YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Wyniki ekspertyzy A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie
Zakończyła się aktywność chemiczna materiałów wykorzystanych do wykonania podbudowy autostrady A1 Pyrzowice – Piekary Śląskie, która przyczyniła się do powstania nierówności nawierzchni trasy. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




XIII Świąteczna Konferencja Naukowo-Techniczna PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019, 11-12.12.2019, Kraków 2019-12-11
nbi med!a oraz Infrastruktura Komunikacyjna Sp. z o.o. serdecznie zapraszają do udziału w XIII Świątecznej Konferencji Naukowo-Technicznej „PRZEPUSTY I PRZEJŚCIA DLA ZWIERZĄT PPZ 2019”, która odbędzie się w dniach 11-12 grudnia 2019 r. w Krakowie w Centrum Dydaktyki AGH. Dzień przed konferencją, 10 grudnia 2019 r. odbędą się warsztaty z zakresu projektowania przepustów i przejść dla zwierząt w infrastrukturze komunikacyjnej.[...]


Profesora Jana Biliszczuka poznałem…
[...]


Fundamenty na palach
Posadowienie na palach to jeden z najstarszych sposobów budowania fundamentów. Technologia palowania wciąż ewoluuje. Jest coraz bardziej przyjazna dla środowiska i człowieka, coraz szybsza, wykorzystuje nowoczesne usprzętowienie, posiłkuje się komputerowym sterowaniem i kontrolą jakości wykonywanych pali. Dzięki bogatej ofercie dostępnych na rynku technologii wybór odpowiedniej umożliwia uwzględnienie zarówno wymagań technicznych, uwarunkowań realizacyjnych oraz środowiskowych, jak i efektywności ekonomicznej.[...]


Wydrążono jedną nitkę tunelu pod Luboniem
Poddały się ostatnie metry skał oddzielających ekipy robotników drążących jednocześnie od północy i południa tunel przyszłej S7 pod górą Luboń Mały. Ekipy budowlane stanęły naprzeciwko siebie 23 października 2019 r. Po dwóch latach i pięciu miesiącach pracy przebito się przez skały na wylot.[...]



PLK nt. sytuacji podwykonawców Astaldi

W 2019 roku były już wypłaty dla podwykonawców firmy Astaldi, która zeszła z dwóch kontraktów na odcinku linii kolejowej Lublin – Warszawa oraz Poznań – Wrocław.



Do końca grudnia 2018 r. PLK wypłaciła już 100 mln zł, w tym podwykonawcom z linii lubelskiej 89,2 mln zł. Od grudnia do dziś wypłaty przekroczyły 30 mln zł.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują mediacje z podwykonawcami firmy Astaldi. Bieżące spotkania i mediacje dotyczące wypłat obejmują podwykonawców robót budowlanych usługodawców i dostawców, których zawiodło Astaldi, komplikując ich sytuację prawną i finansową.

Firma Astaldi zawiodła na ważnych społecznie kontraktach. Firma wybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami deklarowała pełne zaangażowanie i odpowiedzialne wykonanie prac. Postawiła jednak zamawiającego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w niełatwej sytuacji. PLK tak szybko jak to było możliwe podjęły działania by kontynuować prace na obu kontraktach na odcinku linii kolejowej Lublin – Warszawa oraz Poznań – Wrocław.

Na trasie Leszno – granica woj. dolnośląskiego zakończono inwentaryzację. W październiku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Zakładem Robót Komunikacyjnych DOM Poznań Sp. z o.o. na prace torowe, sieć trakcyjną oraz zabezpieczenie obiektów inżynieryjnych między Rawiczem a granica woj. dolnośląskiego, tor nr 2 oraz między Bojanowem a Lesznem, tor nr 1. ZRK DOM pracuje m.in. na stacji Rawicz i Bojanowo, przy obiektach na szlaku Rydzyna – Leszno.

Na linii Dęblin – Lublin w grudniu zakończona została inwentaryzacja. Pozwoli to w marcu wprowadzić na roboty nowych wykonawców. Jednocześnie trwają prace firmy ZUE S.A. na 12 obiektach mostowych. Dziś PLK rozpoczynają procedurę na wyłonienie wykonawców na pozostały zakres prac.

Zachowanie Astaldi, to nie tylko brak zaangażowania przy zapewnieniu wypłat dla podwykonawców. To również brak współpracy z zamawiającym szczególnie przy prowadzeniu inwentaryzacji prac na linii Dęblin – Lublin. Przedstawiciele firmy nie uczestniczyli w spotkaniach pomimo wezwań i nie procedowali szybko dokumentów, tak jak byłoby to najkorzystniejsze społecznie. Efektem takich zachowań jest wydłużenie do końca 2018 r. procedur związanych z inwentaryzacją.

Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Geobrugg MPWiK Kraków DCS PAM Uponor Keller Aarsleff Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję