YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



PLK poprawia dostęp do portów w Gdańsku i Gdyni

Dłuższe i cięższe składy, sprawny przeładunek większej ilości towarów i bezpieczny system obsługi pociągów towarowych – PKP PLK poprawiają dostęp do portów w Gdyni i Gdańsku.



Zdjęcie: PKP PLKNa stacji Gdańsk Port Północny wzmacniany jest teren, co pozwoli na obsługę cięższych pociągów towarowych. W podłoże wbito już około 7200 betonowych pali, a docelowo będzie ich około 85 tys. Remontowane są stare tory oraz sieć trakcyjna. Wykonawca zgromadził na placu budowy m.in. ponad 5 tys. podkładów oraz prawie 160 tys. ton tłucznia, co odpowiada liczbie około 8 tys. samochodów ciężarowych.

Na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa budowana jest nowa nastawnia, w której zainstalowane będą nowe urządzenia i system sterowania ruchem kolejowym. Pozwoli on na sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych, kierowanych do gdańskiego portu. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej ilości towarów. Na stacji powstaje także nowy system odwodnienia. Przygotowane są materiały na kolejne prace. Na placu budowy zgromadzono m.in. ponad 56 tys. ton tłucznia, 57 tys. ton piasku, prawie 18 tys. metrów nowych szyn oraz ponad 45 tys. podkładów.

Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pn. „Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk” to m. in. przebudowa ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych oraz wymiana 221 rozjazdów. Przebudowane będą obiekty inżynieryjne – 3 mosty, 2 wiadukty oraz 18 przepustów. Nad torami stacji Gdańsk Kanał Kaszubski, w ciągu ulicy Ku Ujściu, wybudowany zostanie nowy wiadukt z drogami dojazdowymi.

Prace na terenie stacji Gdynia Port poprawią jej przepustowość, co skróci czas obsługi pociągów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa przewożonych towarów – zapewni to m.in. nowe lokalne centrum sterowania i montaż 356 rozjazdów.

Aktualnie trwa demontaż starych torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej oraz wykonywane są prace ziemne. Pracownicy wykorzystują na budowie ponad 30 maszyn. Na potrzeby inwestycji zgromadzono ponad 120 tys. podkładów oraz ponad 210 tys. ton tłucznia.

Na terenie stacji PLK w ramach projektu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” przebudują 115 km torów oraz zelektryfikują dojazdy do bram portu. Przebudowa obejmie także 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo-drogowe. Komunikację ułatwi m. in. budowa dwóch wiaduktów kolejowych.

Inwestycje PLK w Gdańsku i Gdyni znacznie poprawią warunki przewozu towarów koleją. Pojadą dłuższe, nawet 740-metrowe pociągi o obciążeniu 221 kN na oś. Łączna wartość trzech projektów w trójmiejskich portach wynosi ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. stanowi dofinansowanie unijne - ze środków instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) - „Łącząc Europę”. Zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2021 r.

Tekst i zdjęcie: Przemysław Zieliński, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Palisander Noe Geobrugg PPI Chrobok Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Luxo Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję