Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



PLK na EEC Trends

Inwestycje w nowej perspektywie finansowej UE, rozbudowa infrastruktury kolejowej, współpraca z wykonawcami, realizacja KPK, idea Zielonego Ładu – to tematy omawiane m.in. przez PLK 17 lutego podczas 2 edycji EEC Trends.



 
PLK kolejny raz są aktywnym uczestnikiem spotkań ważnych dla gospodarki w Europie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uczestniczyły w dwóch debatach: „Inwestycje infrastrukturalne w nowej perspektywie finansowej UE” oraz „Infrastruktura i rynek przewozów kolejowych w Polsce”.

Podczas pierwszego panelu prelegenci dyskutowali na temat planowanych inwestycji w nowej perspektywie UE na lata 2021-2027. Jak powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Spółka jest gotowa do realizacji inwestycji z nowej perspektywy UE. Aby w pełni zmodernizować i rozbudować sieć kolejową, potrzebne są środki większe niż prawdopodobnie zapewni jedna perspektywa.

Kluczowym wyzwaniem, przed którym stoją PLK, jest dostosowanie do 2030 r. do wymogów sieci bazowej TEN-T linii kolejowych wchodzących w skład korytarzy: tj. Bałtyk – Adriatyk i Morze Północne – Bałtyk.

- Zakładamy, że w najbliższych latach zmodernizowane zostaną linie kolejowe, które są kluczowe dla rozwoju międzynarodowych korytarzy kolejowych, co pozwoli na dalszy rozwój i ogólną poprawę konkurencyjności kolei, zwłaszcza dla przewozu towarów. Będą one uzupełnieniem już prowadzonych prac, które wpływają na poprawę przewozu i obsługi ładunków, m.in. w portach i magistrali towarowej nr 131 –
powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Podczas dyskusji poruszono także temat kondycji branży budowlanej w czasach pandemii oraz realizacji inwestycji budowlanych i kolejowych. - Realizujemy największy program inwestycyjny przy zachowanym ruchu pociągów. Pandemia nie zatrzymała prac. Wykonawcy pracują z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa. Zachowanie ciągłości realizacji inwestycji, ogłaszanie nowych przetargów i podpisywanie umów jest niezbędne dla utrzymania stabilności na rynku budowlanym – podkreślił członek Zarządu PLK.

W debacie „Infrastruktura i rynek przewozów kolejowych w Polsce” uczestniczył Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dyskusja dotyczyła działań wpisujących się w ideę Europejskiego Zielonego Ładu. Prezes poinformował, że PLK przy projektowaniu i modernizacji linii kolejowych uwzględniają nowoczesne technologie, by wzmacniać ekologiczny charakter transportu kolejowego. Działania te wpisują się w ideę Zielonego Ładu: ograniczania oddziaływania kolei na środowisko, poprawy efektywności energetycznej kolei i zmniejszenia emisji CO2.

- Podejmujemy szereg działań wpisujących się w Europejski Zielony Ład, to m.in. elektryfikacje linii Zgorzelec – Węgliniec czy Lublin – Stalowa Wola. Projektowane i modernizowane linie są dostosowane do sprawnego przejazdu cięższych i dłuższych składów. Tworzymy warunki i stawiamy na ekologiczny kolejowy transport towarów –
podkreślał Ireneusz Merchel.

Dyskutowano również o realizacji inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego, a także rozbudowie infrastruktury kolejowej. Prezes PLK dodał, że realizacja KPK, którego wartość jest ponad 2 razy wyższa niż wartość poprzedniego programu inwestycyjnego WPIK, jest na dużo wyższym stopniu zaawansowania niż WPIK.

- Obecnie 90 proc Krajowego Programu Kolejowego to inwestycje zrealizowane bądź na etapie realizacji. To oznacza, że korzystamy już z efektów prowadzonych inwestycji. Na etapie przetargów są inwestycje za 3,4 mld zł. Nakłady zrealizowane są na poziomie ok. 40 mld zł. Ponadto gotowe są dokumentacje na kolejną perspektywę finansową, co oznacza, że nie spotkamy się, jak na początku obecnej perspektywy, z pustymi szufladami –
zaznaczył prezes PLK.

Informując o rozwoju kolei, Ireneusz Merchel podkreślił, że zgodnie z decyzją Ministra Infrastruktury od 2016 roku infrastruktura nie jest ograniczana. Ta zasada obowiązuje także w przygotowywanych i planowanych do realizacji projektach. Realizowane projekty, tam gdzie to jest możliwe, są rozszerzane o dodatkowe tory lub mijanki.

EEC Trends to wydarzenie poprzedzające Europejski Kongres Gospodarczy. To cykl debat nad głównymi trendami, które w roku 2021 staną się przedmiotem dyskusji w trakcie EKG. Wydarzenie jest okazją do dyskusji o perspektywach i kierunkach rozwoju polskiej gospodarki, a także nad kierunkami, które w najbliższej przyszłości będą zmieniać gospodarczą i społeczno-gospodarczą rzeczywistość.

Tekst i zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.




Reklamy
GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg Soletanche SG Pam Porr Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję