-Torowemu Sp. z o.o. modernizację linii szerokotorowej na odcinku Braniewo – granica państwa. Roboty w ramach projektu pn. „Prace na szlaku Braniewo – Granica Państwa linii kolejowej nr 217 Wielkie Wierzno – Braniewo” przeprowadzone będą w latach 2022-2023.
Efektem inwestycji na ok. 5 km odcinku będzie dostosowanie szerokotorowej linii kolejowej do przejazdu cięższych pociągów towarowych. Wartość robót to 30 mln zł. Środki pochodzą z budżetu państwa.
W ramach projektu zostanie opracowana dokumentacja projektowa dla budowy nowej towarowej stacji przygranicznej pomiędzy granicą państwa a stacją Braniewo. Nowa stacja ma usprawnić obsługę długich towarowych składów. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb kontroli celnej i granicznej. Prace budowlane planowane są ze środków perspektywy unijnej na lata 2021-2027, po zapewnieniu finansowania.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
- Lepszą ofertę podróży koleją w województwie warmińsko-mazurskim zapewnią prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na ważnej dla mieszkańców linii Olsztyn – Braniewo. Skrócenie czasu podróży oraz bardziej dostępne przystanki zwiększą atrakcyjność kolejowych połączeń oraz sprawność i bezpieczeństwo transportu towarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Rozpoczyna się wymiana ponad 20 km torów oraz rozjazdów. Efektem inwestycji będzie poprawa warunków obsługi podróżnych na stacjach w Olsztynie Gutkowie i w Dobrym Mieście oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik i Swobodna. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów dzięki wyższym peronom. Zaplanowano nowe oświetlenie oraz wyposażenie przystanków w wiaty i ławki. Czytelne oznakowane oraz informacje z rozkładami jazdy ułatwią podróże. Większą dostępność kolei zapewni dostosowanie peronów do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów zapewni nowe lokalne centrum sterowania w Gutkowie oraz montaż nowych urządzeń na stacjach w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty przyniesie przebudowa 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie ok. 50 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.
Projekt o wartości 147 mln zł netto jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Roboty zaplanowano do 2023 r. Prace wykonuje konsorcjum firm Rajbud, Torhamer i Transtel.
Poprawa warunków podróży do Ornety i Pieniężna
PLK zmieniają również dalsze odcinki linii na północ w kierunku Braniewa. Po pracach na odcinku Dobre Miasto – Orneta, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. – spółka zależna PLK wykona prace na kolejnym – Orneta – Pieniężno.
PLK podpisały z wykonawcą umowę na realizację zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo na szlakach Dobre Miasto – Orneta oraz Orneta – Pieniężno. Część II”.
Prace na trasie Orneta – Pieniężno zaplanowano na lata 2021-2023. Wartość drugiego etapu robót to ok. 69 mln zł ze środków spółki.
Prace na trasie Orneta – Pieniężno obejmą wymianę torów i roboty na 40 obiektach inżynieryjnych – przepustach, wiaduktach i mostach. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów po przebudowie peronu w miejscowości Rogiedle, Lubomino i Henrykowo. Dostępność do kolei poprawi nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne. Lepszą dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Przebudowa obejmie także 3 przejazdy kolejowo-drogowe, PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowo-drogowym.
Po realizacji całego zakresu projektu pociągi przyspieszą do 100 km/h oferując krótszy czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.
Prace za 30 mln zł dla sprawnego przewozu towarów
Linia kolejowa z Olsztyna do Braniewa jest ważna dla przewozu ładunków w kierunku Obwodu Kaliningradzkiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powierzyły Pomorskiemu Przedsiębiorstwu Mechaniczno-Torowemu Sp. z o.o. modernizację linii szerokotorowej na odcinku Braniewo – granica państwa. Roboty w ramach projektu pn. „Prace na szlaku Braniewo – Granica Państwa linii kolejowej nr 217 Wielkie Wierzno – Braniewo” przeprowadzone będą w latach 2022-2023.
Efektem inwestycji na ok. 5 km odcinku będzie dostosowanie szerokotorowej linii kolejowej do przejazdu cięższych pociągów towarowych. Wartość robót to 30 mln zł. Środki pochodzą z budżetu państwa.
W ramach projektu zostanie opracowana dokumentacja projektowa dla budowy nowej towarowej stacji przygranicznej pomiędzy granicą państwa a stacją Braniewo. Nowa stacja ma usprawnić obsługę długich towarowych składów. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb kontroli celnej i granicznej. Prace budowlane planowane są ze środków perspektywy unijnej na lata 2021-2027, po zapewnieniu finansowania.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.