YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie
PLK informują, że w drugiej połowie maja nowy wiadukt na ul. Rydla w Krakowie ułatwi komunikację kierowcom i pieszym, zwiększy poziom bezpieczeństwa oraz zapewni sprawny przejazd pociągów na linii E30 Kraków – Katowice. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego Autostrada-Polska, 14-16.05.2019, Kielce 2019-05-14
Potężne maszyny, konkurs dla operatorów koparek i rozmowy 
o tematach palących dla branży – tak zapowiadają się jubileuszowe, XXV Międzynarodowe Targi Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA–POLSKA, które odbędą się od 14 maja do 16 maja w Targach Kielce. Wystawa nazywana przez specjalistów „kieleckim świętem drogownictwa” to miejsce, gdzie od lat wskazywane są kierunki rozwoju tego sektora w Europie Środkowo-Wschodniej. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Mieszkanie z fabryki? Bardzo chętnie
Nowoczesne bloki i domy lubiane szczególnie w Skandynawii już teraz powstają w polskich fabrykach, a wygląda na to, że rodzime zakłady będą produkować coraz więcej również na krajowe potrzeby. W badaniu zrealizowanym na zamówienie Stowarzyszenia Producentów Cementu aż 43% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że prefabrykacja betonowa może pomóc rozwiązać problemy mieszkaniowe w Polsce.[...]


Budowa drogi ekspresowej S2 Puławska – Lubelska
Południowa Obwodnica Warszawy jest z pewnością jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji ostatnich lat. Co więcej, trasa planowana była już od lat 70. XX w. jako część autostrady A2 wschód – zachód. Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku węzeł Puławska – węzeł Lubelska to 18,5 km drogi ekspresowej, której realizacja została podzielona na trzy zadania.[...]



PLK podsumowało 2018 r. na Warmii i Mazurach

PLK realizują KPK, którego pierwsze efekty widać także w woj. warmińsko-mazurskim. Podróżni korzystają z pierwszych zmodernizowanych i wygodnych peronów, a pociągi sprawnie jeżdżą po nowych torach.



Zdjęcie: PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sprawnie realizują Krajowy Program Kolejowy (KPK) dla województwa warmińsko-mazurskiego. Trwają inwestycje o wartości prawie 650 mln zł. Roboty w 2018 roku objęły w regionie przebudowę łącznie ok. 250 km linii kolejowych oraz 39 stacji i przystanków. Podróżni korzystają już z pierwszych efektów w postaci nowych i komfortowych peronów, a także lepszych podróży po zmodernizowanych torach. To nie koniec prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach KPK na Warmii i Mazurach planują przeznaczyć łącznie ponad 2 mld zł.

- Obecnie realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycje na liniach Olsztyn – Iława, Olsztyn – Działdowo i Szczytno – Ełk, a także planowane prace m.in. na odcinku Korsze – Ełk i Olsztyn – Gutkowo pozwolą na sprawny i komfortowy przejazd pociągami praktycznie ze wschodniej do zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego. Nasze działania przybliżają region do wygodnego i bezpiecznego środka przemieszczania się jakim jest kolej –
mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Lepsze połączenie Olsztyna z Iławą


Na linii łączącej Olsztyn z Iławą po pracach są nowe perony dla podróżnych na siedmiu stacjach i przystankach: Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Unieszewo. Na dobrze oświetlonych peronach podróżni korzystają z wiat i ławek. Informację zapewniają tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się wygodniejszy dostęp na perony i do pociągów umożliwiają pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe. Cykliści zyskają stojaki rowerowe w pobliżu peronów.

W ramach prac na ok. 80-kilometrowej trasie pomiędzy Jamielnikiem a Iławą i Olsztynem PLK zmodernizowały dwa tory. W efekcie pociągi jadą sprawniej, a podróżni zyskali lepsze codzienne podróże pociągiem do pracy i szkoły. Wartość inwestycji to 83 mln zł, a środki pochodzą ze środków budżetowych.

Z Olsztynka do Olsztyna z nowych peronów


W 2018 roku zakończył się pierwszy etap modernizacji linii z Olsztyna do Działdowa. Na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek.

Kontynuowane są prace na szlaku Olsztynek – Działdowo. Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, pracowała na trasie Nidzica – Działdowo.

Sprawnie przygotowano już ok. 20 km podstawowego zakresu nowej drogi kolejowej. Wykonawca wykona jeszcze prace uzupełniające i rozpoczyna przygotowania do działań na kolejnym szlaku z Nidzicy do Olsztynka. Budowane są nowe perony. Podstawowe konstrukcje widać w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie i Dobrzyniu. „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł.

Na Mazury po nowych torach


Nowy rok to kontynuacja prac na linii Szczytno – Ełk. Wykonawca wymienia tory na całej długości ponad 100-kilometrowego odcinka linii kolejowej. Jeszcze w tym roku poprawi się dostępność kolei w regionie. Zwiększy się komfort obsługi łącznie na 4 stacjach i 14 przystankach na linii Szczytno – Ełk. Wykonawca buduje nowe, wygodne perony dla podróżnych. Zarys obiektów widać już m.in. w Bajtkowie, Białej koło Piszu, Drygałach, Nowej Wsi Ełckiej i Piszu. Z płyt krawędziowych powstał także zarys peronu o nazwie Pisz Wschodni. W przyszłości zapewni lepszy dostęp do kolei mieszkańcom pobliskich osiedli. Przygotowano już m.in. instalacje energetyczne i słupy pod oświetlenie.

Wymiana torów pozwoli na bezpieczne prowadzenie pociągów i skrócenie czasu podróży. Wartość prac to ok. 290 mln zł. „Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk” realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Modernizujemy polską kolej


W ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego o wartości ponad 66 mld zł. do 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują objąć pracami 9000 km torów, a 8,5 tys. km torów zostanie dostosowanych do wyższych prędkości. Ośrodki o znaczeniu wojewódzkim zostaną połączone liniami o średniej prędkości 100 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągiem, a podróżni na kilkudziesięciu nowo wybudowanych i zmodernizowanych przystankach będą mieli zapewniony lepszy, komfortowy dostęp do kolei. Na torach będzie jeszcze bezpieczniej. Realizację KPK zapewniają środki z programów UE i budżetu państwa.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Keller Soletanche PAM Uponor Basf Geobrugg MPWiK Kraków DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję