YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


W Sztokholmie o BRD
W dniach 19-20 lutego 2020 roku w Sztokholmie odbyła się 3 edycja konferencji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego Global Road Safety 2020. W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Rafał Weber. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




XXXII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych” 24-27.02.2020 oraz V Warsztaty modelowania komputerowego w geotechnice, 27-29.02.2020, Korbielów 2020-02-24
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Wydział Inżynierii Lądowej Katedra Geotechniki i Wytrzymałości Materiałów zapraszają środowisko naukowców i projektantów do uczestnictwa w XXXII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Metody komputerowe w projektowaniu i analizie konstrukcji hydrotechnicznych”, która odbędzie się w dniach 24-27 lutego 2020 r. w Korbielowie. W dniach 27-29 lutego 2020 r. w Korbielowie odbędzie się V edycja Warsztatów modelowania komputerowego w geotechnice.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



PLK kontroluje hałas

Tylko w 2019 r. PLK sprawdziły poziom hałasu w 42 punktach pomiarowych na terenie całego kraju. Własne Laboratorium Akustyczne, wykwalifikowani pracownicy oraz nowoczesna aparatura pomiarowa pozwalają na szybkie reagowanie i odpowiednie działania w zależności od uzyskanych w pomiarach danych.



Zdjęcie: Leszek LewińskiLaboratorium Akustyczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prowadzi m.in. badania w zakresie pomiarów poziomu hałasu potrzebnych spółce, weryfikuje analizy akustyczne zlecone podmiotom zewnętrznym oraz odpowiada na uwagi, dotyczące zagadnień hałasu. Własne laboratorium usprawnia działania, pozwala na szybkie wskazanie najlepszych rozwiązań w przypadku nadmiernego oddziaływania akustycznego linii kolejowej.



Zarządca infrastruktury wykonał m.in. pomiary skuteczności zamontowanych tłumików przyszynowych w Nowym Dworze Mazowieckim na linii nr 9 łączącej Warszawę z Gdańskiem. Te elementy eliminują fale dźwiękowe, powstające na szynach w momencie przejazdu pociągów.



W tym roku PLK przeprowadziły pomiary hałasu w 42 punktach pomiarowych, m.in. w Częstochowie przy linii nr 1 Warszawa – Katowice, w Bielsku-Białej przy linii 139 Katowice – Zwardoń oraz Rudzie Śląskiej przy linii 137 Chorzów Batory – Gliwice. Były one m.in. reakcjami na prośby i wnioski podmiotów zewnętrznych, dotyczące hałasu obok linii kolejowych.


Od początku działalności laboratorium, tj. w ostatnich czterech latach, PLK wykonały łącznie 153 pomiary hałasu na terenie całego kraju.



Inwestycje pod kontrolą akustyczną


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sprawdzają także poziom hałasu w trakcie realizowanych inwestycji, np. w ubiegłym roku pomiary odbywały się m.in. na modernizowanej Centralnej Magistrali Kolejowej. Konieczne było sprawdzenie zmiany oddziaływania akustycznego CMK w związku z zakładanym zwiększeniem prędkości ruchu pociągów na tej linii do 250 km/h.



Stały monitoring hałasu



Ważnym zadaniem laboratorium jest wykonywanie pomiarów i analizy hałasu dla linii kolejowych, po których w roku przejeżdża powyżej 30 tys. pociągów. Zarządca infrastruktury jest zobowiązany do przeprowadzenia takich analiz co 5 lat. Obecnie dotyczy to ok. 1400 km linii, dla których w 2016 r. przygotowana została mapa akustyczna. Zawarte w niej dane, takie jak np. mapy immisji i emisji hałasu są na bieżąco udostępniane przez PLK innym podmiotom, realizującym różnego rodzaju programy, opracowania, raporty i analizy dotyczące wpływu hałasu na środowisko.

Tekst: Magdalena Janus, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zdjęcie: Leszek Lewiński





Reklamy
Amiblue PAM Uponor DCS Warbud Geobrugg MPWiK Kraków Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję