YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



PLK podsumowało 2018 r. na Warmii i Mazurach

PLK realizują KPK, którego pierwsze efekty widać także w woj. warmińsko-mazurskim. Podróżni korzystają z pierwszych zmodernizowanych i wygodnych peronów, a pociągi sprawnie jeżdżą po nowych torach.



Zdjęcie: PKP PLKPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sprawnie realizują Krajowy Program Kolejowy (KPK) dla województwa warmińsko-mazurskiego. Trwają inwestycje o wartości prawie 650 mln zł. Roboty w 2018 roku objęły w regionie przebudowę łącznie ok. 250 km linii kolejowych oraz 39 stacji i przystanków. Podróżni korzystają już z pierwszych efektów w postaci nowych i komfortowych peronów, a także lepszych podróży po zmodernizowanych torach. To nie koniec prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach KPK na Warmii i Mazurach planują przeznaczyć łącznie ponad 2 mld zł.

- Obecnie realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycje na liniach Olsztyn – Iława, Olsztyn – Działdowo i Szczytno – Ełk, a także planowane prace m.in. na odcinku Korsze – Ełk i Olsztyn – Gutkowo pozwolą na sprawny i komfortowy przejazd pociągami praktycznie ze wschodniej do zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego. Nasze działania przybliżają region do wygodnego i bezpiecznego środka przemieszczania się jakim jest kolej –
mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Lepsze połączenie Olsztyna z Iławą


Na linii łączącej Olsztyn z Iławą po pracach są nowe perony dla podróżnych na siedmiu stacjach i przystankach: Rudzienice Suskie, Pikus, Samborowo, Lubajny, Stare Jabłonki, Biesal i Unieszewo. Na dobrze oświetlonych peronach podróżni korzystają z wiat i ławek. Informację zapewniają tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się wygodniejszy dostęp na perony i do pociągów umożliwiają pochylnie, prowadnice i ścieżki dotykowe. Cykliści zyskają stojaki rowerowe w pobliżu peronów.

W ramach prac na ok. 80-kilometrowej trasie pomiędzy Jamielnikiem a Iławą i Olsztynem PLK zmodernizowały dwa tory. W efekcie pociągi jadą sprawniej, a podróżni zyskali lepsze codzienne podróże pociągiem do pracy i szkoły. Wartość inwestycji to 83 mln zł, a środki pochodzą ze środków budżetowych.

Z Olsztynka do Olsztyna z nowych peronów


W 2018 roku zakończył się pierwszy etap modernizacji linii z Olsztyna do Działdowa. Na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek.

Kontynuowane są prace na szlaku Olsztynek – Działdowo. Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, pracowała na trasie Nidzica – Działdowo.

Sprawnie przygotowano już ok. 20 km podstawowego zakresu nowej drogi kolejowej. Wykonawca wykona jeszcze prace uzupełniające i rozpoczyna przygotowania do działań na kolejnym szlaku z Nidzicy do Olsztynka. Budowane są nowe perony. Podstawowe konstrukcje widać w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie i Dobrzyniu. „Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł.

Na Mazury po nowych torach


Nowy rok to kontynuacja prac na linii Szczytno – Ełk. Wykonawca wymienia tory na całej długości ponad 100-kilometrowego odcinka linii kolejowej. Jeszcze w tym roku poprawi się dostępność kolei w regionie. Zwiększy się komfort obsługi łącznie na 4 stacjach i 14 przystankach na linii Szczytno – Ełk. Wykonawca buduje nowe, wygodne perony dla podróżnych. Zarys obiektów widać już m.in. w Bajtkowie, Białej koło Piszu, Drygałach, Nowej Wsi Ełckiej i Piszu. Z płyt krawędziowych powstał także zarys peronu o nazwie Pisz Wschodni. W przyszłości zapewni lepszy dostęp do kolei mieszkańcom pobliskich osiedli. Przygotowano już m.in. instalacje energetyczne i słupy pod oświetlenie.

Wymiana torów pozwoli na bezpieczne prowadzenie pociągów i skrócenie czasu podróży. Wartość prac to ok. 290 mln zł. „Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk” realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Modernizujemy polską kolej


W ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego o wartości ponad 66 mld zł. do 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują objąć pracami 9000 km torów, a 8,5 tys. km torów zostanie dostosowanych do wyższych prędkości. Ośrodki o znaczeniu wojewódzkim zostaną połączone liniami o średniej prędkości 100 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągiem, a podróżni na kilkudziesięciu nowo wybudowanych i zmodernizowanych przystankach będą mieli zapewniony lepszy, komfortowy dostęp do kolei. Na torach będzie jeszcze bezpieczniej. Realizację KPK zapewniają środki z programów UE i budżetu państwa.

Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Uponor Soletanche DCS Basf Llloyd Acoustics Geobrugg MPWiK Kraków PAM
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję